Hoi hoi, De titel zegt het al. Hier dames ervaring met deze manier van inleiden? Om te voorkomen dat deze baby er met kerst nog niet is gaan ze mij zondag inleiden. Maar nu zegt de verloskundige van het ziekenhuis dat dit heel snel kan gaan of dat het toch ook wel dagen kan duren. Vandaar dat ik heel benieuwd ben naar ervaringen van anderen. Kwamen de weeën en ontsluiting snel op gang? Ik weet dat het niks zegt over mijn eventuele inleiding maar ik ben toch benieuwd!!
Hoi spannend hoor. Ik ben bij mijn eerste dochter ingeleid met gel op 38 weken. Ik had toen al 2cm ontsluiting. Gel ingebracht en na ongeveer half uurtje begonnen de weeën. Na een uur kwam ik in een weeenstorm terecht en toen ik 5cm ontsluiting had zat ik binnen een half uur op 10 cm. Heb er ruim negen uur over gedaan. Tweede met infuus ingeleid. Derde in januari. Succes met bevallen
1e keer met tabletjes, de hele dag zitten wachten op actie, maar er gebeurde niks. Moest 's nachts blijven om de volgende dag verder te kijken. 'S nachts om 2 uur kreeg ik de eerste wee en 14 uur later was hij er. 2e keer met gel. Al na de eerste dosis begonnen de weeën kalmpjes te komen, na de lunch ging het echt zeer doen en om half vier 's middags was ze er. Heel verschillende ervaringen dus. Ik hoop dat het bij jou gaat zoals de tweede bij mij. Succes!
Hier 16 april ingeleid met gel kreeg er best heftige voorweeen van . 17 april is ons meisje geboren om 17:05
O tweede keer inleiden duurde vanaf de eerste wee tot dat ik ze op mijn buik had. Twee uur en veertig minuten
Hier ook tabletjes. Ik ben donderdag om 7u binnen gegaan en volgende dag om iets voor 19u bevallen. Ik kreeg zowel de eerste als de tweede dag amper ontsluiting, maar wel hevige weeën. Ontsluiting kwam er pas goed de laatste 2-3u. Groetjes
Hier ook gel. Om 8.30 de eerste portie, waarna er niks gebeurde. Om 12.00 de tweede portie en na een gigantische weeënstorm had ik om 15.04 mijn mannetje op mijn buik.
En jullie moesten 's nachts dus wel blijven? Ook als er weinig gebeurd? Hier zeiden ze ook dat je moet blijven. Had gehoopt naar huis te mogen als er nog weinig actie is maar dat zit er dus niet in?
Ik werd om 07:30 ingeleid met tabletjes, om 12 uur nog een x s middags wat gerommel maar verder niks om 23:00 braken mijn vliezen waarbij ik direct heftige weeën kreeg en om 06:15 is ze geboren.. ik vond het vrij heftig maar ik kreeg ook weeën opwekkers erbij omdat het halve wegen niet snel genoeg ging volgens t ziekenhuis was erg druk die nacht met bevallingen. Maar heb het als niet prettig en onnatuurlijk ervaren
Ik mocht niet naar huis maar had een medische reden voor de inleiding ( bloeddruk te hoog) dus moest na de bevalling ook nog een nacht blijven
Hier op donderdag ochtend naar binnen 2x gel deed niks. Ik had al wat weeën om de 4 minuten. Blijven slapen volgende dag geprobeerd ballonnetje in te brengen maar dat bleef niet zitten. Slijmprop eruit moeten snijden (ja snijden zonder verdoving) weer 2x gel deed ook niks. Bleef op 2cm zitten en bleef weeën houden. die nacht een spuit slaapmiddel en datgene je ook bij bevalling kunt krijgen. Volgende ochtend vliezen doorgeprikt. Ruggenprik erin avond om 23.30uur bevallen. 58min moeten persen. in totaal 72 uur bezig geweest. Hernia over gehouden door de ruggenprik maaaaarrrr zou het zo nog 20x over doen
Hier ga ik ingeleid worden. Maar in ons zkh doen ze niet meer aan gel enzo. Ik ga ingeleid worden met een ballonnetje. Als er binnen 24 uur niks veranderd, dan brengen ze een nieuwe ballon in. Als deze er vanzelf uitvalt zit je op drie cm en gaan ze mijn vliezen breken. Dat is wat de gyn mij dinsdag vertelde.
ik kreeg gel en toen duurde het 2 dagen (die ik ook in het ziekenhuis moest blijven), daarna hebben ze mijn vliezen gebroken en een infuus gegeven (s'ochtends) en s'avonds was de kleine geboren. Maar ik vond de weeën heel erg heftig omdat het (voor mij) ineens heel erg werd, en niet opgebouwd met eerst een paar voorweeën.
Bij de eerste met 38 weken met gel ingeleid. Twee dosissen gel gehad. Leek niet veel te doen. Ik zou naar de afdeling gaan en de volgende dag weer verder. Net voor de "verhuizing" naar de afdeling bleek ik een kleine 2cm te hebben (bij het begin nog potdicht). Er werd besloten de vliezen te breken. 5 minuten na breken van de vliezen een pittige weeenstorm en 2,5uur later was onze zoon er. Bij de tweede in eerste instantie een ballon met 39+6. De volgende dag bleek dit niets gedaan te hebben (nog helemaal dicht) Toen 1 dosis gel. 3,5uur na die dosis voelde ik iets (daarvoor helemaal niets), vliezen braken spontaan en 50 minuten later lag onze zoon op mijn borst. Dit keer geen weeenstorm, maar vond het erg heftig. Het ging zoooo snel. De ballon werd aan het einde vd middag geplaatst. Ik mocht gewoon naar huis en de volgende dag om 7u weer melden op de verloskamers. Veel succes met je bevalling. Ik vond met name de tweede bevalling heftig, maar het zijn de meest mooie en bijzondere dingen die ik heb mogen doen. Zet 'm op!
Wat gek dat ze je nog zo lang laten doorlopen. Ik dacht dat het landelijke protocol tegenwoordig op 41 weken zat en daarom al gelijk beginnen met een ballonkatheter.