vraag over geboorte Tens

Discussie in 'De bevalling' gestart door Annemeis, 7 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.191
    823
    113
    Hoi meiden,

Wie heeft er ervaring met de geboorte tens?
    Kun je die in het ziekenhuis ook gebruiken?
    Mijn verzekering vergoedt de Tens, zit erover te denken om m aan te vragen.

Nog een gekke vraag misschien maar kun je die ook van te voren een keer uitproberen? Dat je vast weet hoe het voelt?

Alvast bedankt!

2. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.245
    2.363
    113
    Vrouw
    Ik heb hem bij mijn eerste (thuis)bevalling gebruikt en heb hem nu ook weer in huis.

Ik vond het maar een vreemd gevoel in het begin (voelt als kleine trillende stroompjes over je rug), maar merkte wel verschil als ik hem niet hoger zette tijdens een wee. Ook wilde ik hem gedurende de bevalling wel steeds iets harder aan dus het deed wel iets.. ;)

Ik denk dat het belangrijkste voordeel ervan was dat ik een andere sensatie voelde dan alleen mijn beenweeën en dat ik daarop kon focussen.. Ik had hem aangezet bij 4 cm onsluiting en weer uit toen ik ging persen.

Ik weet niet of de plakkers het overleven als je hem vantevoren al ergens opplakt om uit te proberen. De gebruiksaanwijzing zegt dat het wel kan (op je onderarm bijvoorbeeld), maar misschien is het dan handig om een reservesetje plakkers in huis te hebben voor het geval ze dan bij de bevalling niet meer goed plakken.

Hij kan volgens mij gewoon mee naar het ziekenhuis, maar daar heb ik dus geen ervaring mee..

3. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Ben ook wel benieuwd naar de ervaringen hiermee! Ik had bij de eerste bevalling enorme rugweeen, dus dan lijkt me een extra prikkel op je rug helemaal niet fijn!

4. DDara

DDara Bekend lid

20 mrt 2015
    511
    53
    28
    Den haag
    Ben ook erg benieuwd, ik ben misschien nog heel vroeg om hier over na te denken maar de tens sprak mij ook het meest aan kwa "pijnbestrijding" Ook ik ga in het zieken huis bevallen en wil hem ook graag mee hebben naar het ziekenhuis....
    Mensen die hem gebruikt hebben (al dan niet in het ziekenhuis) wat zijn jullie ervaringen met de Tens?

5. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik had hem netjes meegenomen naar het ziekenhuis, maar ik werd zo opgeslokt door de weeën dat ik hem glad vergeten ben :(

Edit: hij voelt hetzelfde als de telsell buikband om je buikspieren te 'trainen'. Ik had hem wel getest.

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    ik heb hem gebruikt en vond hem echt super! bij de eerste een hele heftige ziekenhuisbevalling gehad. ook zeer pijnlijk, ondanks de ruggenprik. heb hierdoor erg veel van de bevalling gemist. gewoon dikke paniek.

bij de 2e de tens gebruikt. gewoon thuis. toen de vlos kwam, had ik 3 cm. de weeen waren nog niet super pijnlijk maar ze heeft toen al wel de tens opgeplakt. dat is wel heel belangrijk, dat je hem vanaf het begin gebruikt. niet pas gaan gebruiken als de weeen te pijnlijk worden want dan ben je eigenlijk al te laat en dan werkt hij niet goed. je lichaam moet eraan wennen.
    het voelde in het begin heel gek. niet pijnlijk. beetje tintelend gevoel. alsof er duizenden miertjes overheen liepen. het leidde me af van de pijn. de prikkels blokkeren ook een beetje de pijnprikkels in je zenuwen en ze zorgen ervoor dat je lichaamseigen endorfines aangemaakt worden. deze werken rustgevend en pijnstillend. ik was echt de rust zelf. tot ieders verbazing. toen het echt pijnlijker werd bleek ik al 10 cm te hebben. moet eerlijk zeggen, die bevalling zou ik zo weer over doen. zei ik ook meteen toen ze eruit was. heb geen 1x gekreunt of au gezegt of geroepen. niet geschreeuwd, niks. echt een soort roes.

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    hij schijnt juist bij rugweeen erg fijn te zijn. ik heb rug/bekkenklachten en krijg wekelijks een "stroom" behandeling zoals bij de tens. het werkt tegen de pijn.

8. Simba

Simba Fanatiek lid

21 jun 2006
    1.129
    19
    38
    Ik heb de tens bij mijn derde bevalling gebruikt (in het ziekenhuis, maar thuis al opgeplakt). Het hielp wel, maar toch heb ik hem niet opnieuw gebruikt bij de vierde. Voor mijn gevoel had ik er toch te weinig aan gehad. Gelukkig kreeg ik bij de vierde een ruggenprik.

Mijn man vond het er overigens erg komisch uitzien, die dacht steeds dat ik zat te sms-en als ik het apparaatje harder of zachter zette voor en na een wee.

9. boompje

boompje Actief lid

14 feb 2013
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik denk ook dat het met rugweeen een verademing kan zijn omdat deze weeen vaak moeilijker zijn om echt 'weg te puffen'
    Ik heb hem geleend van vriendin, weet ook nog niet zo goed of ik hem ga gebruiken maar denk dat ik idd de stickers maar op mijn rug plak en dan zien we wel ; )

Deel Deze Pagina