Schijtzat ben ik er alweer van. Sinds een jaar of 7/8 heb ik elke winter dikke kloppende pijnlijke wintertenen. Soms zo erg dat ik er letterlijk kreupel van loop. In het begin had ik er alleen last van als het regelmatig vroor, maar inmiddels is het zo erg dat het onder deze weersomstandigheden alweer begint. Sinds 2 jaar heb ik er ook winterhanden bij, maar dit is veel minder erg en redelijk te handelen. Alle huismiddeltjes heb ik geprobeerd. Het hele internet afgestruind. Bij de huisarts geweest, maar ook die kan me niet helpen. Ik ben er echt wanhopig van een paar van mijn tenen zijn nu alweer dik en gespannen. Drukken tegen elkaar aan en doen pijn. Ik heb goede schoenen met een goed voetbed. Als ik ga paardrijden heb ik speciale sokken van Merinowol omdat mn voeten anders zo koud worden dat ik er niet meer op kan staan. Het lijkt elk jaar eerder te beginnen. Nog meer mensen die hier last van hebben? Wellicht tips die ik nog niet heb geprobeerd?
Heb winterhanden idd en altijd koude handen en voeten. Doe voor de voeten gewoon sokken aan in bed, niet zo sexy maar anders gaat het niet. Winterhanden is ook lastig hoor, veel smeersels al geprobeerd maar werkt niks
Haha ja dat doe ik idd ook. Winterhanden zijn idd ook rot, maar mijn handen zijn nog niet zo erg als mijn voeten. Hopelijk komt dat ook nooit
Nee hoop het ook niet, toch zijn de scheurtjes in je handen ook pijnlijk hoor zeker met die koude handen erbij.
Ik heb geen wintertenen maar wel gewoon altijd koude voeten dus lees mee. Heb je al zilversokken geprobeerd? En je hebt gemberzalf dat verwarmd en van hansaplast heb je ook zo'n crème. Oh en wandelen werkt bij mij altijd maar daar is het misschien te pijnlijk voor bij jou. Heb je je actief b12 wel eens laten prikken en vitamine D ook op peil?
Ja, dit gaat wel verder dan koude voeten. Ik denk dat verwarmende creme niet zo veel doet want als mijn tenen warm worden doen ze ook pijn, ze worden dan dik en gaan kloppen en gloeien en staan helemaal strak in hun vel. Zilversokken zegt me niks. Ga ik googlen Mijn bloed is recent nog geprikt op allerlei dingen en die waarden waren allemaal prima in orde
Draag je wel katoenen sokken? Je bloedwaarden zijn goed, maar is je doorbloeding ook goed? Geen overgewicht? Of rook je? Ik noem maar wat hoor. Een vriendin van mij had dit totdat ze stopte met roken.
Hoe is het als je sochtends wakker wordt? Zijn ze dan warm en nog niet pijnlijk? Dan zou t zaak zijn om ze vooral niet af te laten koelen, dmv zilversokken e/o crème ..?
Oh wat vreselijk. Bij mij worden m'n tenen gewoon paars alsof ze afsterven en het jeukt als een gek. Het enige dat bij mij helpt zijn wisselbaden. Een emmer met koud water en eentje met warm water en dan afwisselen. Daarna voeten insmeren met vaseline en sokken aan. Ik doe dit elke avond. In mn schoenen heb ik wollen zooltjes zitten en thuis loop ik met Uggs pantoffels. Zelfs als ik op visite ga neem ik die mee. Probeer de wisselbaden (als je dat nog niet had gedaan). Hoop dat het helpt.
ik vermoed zelf dat het met slechte doorbloeding te maken heeft. ik ben 1.70 en weeg 65 kilo, dus geen overgewicht, en ik rook ook niet. Ik heb het al jaren helaas. het 1e jaar viel het mee maar het wordt steeds erger
ja dat heb ik dus ook, om gek van te worden. En pijn bij het lopen... Wat jij noemt heb ik ook al gedaan en maakt helaas weinig verschil behalve dat het onwijs pijn doet en steekt. wollen zooltjes heb ik niet, waar haal je die? gewoon bij een schoenenwinkel? En waarom helpt dat?
Ik heb ze gewoon bij een schoenenzaakje gehaald, maar volgens mij verkoopt de action ze soms ook. Ik heb gemerkt dat ik met warme voeten mn schoenen in moet en dat de zooltjes de warmte binnen houden.
Nu je het zegt. Ik had het altijd. Vorig jaar niet. Had er eigenlijk niet meer aan gedacht. Maar hebben nu vloerverwarming, misschien dat het daar aan ligt?
Ik heb hier hele erge last van gehad,..zo erg zelfs dat ik bij een reumatoloog terecht kwam en mijn tenen bijna afgestorven bleken te zijn. Het enige wat bij mij hielp was zodra het kouder wordt bergschoenen dragen. Deze blijven warm tot -20 en zaten niet krap bij mn tenen. Het heeft idd te maken met je doorbloeding. Ik heb er tegenwoordig minder last van, ik had altijd ondergewicht en nu een gezond gewicht en ik denk dat dat bij mij het verschil maakt.
Ik volg! Heb er helaas al zo lang als ik me kan herinneren last van. Ik heb een slechte doorbloeding, ook bij mijn handen. Werkelijk niets helpt behalve ervoor zorgen dat het verschil tussen warme en koude voeten niet te groot wordt en te snel gaat. Gebeurt het eenmaal, dan heb ik er de rest van de winter last van...