Speelgoed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door snoet, 24 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snoet

snoet Bekend lid

3 feb 2009
    901
    0
    0
    Hoofddorp
    body,html { overflow-y: hidden; overflow-x: hidden;}Ben best onzeker af en toe en nou vraag ik me af of wij het wel juist doen.

Wij hebben een speelhoekje voor onze zoon waar zijn speelgoed in staat, al gebruikt hij de hele woonkamer als speelterrein. Maar dat maakt niets uit.

Alleen is het hier binnen 5 min een chaos en vroeg me af, of hij te veel keus had in het uitzoeken (lees er mee smijten) van zijn speelgoed of dat het bij zijn leeftijd hoort.

En vroeg me af wat jullie voor speelgoed hebben voor jullie kindje(s). Misschien heeft Dilano wel niet het juiste speelgoed.

Vtech:
    lanceer en leer ballen baan (hij is gek op ballen), boogiebal, vrolijke vormenkever, leer en tekenbord, dierenappel (soort telraam), liedjes boek
    Fisher price
    stoeltje met muziek, koekjes trommel.

kegels, auto's bricks,hamertje tik met ballen en best een hoop boeken, puzzels, kiekeboe, pianotje treintje met dieren en trein geluiden, puzzelblokken en mag ook nog af en toe kleuren, loopauto, en nog (wat ander speelgoed waar ik de naam niet van weet)

2. Pelikaantje

Pelikaantje Bekend lid

22 okt 2008
    917
    2
    18
    Utrecht
    Hier is het ook binnnen 5 minuten een chaos :D

Volgens mij heeft hij goed en leuk speelgoed.
    Mijn dochter (bijna 14 maanden), speelt ook graag met megabloks en duplo. Misschien is dat nog wel leuk erbij.

Veel van wat je zoontje heeft, heeft mijn dochter trouwens ook :)

3. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoi! Ik vind het er ook leuk uitzien, best veel maar zeker niet overdreven.
    Misschien komt het wel dat hij alles in 1 keer ziet, dat hij er daardoor meteen tegelijk mee wil spelen.
    Wij hebben veel 'achter deurtjes' of in grote manden zitten, waardoor het er sowieso netjes uitziet als hij er niet mee speelt op dat moment, en hij dus ook niet meteen zo'n overkill aan aanbod heeft als hij naar zijn speelkamertje toegaat.
    Maar 't zal er wel een beetje bijhoren denk ik.

4. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Probeer eens even samen met hem ergens mee te spelen en hem dan los te laten. Zo leert hij zelf écht spelen, ipv alles verspreiden. Je hebt genoeg (veeel meer dan wij!).

5. snoet

snoet Bekend lid

3 feb 2009
    901
    0
    0
    Hoofddorp

Ja we hebben mega blocks . bricks ligt bij oma

6. snoet

snoet Bekend lid

3 feb 2009
    901
    0
    0
    Hoofddorp
    Dilano en ik spelen ook samen, maar dan nog maakt hij er een bende van

7. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Wij hebben een stuk minder speelgoed, maar ik denk vooral dat het gaat om wat hij ziet. Wij hebben 2 "dozen" onderin de kast met heel veel spulletjes. Als hij die openmaakt gaat hij ook met 10 dingen tegelijk spelen, maar als ik hem er niet op wijs beperkt hij zich tot 1 of 2 dingen.
    In mijn ervaring is speelgoed met geluidjes en dergelijke (vtech enzo) geschikt als ik hem even helemaal niet wil horen. Hij is dan korte tijd helemaal opgezogen. Maar hij speelt het langst en beste met simpele dingen als blokken, duplo en smartmax. Maar dan wil hij wel samen spelen.

8. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    snoet, ik herken wat je vertelt over je zoontje. Ik had ook eerst veel spukl in het zich liggen en dat werd een troep. Ik pak het nu anders aan.

Heb een paar dozen gemaakt met paketten speelgoed. In elke doos zitten 1 of 2 dingen van elke categorie (bijv 2 puzzels, 1 toren bouw ding, 1 elektrisch met geluidjes, 1 knuffelding, en wat klein spul).

Ik maak dan 1 doos open voor haar, laat haar soms zelf wat aanklooien. Als ze een puzzel pakt help ik haar wat op weg en laat haar even zelf spelen. Zo ook met de andere objecten. Wanneer ze het neergooit en iets anders wil pakken laat ik haar het neergegooide ding even terug in de bak gooien. Vind ze leuk (opdrachtje doen) en het ruimt op. Tuurlijk laat ik d'r ook weleens een zooi maken hoor. Maar ik merk wel dat het helpt om haar te vertellen wat ze ermee moet en kan.

9. Hester

Hester Niet meer actief

We hebben minder speelgoed tegelijk klaarliggen dan jij, maar ook onze zoon maakt er binnen 30 sec een puinhoop van! En hij is al 3,5! Hij kiept de hele doos om, rommelt vervolgens alles door de hele woonkamer. Gooien mag niet, maar dat zou hij volgens mij ook het liefste doen ;) Succes!

10. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

jullie hebben zeker niet te veel speelgoed...
    maar ik denk dat jullie wel te veel in het zicht hebben staan..
    je zoontje weet het dan ook niet meer... is er geen mogelijkheid om deuren op de kast te maken? of het speelgoed in 'mooie' speelgoed kisten te doen?

11. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Het ziet er wel echt mooi en gezellig uit!!!

Misschien een doos of mand dat ben ik met mijn voorgangers eens.

12. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    hmm dat ziet er strak uit zeg...hier ook veel speelgoed, je hebt echt niet teveel hoor!

maar het is hier een bende binnen, alles wat ik weer op ruim haalt zei er weer uit hahaha. Trouwens, hier staat het achter deuren en in bakken....maar dat maakt geen hol uit! ze pakt een bak...sleurt die mee naar het midden van de woonkamer en kiept hem dan letterlijk om, want ze moet persee datgene hebben wat op de bodem ligt.....dus voila instant troep in een doos.....

13. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    Ik zou veel opbergen er vervolgens varieren in aanbod... En hem eerst op laten ruimen voordat hij nieuw speelgoed kiest.

14. tulip

tulip Niet meer actief

Ik vind het wel nogal veel, maar dat ligt misschien aan mij?? Wat mij wel opvalt is dat je veel "herriespeelgoed" hebt. Hartstikke leuk, maar het nodigt kinderen niet uit hun fantasie te gebruiken, het is leuk voor even, maar dan houdt het op. Met "stil" speelgoed zijn kinderen ook gedwongen de fantasie te gebruiken en dat gaat ook beter omdat ze niet afgeleid worden door het geluid.

15. Mayon

Mayon Niet meer actief

Oef, ik vind het wel enorm veel speelgoed zeg.. Wij hebben 1 bak en nog wat blokjes en boekjes.. Het is niet aanvallend bedoeld hoor! En ik vind het super zo, die kast! Maar wel veel als hij in een keer er zo mee gaat spelen ja.

Als mijn dochter bij oma is geeft ze haar (in de box) een bakje met een paar (!) blokjes ed erin, en het gekke is dat ze daar altijd zó lief is! Als ze er genoeg van heeft, nog even wat anders erbij.

Mijn mening is wel dat al die muziekdingen averechts werken. Blokken ed vind ik veel beter voor ze. Autootjes in jouw geval bijv.

16. Mayon

Mayon Niet meer actief

Haha Tulip, tegelijk..

17. tulip

tulip Niet meer actief

haha, ik zie het.

18. snoet

snoet Bekend lid

3 feb 2009
    901
    0
    0
    Hoofddorp

Nou de meningen zijn er over verdeeld, en het is ook wel veel. Maar niet te!

Wij hebben idd veel speelgoed met geluid, ik merk dat Dilano daar goed op reageert en ook erg leuk vind. Maar hij kan ook heel lang met zijn boekjes zitten en gezellig zitten babbelen, en zo ook met zijn auto's en blokken.

Ga morgen denk ik maar wat geluid speelgoed boven in de kast zetten mss dat hij dan wat betere keuze kan maken.

19. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Ik ben oprecht verbaasd over de hoeveelheid speelgoed.
    Mijn zoontje heeft nog niet eens een kwart ervan maar vermaakt zich er uitstekend mee.
    Speelgoed met batterijen heeft hij niet. Ik vind dat nl echt afstompend werken. Ik heb liever dat hij zelf speelt.
    Momenteel zijn lege flessen favoriet. Beetje gekleurd water erin of een handvol bonen en spelen maar.

Deel Deze Pagina