nieuwe slaapzak -- welke maat en welke variant??

Discussie in 'Verzorging' gestart door sassie25, 14 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Mijn zoontje is nu 75cm en hij heeft de witte gevoerde slaapzak van de hema maat 68-80 (geloof ik of 74-80)

Maar jullie begrijpen het wordt weer warmer en vandaag was het alweer 19graden op Tycho zijn kamertje en dan is het met die slaapzak een beetje te warm voor zometeen. Hij ligt er nu in zonder broek en zonder mouwen.

Maar welke maat slaapzak moet ik hebben? Ik heb van de week bij de kruitvat gekeken en daar hadden ze 100cm, maar die vond ik nog zo groot... Misschien is 90cm voldoende? Hij ligt met zijn dekentjes nog steeds aardig kort opgemaakt in zijn bedje, anders ligt hij de volgende ochtend dubbelgevouwen tegen de bovenkant van zijn bed ;)

En wat voor soort variant moet ik hebben? Iets zonder mouwen, dat is duidelijk. Ik vond die van de kruitvat zo raar aanvoelen...

Wie kan mij helpen? Alvast bedankt. Dan kan ik morgen even nieuwe slaapzakken shoppen!

Groetjes

2. Sijke

Sijke Bekend lid

bij hema vallen de maten niet extreem groot, gewoon normaal, dan zou ik gaan voor de maat na die je nu hebt.
    prenatal valt klein, dan zou ik zeker voor 90 of 100 cm gaan. Ik zou gaan voor een slaapzak zonder mouwen van badstof of katoen, en dan vroeg in de lente nog een pyamaatje erin of een lekker dekentje erover.

Als hij in de lengte lang is maakt niet zo uit, alleen arm en nek moeten niet te ruim zitten, anders kunnen ze erin verdwijnen = risico.

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier is ze ook zo'n 75 cm en ze heeft al een tijdje maat 86/104. Sinds ze de winterslaapzak draagt, vanaf okterber denk ik?
    68/80 werd hier te smal voor haar armen.

4. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    zit met hetzelfde,wil graag ook iets langer want ik stop de slaapzak aan het voeteneinde tussen matras en bedje.
    anders kan ik er s,nachts uit omdat hij ook dubbelgevouwen tegen het hoofdeinde aanzit.:$:$
    maar weet ook niet goed welke maat,hij is nu 72 cm,maar wil er wel wat langer mee gan doen.

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Je hebt nu de 68-80 en de vervolg maat is 86-104 maar die is echt een heel stuk langer. Toen mijn dochter uit de eerste maat was gegroeid vod ik de ander nog zo enorm groot. Mijn dochter is een klein smal meisje en de gaten voor hoofd en armen waren best wijd. Ze heeft toen een tijd de 90 cm van de Prenatal gehad. Maar als jij een lekkere bolle baby hebt dan zijn de gaten waarschijnlijk een stuk minder groot en anders kun je ze ook altijd even een stukje dichtnaaien.

6. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    De meest winkels hebben 80 of 100 en sommige winkels ook nog 90.
    Het verschil tussen 80 en 100 is vrij groot, ook van de hema trouwens is tot 80 of vana 86 tot 104?! Ook een erg groot verschil.
    Prenatal heeft idd 90 en zag toevallig gister ook de wibra, in de aanbieding!

7. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    hey Meiden,

bedankt voor jullie reacties!! Ik heb bij Prenatal twee slaapzakken van 90cm gehaald. Ik heb helaas de tijd nog niet gehad om te zien hoe de openingen zitten, maar volgens mij zit dat wel goed!

En ik vind ook die overgang van 80 naar 100 cm zo groot.... En vooral omdat ik dus zijn bed zo kort mogelijk opmaak, dan ligt hij waarschijnlijk met zo'n grote lap stof opgefrommeld onder zn pootjes.

xxx

Deel Deze Pagina