Ik zou graag willen weten, of het bij jullie op de peuterspeelzaal als je kind komt ophalen ook echt uit de juffrouw moet trekken hoe het is gegaan met je kindje. Bijv, vandaag is mijn vriend ons dochtertje gaan ophalen, zelf zeggen ze al helemaal niet hoe het is gegaan, en toen hij vroeg is het goed gegaan, toen was het ja hoor ze doet met alles mee, dus mijn vriend zei toen van was ze niet hangerig( vanmorgen namelijk wel) toen was het ineens van ja met buiten spelen was ze wel hangerig. Vorige week vertelde mijn dochtertje zelf dat ze was gevallen in de klas en dat hebben ze ook niet gezegd. Is dit vreemd of gaat het overal zo???
Nee, hier gaat dat niet zo, de juf komt hier regelmatig zelf vertellen hoe het allemaal gaat op de psz. En ook als hij gevallen is, dat vertelt ze het gelijk altijd als ik kom.
Mike gaat naar de creche en daar vertellen ze altijd uit zichzelf hoe het is gegaan, waar/met wie hij heeft gespeeld en of er bijzonderheden waren. Ook proberen ze iedere dag in een schriftje te schrijven.
Ik vind ook niet dat je kan verwachten dat iedere keer de juf naar je toekomt om te vertellen hoe de dag verlopen is. Dat is ook iets wat je met je kind kan bespreken. Hier wordt om de zoveel tijd eens wat doorgenomen, dat vind ik prima.
Ik vertellen ze ook elke keer wel wat! Wordt wel steeds minder, maar dat is omdat Joris altijd een hoop verteld. Hier is ook een kwartier de tijd om je kindje te halen. Dus iedereen komt wisselend, dus het is niet zo dat een hele groep ouders ineens de psz in gaan. Misschien daardoor ook wat meer tijd om een praatje te maken...
Hier vertelden ze vaak even kort iets. Soms viel er ook weinig te vertellen en in tegenstelling tot een kdv komen vaak veel ouders tegelijk ze ophalen en zitten ze er maar 2-3 uur, dus valt er soms gewoon weinig te vertellen of is er de tijd niet voor. Als ze hard viel ofzo, werd dat altijd gezegd.
Moona welk psz gaat jullie dochtertje? gewoon benieuwd hoor Hier krijgen we ook niet al teveel te horen, ja de belangrijke gebeurtenissen. Het is natuurlijk ook best wel druk, want alle ouders komen de kindjes in 1x halen. Het is niet zoals op een kdv waar in de loop van de middag eens een ouder komt om een kindje te halen
Als er niks bijzonders is gebeurd, dan vertellen ze dat hier niet. Vind ik ook niet nodig. Als er echt wat gebeurd is, dan vertellen ze het wel. Laatst had mijn dochter het steeds over een jongetje, dat zo stout was. Ze zat dan heel boos over hem te praten en dan vraag ik wel aan de leidsters hoe dat nu zit, want ze heeft het er steeds over. Dan hoor je gelijk dat het idd een heel stout jongetje is.
Hai, Waarom zo'n reactie, heb ik in mijn vraag gezegd dat het iedere keer moet, neeeeeeeee eerst even goed lezen, dan reageren. Ik verwacht het toch wel, niet iedere keer!, ze zit er sinds 4 januari op en is steeds twee dag delen aanwezig, je kan er indedaad ook om vragen, maar het mag ook wel eens van de andere kant komen. En iets bespreken met een kindje van ruim 2 en half, dan kan je alle antwoorden verwachten
Ohw nee mn zoontje zit op een andere. Leek me wel grappig want mijn zoontje gaat op maandag ook naar de psz Maar dan de vlierbloesem op de mient
O nee, bij Isabella vertellen ze alles uitgebreid. Er zijn dan ook 4 leidsters die daar met hart en ziel staan. We hebben ook elke dinsdagochtend gezellig koffie drinken met de moeders en juffen een half uurtje. Zelfs mijn oude peuterjuf is nu Isabella haar juf. En die vrouw is er voor geboren. Zo zonde dat ze Julian niet meer krijgt ( pensioen) Maar het is gewoon overal anders.
heb zelf stage gelopen op peuterspeelzaal. je kan zeker niet elke keer met elke ouder over het kind praten.. maar bijzonderheden zoals dat het kind gevallen is hoor je een ouder toch echt wel te vertellen!!!