Wat te doen aan mijn zoontjes hoofdhuid

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Sabrina25, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Mijn zoontje heeft vanaf het begin af aan altijd al berg gehad. Het is even weg geweest maar het is ook weer terug gekomen. Het lijkt wel of het met die kou nu veel erger is geworden. Zijn hoofdhuid is helemaal droog en schilfertjes. Ik heb al div shampoos geprobeerd. Van normale babyshampoo tot zarqa, gewone shampoo, en die rose die ik van de huisarts had gekregen. Niets blijkt te helpen.

Wie heeft er een goede tip voor een shampoo dat die hoofdhuid nu wel goed gaat worden.
    De huisarts wil nog niet aan hormooncreme gaan beginnen omdat dat niet zo goed is voor die kleintjes.
    Hoop dat jullie misschien tips hebben.

2. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Mijn zoontje heeft ook erg last van berg. En inderdaad nu met de kou lijkt het wel erger te zijn. Mijn kapster heeft al een paar keer gezegt dat ik het 's avonds moet insmeren met zonnebloemolie of olijfolie en dan de volgende morgen uitwassen met afwasmiddel.
    Tot nu toe nog niet gedaan omdat ik het nog niet zie zitten met afwasmiddel. Maar volgens haar is dat de enige oplossing om er goed vanaf te komen, alleen sommige kinderen krijgen het wel weer. En waarom??? Niemand schijnt dat te weten.

3. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Die olie of afwasmiddel in het haar vind ik maar niets. Dat voelt toch helemaal niet lekker aan bij zo'n kleintje. Vandaar dat ik dat ook nog niet had gedaan. En zeker niet met die kou. Nu is het wel een aangename temperatuur op zijn kamertje maar toch.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier ook een enorm droge hoofdhuid, berg overigens nooit last van gehad. Heb het nu lichtjes ingesmeerd met 100% arganolie (uit marokko), ga het vanavond wel uitspoelen, maar niet met afwasmiddel.

5. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

leest mee. hier ook een kindje van 10 maanden waarbij de berg maar niet weggaat

6. Makkie

Makkie Niet meer actief

oudste zoontje van 3 heeft en houd er ook last van... regelmatig op de ouderwetse manier (met olie en kaart er af schrapen...) weggehaald, maar komt weer hardnekkig terug. Speciale shampootjes en middeltjes werken niet. Schijnt dat je het beste vanaf 2 jaar met gewone shampoo kunt wassen, geen baby/kindershampoo meer, omdat dit niet zo goed reinigd.

Maar echt de oplossing heb ik hier ook nog niet gevonden, helaas....

7. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Ben je al bij een dermatoloog geweest? Neem aan dat die er toch het meeste van weten.

8. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hoi,

Hier ook een blijvend probleem. Ik gebruik een beetje anti roos shampoo van Zarqua, of het aan te raden is of niet, het is redelijk rommel vrij en spoel het snel weer uit. Daarna als zijn haar nog een beetje nat is smeer ik het in met babyolie, dan neemt het goed op. Dat was ik verder niet uit. Zijn hoofdhuid ziet er nu rustig uit. Het is inderdaad erger door de droogte, verwarming en dragen van mutsjes...Ben zelf ook met hem bij de dermatoloog geweest maar die wilde verder niets geven ervoor. Dus trek ik mijn eigen plan wel.

Succes, Charlie

9. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Hier ook een mannetje met berg wat komt en wat gaat. Ook hier van alles geprobeerd maar er is niks wat helpt.

10. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Ze kunnen wel meer en dat is dan hormooncreme maar daar willen ze bij jonge kinderen niet aan beginnen. Kan dat ook wel weer begrijpen. Ik denk dat ik dan toch ook maar eens met olie ga smeren, alhoewel ik dat wel vies vind. Dat vette haar dan en lijkt mij dat hij het zelf ook niet lekker vind.

11. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hier ook een kindje met berg, maar het word nu eindelijk langzaam minder.
    Ik heb er nooit aangezeten of wat dan ook gedaan. Was het 1x per week met ah babyshampoo en meer niet.

12. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Vandaar ook dat uitspoelen met afwasmiddel omdat dat ontvettend is. Maar ik ben er ook gee voorstander van, vandaar dat ik ook nog niets heb gedaan.

13. Hier was de truuk om alles met baby olie op een watje in te smeren.Paar uurtjes laten zitten en dan met een kaart voor zichtig de korstjes eraf krabben.
    Dit herhaalde ik zodra het weer een beetje terug kwam.Na een aantal keren was het weg.

Deel Deze Pagina