onze thijs ligt nu nog in de wieg, maar hij is al zon grote vent, zeer binnenkort moet ie over naar een ledikant. hij is nu 2,5 maand. sophie ruim 4 maanden toen zij over ging. zo heeft thijs nu een truitje aan (die hem al weer krap zit), dat truitje had sophie aan met 4 maanden.
Hihihi, wat herkenbaar! Wij hadden voor Bodhi een wieg gekocht die maar iets kleiner was als een ledikant, zodat hij er lekker heel lang in zou kunnen blijven en voor mijn gevoel dus lekker lang klein zou blijven. Helaas is hij 2 weken geleden toch over gegaan naar een ledikantje, omdat hij zichzelf omhoog begon te trekken. Ach ja, het gaat allemaal zo snel, maar aan de andere kant ook wel weer heel mooi om te zien wat ze allemaal proberen en leren, hoort helaas bij het groter worden
Mijn dochter is ruim 5 maanden en paste er ook nog rede;ijk in, maar ze trok de bekleding kapot. (fiberfill onder de stof). Eerst wilde ze nooit in het ledikant, maar tegenwoordig gaat het 's ochtends goed. Maar de eerste nacht dus niet! Ik had de wieg al opgeruimd dus heeft ze bij ons in bed geslapen. vannacht heb ik haar in de kinderwagen gehad bij ons, dat ging weer goed. Dus bed of kamertje, ik weet het niet maar ze vond het niks. Hebben jullie daar ook problemen mee?
@Kiddie: Ja dat is hier ook. Bodhi sliep in zijn wieg ook een stuk rustiger dan nu in het ledikant. Maar het gaat wel al een stuk beter dan in het begin. Inmiddels gaat het wel al een heel stuk beter als in het begin. Wij hebben echt doorgezet met het ledikant, en de wieg echt weggehaald en de kinderwagenbak paste hij al niet meer in. Hier is nu vooral het eerste gedeelte van de avond nog dat hij moeilijk doet, als hij zijn bed ingaat.
Ja eigenlijk zou ik ook door moeten zetten ja. Hier sliep ze een paar uurtjes en juist rond 12 uur begon het.. Voor de zekerheid slokje gegeven, ze sliep weer. Overgeheveld maar weer wakker. Toen had ik het ff gehad snap je, net in het begin van de nacht. Ik ga de bak nog een keer in het ledikantje zetten, dan weet ik of ze het niet op het kamertje heeft. Maar volgens mij niet want in die bak slaapt ze overal.
Zou het kunnen zijn dat een ledikantje/kinderwagenbak te groot naar hun gevoel is? Dat een wieg een meer geborgen en veiliger gevoel aan ze geeft, omdat de ruimte beperkter is, en omdat ze niet echt aan alle kanten om zich heen kunnen kijken? In een ledikant hebben ze in verhouding natuurlijk veel meer vrijheid, en vangen ze ook meer prikkels denk ik. Tenminste, dat vermoed ik bij Bodhi, dat dat het is.