Nee, we weten niet om wat voor onderzoek dit gaat. We weten alleen dat er een onderzoek in de thuissituatie en schoolsituatie komt.
Het is heel normaal dat de raad kont kijken vaak bij omgangs rechtszaken als je er als ouders niet uit komt...hebben wij ook gehad .. Mijn ex zij leuk dat ik mijn Zion mishandelde vanwege een blauw oog (wat op school was gebeurt) ze nemen contact op met cb,ziekenhuis ,school en oude Kdv of psz als ze daar op gezeten hebben.. En komen vervolgens bij beide ouders op gesprek.. En voor de uitslag kom je op kantoor van de raad met ex.. Er is uit gekomen dat ik gelukkig goed was/ben voor me zoon.. Maar ik kon wel aangifte doen tegen mijn ex hoor.. Omdat ik mij beschuldigde voor iets wat ik niet gedaan had.. En hij mij onnodig last bezorgde ... Ik vind als je iets niet zeker weet je gewoon je mond moet houden .. Je weet het niet.. En verleden mee spelen Bull shit .. Vroeger liep ik ook bij jeugdzorg niet door me ouders.. Maar er was van alles iets geloof ik (weet het fijne er niet meer van hoor) maar dat zegt niet dat ik meteen een slechte moeder bent? Drank verleden zoals je zegt haar vriend.. Het is een verleden .. Auto inbraken het is een verleden .. Het verleden moet je laten rusten en door dat verleden is ze niet meteen een slechte moeder ? Of wel soms? En kleren muf ruiken ? Misschien vochtig in de kast gelegd ? Wat ik op het begin deed met de omgang me zoon 10 minuten voor dat hij hem zou ophalen douche en schone kleding aangedaan .. Doe ik niet meer.. Mijn zoon zit op school en na schooltijd speelt hij buiten en nee komt niet schoon binnen.. Me ex doet dat maar.. Kind douche voor hij Naar bed gaat .. En moet zeggen als ik zulke verhalen lees hoe slecht mama wel niet is voor de kinderen dan gaan mijn haren zowat overeind staan .. En blijken jullie ongelijk te hebben kan ze aangifte doen .. Ik heb het niet gedaan hoor.. Verlaag me niet naar Nivo van ex en had d'r genoeg van.. Maar heeft zij dat ook? Zal zij wel gaan.. 1 ding de relatie tussen ex en mij heeft het geen goed gedaan.. Maar ik heb trouwens nooit meer van de raad gehoord hoor.. Houden zo .. En mede door de verhalen van eens met ze in aanmerking komen kom je er nooit meer vanaf , dat stukje maakte me toch wel bang hoor.. Maar dossier gesloten meteen na de uitslag dat ik helemaal niet zo'n slechte moeder was /ben en ze hadden met iedereen contact opgenomen maar dat hoort erbij en moet je ook toestemming voor geven hoor met gegevens dat heb ik natuurlijk gedaan .. Is nu 3 jaar geleden ongeveer
wij hebben een gezinsonderzoek van de raad gehad omdat wij een kindje wilden via een draagmoeder. mijn man is biologisch vader en een draagmoeder biologisch moeder. er werd gekeken hoe wij tot dit traject waren gekomen of wij geschikt waren om voor een kindje te zorgen omdat je dus eigenlijk voor een kindje van een "ander" zorgt. verder werd onze gezinssituatie besproken hoe wij leefden en of alles tussen ons goed ging en werd er gekeken en besproken hoe wij ons kindje zouden opvoeden enz.. verder werd er naar mijn gezondheid gekeken of ik voldoende in staat zou zijn om voor een kindje te zorgen en of we voldoende evt. hulp vanuit familie hadden en hoe de familie band is enz.. ook werd er gekeken of we er goed over hadden nagedacht en bij de draagmoeder kwam ook zo'n onderzoek , na de geboorte van onze dochter kwam de raad weer langs voor een gesprek hoe alles gelopen was en om te zien hoe het ging. toen is voor ons de voogdij aangevraagd en heeft de draagmoeder afstand gedaan. over een half jaar kunnen wij haar officieel adopteren en ook dan komen ze nog een keer langs om te zien hoe het gaat. totaal andere situatie maar daarna zullen wij geen controles meer van de raad krijgen. dus ik denk dat het aan de situatie ligt of ze altijd op je blijven letten en om welke wijze zij ingeschakeld zijn. succes iig
Er is geen omgang omdat ex zich daar niet aan houd, maar is er wel een officiele omgangsregeling vastgesteld door een rechter? Zo ja, dan kun je de rechter verzoeken om een dwangsom op te leggen voor als de ex de omgangsregeling niet nakomt. Zo nee, waarom heeft je man dan geen verzoek tot het officieel vaststellen van een omgangsregeling met dwangsom ingedient? Een advocaat kan je hiermee helpen. Of is dit wel gebeurd en heeft de rechter een verzoek ingedient bij de raad van kinderbescherming? Je man heeft toestemming moeten geven voor dit onderzoek maar dan zou hij tochmoeten weten wie opdracht heeft gegeven voor dit onderzoek en wat ze precies gaan onderzoeken?
Er is een officiele omgangsregeling door de rechter vastgesteld. Omdat zij deze niet nakomt heeft de rechter een verzoek ingediend bij de Raad. Wat ze precies gaan onderzoeken zeggen ze niet. Alleen dat ze de thuis en school situatie gaan onderzoeken.
Aangifte nemen ze niet op want er is civiel recht dus je word naar huis gestuurd dat je het via de advocaat moet uitzoeken. Dus je komt niet verder daarmee. Dwangsom doen ze pas als de rechtbank alles heeft geprobeerd om moeder mee te laten werken. Maar zolang haar redenen echt iets zijn wat omgang in de weg staan dan leggen ze niet zomaar een dwangbuis op! Het onderzoek is niet veel over te zeggen. Ik zit erin doordat mijn ex kinderen mishandelde geestelijk en fysiek en kinderen niet meer naar vader durven. Maar proces is niet te peilen welke kant het op gaat. Enigste wat ik nog wel wil zeggen en dat is geen verwijt, maar wel iets om in mee te nemen zolang je haar echte reden niet weet kan je alleen maar gissen. Mijn ex heeft een nieuwe vriendin die samen keihard met hem strijd. Alleen wat hij haar niet verteld is dat ik gelijk heb dat hij zijn kinderen mishandelde. Dus zij ziet mij als een grote boe vrouw terwijl ze nog niet eens de helft weet wat er gebeurd is. Neem ik haar niet kwalijk zij geloofd hem. Zij is verliefd. Maar wat ik wil aangeven ondanks alles verhaal heeft toch twee kanten
Dit dus, ben jaren pleegmoeder, dus idd eea meegemaakt. Daarnaast is het zo wat ander ook zeggen dat het onttrekken uit het ouderlijkgezag (wanneer dus beide ouders de voogdij hebben) zeker wel een strafbaar feit is waarvan aangifte gedaan kan worden. Het zijn dan 2 zaken a straffeit en b civiel.
Aangifte zijn ze verplicht om op te nemen. Een dwangsom doen ze ook echt wel als die redenen niet gegrond zijn.
Nou van mijn ex wilden ze echt de aangifte niet aannemen en hebben hem al meerdere malen weggestuurd dat ze hem niet kunnen helpen. Misschien omdat er een aangifte ligt tegen hem en zij em de woning uit hebben moet slepen de laatste dag in gezamenlijke woning. Ik weet het niet. Maar iig hier namen ze het echt niet aan
Dan 'moet' je dat melden bij jullie advocaat, ze zijn het namelijk echt verplicht! Dien een klacht in en dan niet intern bij de politie, maar bij het openbaar ministerie/hoofdofficier van justitie. Werken zij dan nog niet mee dan dien je een klacht in bij het gerechtshof.
Nou ja ik moet eerlijk zeggen dat ik blij ben dat hij geen aangifte kan doen. En hoe hij dat verder regelt is zijn probleem