Ervaringen kinderbrillen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door vlinderCN, 29 nov 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.336
    1.819
    113
    Vrouw
    Hoi mijn zoontje heeft nu 2 jaar een bril, nog dezelfde als de 1e. Hij wás altijd heel rustig en braaf maar nu hij op school zit.. haha, ineens wordt er gestoeid etc. En je raadt het al, zijn bril door midden (neusbrug-plastic).
    Hij zegt dat een ander kindje (vriendje) het van zijn gezicht trok maar niet echt met opzet. Juf heeft het niet gezien, de bril was 600,- (maar met korting en vergoedingen uiteindelijk 200,- betaald). Zouden jullie dat aan de ouders melden ivm aansprakelijkheidsverzekering?
    Kan het onder je inboedelverzekering vallen (wij hebben volgens mij ook buitenhuis en eigen schuld en het was een ongeluk) wel eigen risico van 150,- dus voor alleen montuur heeft dat geen zin?

Het kidsplan van de opticien had ik net een paar maanden geleden opgezegd omdat hij zo zuinig op zn bril was en geen druk kind haha. Maar moet zeggen dat dat plan ook niet persé rendeert want je krijgt 50% korting maar je betaalt wel 7,50 pm, verplicht een jaar. Dus totaalbedrag is dan weer evenveel bij alleen montuur.
    Bij een compleet nieuwe bril wel.
    Ik zat ook eens te kijken bij Hans Anders wat we dan kwijt zouden zijn en dan zou het sowieso onder het bedrag blijven wat we bij de dure opticien mét korting betalen. Heeft iemand daar goede ervaringen mee? Zeker als we nu elk half jaar ofzo een nieuwe bril zouden moeten kopen wordt het wel een duur grapje.

Overigens is het ook nog zo dat we eind januari een nieuwe meting hebben dus misschien sowieso ook nieuwe glazen moeten.

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Wij zijn gewoon tevreden bij Hans Anders. Maar geen idee waarom zijn bril 600 euro kostte :eek: Mijn dochter heeft 'gewoon' alleen een minsterkte.
    Hier ook geen verzekering, dat hebben we 2 jaar gedaan, maar er gebeurde nooit wat, dus toen opgezegd. En week erna bril kapot :roflmao:, maar we hadden net een nieuwe meting gehad en al een nieuwe uitgezocht. Dus met wat plakband die week doorgekomen.

spruitje80 en vlinderCN vinden dit leuk.
  3. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.494
    8.416
    113
    Ah, wat rot!
    Hier ook ervaring met kinderbrillen, maar een dochter, dat verschilt allicht, maar een ongeluk zit hoe dan ook in een klein hoekje!

Wij zijn bij een zelfstandige opticien, dus geen keten. De kinderbrillen daar kostten nooit meer dan 250 euro ( misschien inmiddels iets duurder, dochter is al een puber) inclusief glazen.
    Zelfs met hoge cilinder.

Dus ik sta echt met de kaak op de grond als ik hoor dat die van jouw zoontje 600 euro heeft gekost!

Wat de situatie nu betreft. Hier een keer een ongelukje waarbij de bril kapot was.
    Hadden ook een oogmeting op de planning staan.
    Heb direct naar het ziekenhuis gebeld, de situatie uitgelegd en er werd heel erg meegedacht, ze kon toen binnen een week terecht voor de oogmeting.
    Intussen bij de opticien een nieuwe bril uitgezocht en een dikke week later had ze een nieuwe bril met direct de goede sterkte.

In de tussentijd heeft ze volgens mij nog wel de oude bril gedragen. Wel diepe krassen in het glas, maar dat was even niet anders.
    Misschien dat de opticien deze kapotte bril nog voor tijdelijk kan fixen?

vlinderCN vindt dit leuk.
  4. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.336
    1.819
    113
    Vrouw
    Ja die prijsverschillen zijn zooo bizar. Ik wilde voor mezelf een computerbril, exact zelfde type glazen met zelfde montuur was bij de dure opticien 560,- en bij Hans Anders 230,- echt hoe dan? Zou er een kwaliteitsverschil in glazen in zitten of betaal je voor de inrichting van de optiek (ziet er allemaal wel heel fancy uit en ook qua apparatuur e.d.)

5. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    600 euro voor een kinderbril. Echt heel heel erg veel. Heeft hij zulke speciale glazen? Wellicht kan je dan alleen een nieuw montuur (Dezelfde?) halen en de glazen overzetten?

Hier hebben de oudste 2 een bril van specsavers, daar krijg je 2 brillen voor 250/300 euro. Ze hebben beide dus 2 brillen. (en voorals nog elk jaar nieuwe omdat de ogen slechter worden). (de een heeft min + cyclinder en de andere fiks plus en cyclinder)

Ik weet niet of er kwaliteitsverschil in de glazen zitten, wellicht gaan de mega dure wat langer mee, maar bij mijn kinderen moeten ze vooralsnog elk jaar vervangen worden, dus het doet er voor mij ook niks toe. Tegen de tijd dat ze 5 jaar lang met een bril kunnen mbt de ogen kijken we wel of ik ze oud genoeg vind voor 600 euro bril ;).

Ik zou als ik jou was een keten zoeken. Zeker voor kinderen.

wij hebben trouwens ook ooit een oogmeting een maand vervroegd bij een stukke bril. Dus zou eerst ziekenhuis bellen of de oogmeting eerder kan en afhankelijk van het antwoord met ducktape redden wat er te redden valt.

6. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.336
    1.819
    113
    Vrouw
    Ja en mogelijk moet hij binnenkort aan de myopie glazen dan kost de bril 1200,-...
    250,- is wel erg goedkoop voor een niet-keten opticien. Misschien is dat +1 ofzo? Dan hoeven ze ook niet zo geslepen te worden, dat kost meteen paar 100 euro meer :(
    Maar je zou dus ook niet proberen via een verzekering?

Ik wilde het ziekenhuis al bellen inderdaad maar ja, er moet eigenlijk 6mnd tussen de metingen zitten, dus weet niet of het dan handig is om het nu na 2 maanden al te plannen..

7. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.004
    14.668
    113
    Vrouw
    Ik heb geen ervaring met jonge kinderen en een bril. Ik heb 2 kinderen met bril, zij waren beiden al ongeveer 10 jaar voor ze een bril kregen. Dat scheelt denk ik al veel met ongelukjes door spelen. Daar hebben wij nooit last van gehad.

De eerste brillen van de oudste hebben we bij Eye Wish gehaald. Daar waren we (met de korting van de verzekering) elke keer een paar 100,- kwijt. Toen zag ik dat onze verzekering ook een contract had met Specsavers en ben ik daar eens gaan kijken. De glazen zitten bij de prijs in, 100,- eraf van de verzekering en hoppa we waren opeens voor 9,- klaar:eek:
    En dan regelmatig tweede bril gratis, zodat ze er ook een zonnebril op sterkte bij hadden.

Ik ben nooit meer teruggegaan naar Eye Wish, dat snap je wel.
    Ik heb geen idee of jouw zoontje echt bijzondere dingen heeft waardoor de bril zo duur was, maar anders zou ik toch ergens gaan kijken bij een andere Opticien.

Liekje81 en vlinderCN vinden dit leuk.
  8. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.004
    14.668
    113
    Vrouw
    Ik snap dat ook echt niet.
    Ik heb gisteren een leesbril uitgezocht bij specsavers. Het montuur betaal je en eventuele ontspiegeling maar verder niks. Ook niet als je geen aanvullende verzekering hebt.

9. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.336
    1.819
    113
    Vrouw
    Ja extra kraswerend, dubbel geslepen glazen (want -6 anders steekt het erg uit) maakt het ook duur (maar ja..toch alsnog vol met krassen).

Het zit nu met secondelijm en tape weer vast maar ja niet heel chique haha. 1 maandje eerder zou nog wel kunnen maar als het voor de kerstvakantie moet dan is eigenlijk al 2 maanden eerder en denk dat het niet veel zin heeft om na 4 maanden alweer een nieuwe meting te doen. Overigens net gebeld en ze hebben in principe ook geen plek...

10. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.336
    1.819
    113
    Vrouw
    leesbril is wel weer heel anders dan computerbril daar zitten allerlei opties aan (short, mid of longview, dun of dik, blue filter etc etc)

11. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.004
    14.668
    113
    Vrouw
    Je zou in ieder geval kunnen overleggen met die ouders. Niet omdat je de echte schuld bij hun kind wil leggen, maar als jouw kind een dure bril moet en die gaat door toedoen van hun kind kapot. Dan vind ik het terecht dat zij hun verzekering daarvoor inschakelen. Daar verzeker je jezelf tenslotte voor. Voor als je kind iets (per ongeluk) kapot maakt.

En ik zou ook het ziekenhuis bellen voor overleg. Het is wel snel na 2 maanden, maar ja. Nu een nieuwe bril met de 'oude' sterkte kopen om er na 4 maanden achter te komen dat die sterkte toch weer anders is geworden is ook wat zuur.

Dubbelgeluk en vlinderCN vinden dit leuk.
  12. 2jongensmama

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Als het weer vast zit zou k het toch zo laten. Mijn kleuter heeft ook maanden met bril met lijm en ducktape gelopen. Alleen kreeg ik het op een gegeven moment echt niet meer aan elkaar geplakt.

Extra kraswerend hebben wij ook (al voelt het zo zinloos, want na een uur zitten er al krassen op, maar goed haha).

Ik zou echt ff zoeken naar een andere opticien. Ook met myopie glazen 1200 euro is belachelijk. Die glazen zijn ongeveer 200 euro per stuk. Wij moeten daar waarschijnlijk ook naar toe (maar zijn luie oog moet eerst opgelost zijn). Ik vond al verschillende opticiens waarbij je dan het monteur gedeeltelijk gratis krijgt. dus 1200 is echt wel een beetje belachelijk qua prijs. Zeker voor een kinderbril (die regelmatig vervangen moeten worden uberhaupt al voor verslechtere ogen, moet je dan elk jaar 1200 euro neertellen!)

bulakgirl en vlinderCN vinden dit leuk.
  13. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.336
    1.819
    113
    Vrouw
    Ja we hebben destijds voor deze opticien gekozen (die ook nog eens een eindje rijden is) omdat deze contract had met zorgverzekering (ook 1 dichtbij maar die was nóg duurder) en het montuur had wat ik wilde (ja, ik was heel picky want manneke van 2 met zo'n schattig koppie wat dan ineens een bril op moet, dat móest gewoon de mooiste zijn en daarmee dus wel stuk duurder. Maar voor de eerste bril om aan te wennen dat ik zijn schattige gezichtje niet meer ''helemaal' zag was dit een fantastische keuze, ik ben er nog steeds fan van en wil deze dus wel weer opnieuw. daar zit dus ook al dik 100 euro verschil in)

14. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.336
    1.819
    113
    Vrouw
    Ja ik ben er na mijn ervaring met mijn eigen computerbril en een verschil van 330,- ook wel klaar mee, zijn wel erg grote verschillen.

15. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat hebben we weleens gevraagd, maar dat was dan duurder. Met montuur is goedkoper, vreemd eigenlijk.
    Of nee, we wilden dezelfde glazen en een ander montuur.

vlinderCN en 2jongensmama vinden dit leuk.
  16. 2jongensmama

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    ja precies en ik snap wat je zegt he, mijn tweede was 3 toen hij zijn bril kreeg en ooohh wat vond ik dat wennen. Maar hij kan nu (hij is net 5) echt alle brillen hebben en hij heeft ondertussen ook echt voorkeur voor bepaalde monturen. Bij specsavers kiest hij gewoon zelf zijn bril (en meestal ik zijn 2de gratis bril). Dat kan ook als het om die bedragen gaat.

17. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.004
    14.668
    113
    Vrouw
    Klopt, dat zal het vast duurder maken, maar dan nog ben je een stuk goedkoper uit dan bij zo'n dure zaak

18. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.004
    14.668
    113
    Vrouw
    Ja ik snap best dat je de mooiste voor je kind wil. Maar mijn ervaring is dat Specsavers ook echt heel leuke kinderbrillen heeft.

19. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.494
    8.416
    113
    Heb je na de laatste meting deze gegevens ook mee gekregen? Dan zou ik die in elk geval gebruiken voor een nieuwe bril.

20. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.336
    1.819
    113
    Vrouw
    Ja die van mij is 4j4m en heeft nog steeds zo'n schattig peuterkoppie met babyvet haha. Gelukkig heeft ie daar nog geen mening over maar het model wat we nnu hebben was eigenlijk net iets te groot voor 2 jarige (wat het daardoor juist zo'n schattig montuur maakte voor hem) want is eigenlijk bedoelt voor 4-6jr dus hij kan nog even vooruit, staat nog steeds mooi. En hij heeft vooral een hekel aan passen dus dan nog maar een keer opnieuw dit montuur kopen.

Deel Deze Pagina