0-benen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Allahinkulu, 27 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    3
    38
    Vrouw
    Turkije
    Hallo,

    Ik ben benieuwd of hier meerdere moeders zijn met kinderen met o benen?
    Mijn dochtertje is nu 10 maanden en heeft vanaf haar knieetjes zeg maar o beentjes. Ik heb op internet een beetje gekeken en daar staat dat kinderen in de jonge leeftijd vaker o benen hebben en naarmate ze groter worden dit een tijdje x benen zijn soms maar dat dat wel goed komt.
    maar ik weet dat het bij Eslem zo blijft omdat het in de familie zit van mijn man. Zijn oma en tante hebben het ook.

    Ik vraag me af wat er aan te doen valt? Ik merk niet dat ze er last van heeft met staan of lopen ofzo..ze loopt langs alles, staat en kan zelfs al los staan. Denk ook niet dat het later problemen gaat opleveren..maar mooi, is het niet!
     
  2. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Ons kindje is nog niet zo oud als jouw dochtertje maar hij heeft het ook. Ik heb dit tijdens het 1e bezoek aan het CB gevraagd en de arts zei dat dit normaal was.
     
  3. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    3
    38
    Vrouw
    Turkije
    Normaal in de zin van het blijft zo maar het is niet abnormaal..of normaal in de zin van dit gaat weer over?

    Want bij mijn man zit het namelijk ook in de familie. Iedereen zegt ook dat ze de benen van hun oma heeft zeg maar.
     
  4. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    De CB arts zei dat het weer over gaat. Geen idee wanneer.
     
  5. cimbomlu

    cimbomlu Fanatiek lid

    13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    tot een jaar of 2-3 zijn "O-benen" normaal. Hierna zijn tot een jaar of 7 "X-benen" normaal
     
  6. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    3
    38
    Vrouw
    Turkije
    InsaAllah
    Laten we het hopen :)
     
  7. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    3
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik had het er even met mijn moeder over..
    Zij zegt (weet niet of het klopt) dat o benen iets anders is als wat eslem heeft.
    Zij heeft o kuiten.
    haar benen in zijn geheel staan dus niet in een O
    Haar kuiten zijn scheef. ze staan dus naar buiten toe.

    Dus vanaf haar knieetjes lopen haar beentjes in een o. haar voeten wijzen ook naar binnen zeg maar.
     
  8. cimbomlu

    cimbomlu Fanatiek lid

    13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    dat heeft Deniz ook, ik vind het echt kromme onderbeentjes.
    maar de oma van je dochter, heeft die altijd zulke benen gehad? en heeft ze er veel last van gehad?
    hier in nederland zouden ze er (op deze leeftijd) echt niks aan doen. alleen moet je alert zijn op vitamine D gebrek, maar ik neem aan dat je dochtertje in Turkije echt wel eens zon ziet (voor de vitamine D).
     

Deel Deze Pagina