ervaringen kinderdagverblijf

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wen, 27 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wen

Wen Actief lid

hoi hoi,

Mijn zoontje Fabio gaat 2 dagen in de week naar de creche omdat ik moet werken (helaas).
    Fabio is nu al 3 volle dagen naar de creche geweest. Thuis is hij niet langer dan 5 kwartier wakker na de voeding en dan is hij weer moe en gaat hij naar bed. Daar is hij soms wel 5 uur wakker... :confused: Hij is ook helemaal kapot als hij er vandaan komt. Wel vrolijk, maar wel erg moe. Ook wil hij niet veel eten daar. (te veel te zien natuurlijk)

Fabio is nog erg klein en ik vraag me soms af of het niet te veel voor hem is zo'n drukke creche.

Hoe zijn jullie ervaringen met je kleintje op de creche en hoe hij/zij daarna thuis is?

Groetjes, wendy

2. deb1

deb1 Actief lid

28 nov 2006
    256
    0
    0
    hoi wendy,

ik lees met je mee. mijn kleintje slaapt ook vrij slecht als hij ergens anders is. ik denk ook gewenning. sverre gaat over 3 weken voor het eerst naar de creche. dus ben ook heel benieuwd.

x

3. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik ben gestopt met het kinderdagverblijf. Mijn schoonmoeder komt nu oppassen en als dat niet kon, zou ik voor een gastouder kiezen. Ons meisje heeft eerst op een kinderdagverblijf gezeten waar ze niet netjes werd verzorgd. Ik heb haar toen naar een ander kinderdagverblijf gedaan, maar ook al werd ze daar geweldig goed verzorgd en kreeg ze veel aandacht, het werkte gewoon niet. Ze dronk over een hele dag maar 100 ml en spuugt alles uit. Nadat ik haar mee naar huis nam was ze de hele avond van slag, en dat elke keer. Ik denk dat het heel erg ligt aan je kind, de een voelt zich happy op een kinderdagverblijf, de ander niet.

4. bloem31

bloem31 Actief lid

10 jul 2007
    388
    0
    0
    Mijn dochtertje gaat ook naar een kinderdagverblijf. Ze heeft heel erg moeten wennen, maar ik kan nu zeggen dat ze het echt naar d'r zin heeft. Ze kijken echt naar haar behoefte.
    Ze slaapt overdag ook erg moeilijk (ook thuis hoor) en dat zelfde was daar dan ook. Dit gaat ook steeds beter en elke keer als ik haar ophaal is ze erg vrolijk en kletserig. Dat is toch ook leuk onthaal!

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Onze dochter doet het super op het kinderdagverblijf. Ze drinkt ook iets minder als normaal en slaapt minder, maar dat lijkt me logisch met al die nieuwe indrukken qua geur, geluid etc. Verder is ze zowel daar als thuis erg vrolijk en blij. Na een volle dag kinderdagverblijf (alleen op dinsdag) is ze wel erg moe, en slaapt ze zowat meteen in de MC tot aan de volgende ochtend. Haar avondflesje drinkt ze dan slapend ;)

6. Loewiese

Loewiese Actief lid

15 okt 2006
    124
    4
    18
    Hoi,
    Ook mijn dochter slaapt op het kinderdagverblijf heel weinig maar naar het schijnt is ze er doorgaans wel vrolijk. Ook eet en drinkt ze er goed. Als ze thuiskomt is het eten en meteen naar bed. Ik vind het prima zo, maar 2 dagen wel genoeg. Als ik meer dagen opvang nodig had, zou ik voor deze leeftijd (7 maanden) nog iets aan huis regelen.
    Groeten
    Maaike

7. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Mijn zoontje is nu 3 x geweest en dat gaat erg goed.
    Hij slaapt inderdaad wel minder, maar drinkt zijn flessen wel goed.
    Ik heb wel het idee dat hij niet zoveel aandacht krijgt, omdat hij een hele makkelijke baby is...

8. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Teun slaapt er ook minder maar kan wel merken dat hij sociaal is door de 1ne dag dat hij gaat
    we houden vol ook al is het druk....

9. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Tessa was de eerste paar keer heel moe toen z ethuis kwam. Ze sliep en at minder dan thuis. Inmiddels eet en slaapt ze daar ook prima. Ze is wel wat meer moe en jengelig die avond maar goed dat snap ik wel met al die indrukken.
    Tessa gaat twee dagen dus dat vind ik wel te overzien.
    Wendy ik zie dat je kindje 3 maanden is, heeft wellicht nog even tijd nodig om daar helemaal te wennen.

10. tientje

tientje Actief lid

28 jun 2006
    375
    0
    0
    Hoi, Kim is 2x een paar uurtjes geweest, drinkt wel goed maar slapen ho maar. Ik denk dat er zoveel nieuwe dingen zijn die je allemaal moet bekijken dat ze niet wil slapen. Ze vind het in ieder geval wel leuk want de leiding zei dat ze heel veel aan het lachen was.. :)

11. Ook onze dochter gaat nu al zo'n 6/7 weken naar het kinderdagverblijf, ze is nu net een half jaar geworden en ze vind het er prachtig, geloof ik! Ze slaapt ook heel weinig, vooral in vergelijking met thuis. Ze slaapt thuis met gemak 3 uren achtereen 's middags. Daar zijn het hazeslaapjes van een uur/ anderhalf uur. Het eten gaat goed, al moet ze na 4 uur echt haar fles wel weer hebben, maar dat is logisch, want ze verbruiken meer energie en zijn dus eerder toe aan eten. Thuis kan ik het nog wel eens rekken, maar dat lukt op het kinderdagverblijf niet. Verder is ze volgens de leidsters erg vrolijk en blij! Leidster zei gister dat ze wel 10 stuks van haar konden hebben, zo makkelijk en rustig, maar vooral erg vrolijk! Nou dat is natuurlijk erg leuk om te horen! Maar ben blij dat het 2 dagen zijn en niet meer... ze gaat maandags en woensdags, dus fijn ook dat er een dag tussen zit, zo kan ze dinsdags bijslapen! ;)

AROS

12. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    Belle heeft het erg naar haar zin op het kinderdagverblijf.
    ze gaat 2 dagen en haar schema is inderdaad een beetje anders maar ze komt wel aan genoeg voeding.
    en slapen dat doet Belle overal dus daar kan ik niks
    over zeggen.

13. mexico

mexico Actief lid

2 mrt 2007
    340
    0
    0
    Ik heb mee zitten lezen en ik werk zelf op een kinderdagverblijf. Zal mijn mening er over geven, een kindje wat voor het eerst komt moet altijd erg wennen. Dit is heel logies ze zijn bijna altijd voor het eerst zovaak en lang weg van hun ouders. Ook zijn is het veel anders als thuis en veel drukker. Bij ons is het juist zo dat de kleintjes heel veel slapen omdat ze zoveel indrukken op doen, en we ook heel vaak op de slaapkamer komen dus ook echt zien dat ze slapen. Want het hoeft niet altijd zo te zijn dat je kindje slaapt als die op bed ligt soms liggen ze rond te kijken en vallen ze weer in slaap. Je kindje krijgt wel minder aandacht dat klopt maar zoveel aandacht als thuis kan natuurlijk nooit. Maar je kindje leert hierdoor wel heel erg veel, ze leren te wachten en later leren ze erg veel. echt je ziet verschil tussen peuters die naar een kinderdagverblijf gaan of eentje die altijd thuis is. Ik zelf neem straks ook mijn zoontje mee , vind het zelf ook moeilijk want hij is nu niet echt makkelijk. Maar uit ervaring worden ze dat wel als ze naar een kinderdagverblijf gaan ze krijgen dan ineens ritme.

xxx

14. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Lynn is voor het eerst gegaan toen ze 3 maandjes was.
    Ging niet echt lekker. Heel erg overprikkeld, niet slapen en niet drinken.
    Heb het een aantal keren geprobeerd maar het goede gevoel dat ik er over had was weg. Dus heb een andere oplossing gezocht in ieder geval tot ze wat ouder was.

Nu is ze 1 jaar en proberen we het weer.
    Het gaat goed. Ze vindt de andere kindjes superleuk. Slapen gaat nog niet echt best, eten gaat aardig....En wanneer ze het niet meer leuk vindt, kruipt ze weg.
    Ze laat zich goed troosten door de leidsters.

Ik heb vertrouwen dat het goed gaat komen.

15. judithteresa

judithteresa Bekend lid

2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    keira at de eerste dag niks, en nu eet ze beter als thuis. als we al de deur ingaan moet ze eerst huilen, maar voor ik me ook maar heb omgedraait is ze alweer druk met iets anders bezig! echt druk aan het spelen, ook merk ik dat ze toch wel veel leert daar, ze heeft gelukkig ook heel lieve leidsters. en dan zie ik haar voor het raam met alle kindjes in hetzelde uniform door de zaal kruipen, weet ik dat ze het er best leuk heeft.

16. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Britt is ook een paar keer naar het kvd geweest,
    ik heb haar eraf gehaald. Me schoonmoeder pas nu gelukkig op, ze sliep er nog geen half uur op een dag en het eten ging ook vrij slecht.
    Britt slaapt bij me schoon moeder ook niet super goed maar wel meer als daar gelukkig,
    wil ze helemaal niet dan gaan ze gewoon aan de wandel.Drinken doet ze er super!
    Ik werd zelf ook gewoon ziek van de gedachten dat ik haar daar weer achter moes laten, maar dat is een ander verhaal.

Groetjes jantina

17. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Met mijn zoontje gaat het best goed op het kinderdagverblijf. Hij slaapt thuis beter, want op het kinderdagverblijf slaapt hij 's middags niet zo lang. Eten gaat ook goed.
    Alleen merken ze aan hem dat hij het fijner vindt als het rustiger is, niet te veel kindjes. Gelukkig is het op vrijdag rustiger. Hij is van 4 tot 9 maand 2 keer per week gegaan en vanaf 9 maanden 3 keer per week.
    Ik ben blij dat het goed gaat.

18. Gul

Gul Actief lid

27 sep 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Nou mijn oudste deed daar veel meer slapen (meer dan 4 uur) als thuis en dan thuis tot 11 uur wakker (dat is ook geen pretje hoor).
    Nu dacht ik dat de jongste dat ook ging doen, maar gelukkig niet.
    Hij krijgt dankzij de kinderdagverblijf meer ritme (ook vooral omdat hij bv krijgt en live drinkt hij eigenlijk iedere keer de helft van zijn maaltijd, dus heeft hij midden in zijn slaap weer honger).
    Enige wat we niet leuk vinden is dat hij op de kinderdagverblijf heel erg lief en aardig is en goed luistert en thuis moet alles volgens "zijn" regels. Niet dat we dat toelaten, maar probeert het toch iedere keer.

19. judithteresa

judithteresa Bekend lid

2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    gul....hoe bekend! haha in elk geval weten we dat ze du wel netjes opgevoed zijn, aleen willen ze dat thuis niet zo laten zien;)

20. Ayvida

Ayvida Actief lid

28 nov 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    Mijn oudste is vanaf dat ze 3 maanden tot zijn 4e jaar naar het kinderdagverblijf geweest. Mijn middelste ook, en die zit er nu nog, tot ze volgend jaar naar school gaat. Zij hebben het er altijd geweldig naar hun zin gehad. Ze aten daar goed, sliepen ook goed, niets te klagen. Thuis waren ze wel wat moeier dan normaal, maar dat is logisch. Ze doen daar meer indrukken op dan thuis.

De jongste gaat over twee weken ook naar het kinderdagverblijf, voor 2 dagen per week. Ze komt in dezelfde groep waar de andere twee ook hebben gezeten, en verwacht eigenlijk geen problemen. Zelfs bij het eerste oefenochtendje dronk ze perfect en heeft ze heel goed geslapen. Ook heeft ze de periodes dat ze wakker was niets anders gedaan dan liggen lachen en om zich heen kijken.

Het ligt helemaal aan je kind, en natuurlijk ook aan het kinderdagverblijf. Het ene kind zal het er meteen geweldig vinden, het andere kind heeft wat meer moeite om zich aan te passen en voor weer een ander kind is het gewoon niets.

Deel Deze Pagina