Overdag slapen in de box

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Angeltje24, 3 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angeltje24

Angeltje24 Bekend lid

22 nov 2006
    536
    1
    18
    Onze kleine meid slaapt overdag in de box. Dit met als reden dat ik een keizersnede heb gehad en tevens ook bekkeninstabiliteit heb. Ik kan en mag daarom niet veel trappen lopen.
    Nou vraag ik me af of dit wel goed is dat onze kleine overdag in de box slaapt en niet in haar bedje boven.
    Ik moet eerlijk bekennen dat ik het ook wel fijn vindt. Ik kan haar goed zien als ik op de bank rust en het idee dat ze dichtbij is geeft me een veilig en rustig gevoel.

Tevens slaapt ze eigenlijk nog helemaal niet in haar eigen bedje. 's avonds slaapt ze nog bij ons op de slaapkamer in de reiswieg. We willen haar binnekort wel 's nachts op haar eigen kamer laten slapen.

Mijn vraag is eigenlijk...kan jet kwaad dat je kleintje overdag in de box slaapt en zijn hier mama's die overdag ook hun kleintje in de box laten slapen? En hoe hebben jullie je kleintje laten wennen aan haar eigen bedje overdag/ 's nachts...

Thanx!

2. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    mijn zoontje heeft in het begin ook in de box geslapen. hij is na een paar weekjes gewoon in zijn eigen bedje gaan slapen. vond het ook wel fijn dat ik hem vlakbij me had maar later ook wel weer lekker dat ie in alle rust boven lag.

3. Roba77

Roba77 Fanatiek lid

11 jul 2006
    1.079
    0
    0
    Jayson heeft maar 2 nachten bij ons op de kamer geslapen. Daarna in zijn eigen bedje, maar overdag ligt hij nog wel eens in de box te slapen. Hebben wij ook altijd gedaan. Overdag in de box, 's nachts in bedje. Hier heeft het nooit problemen gegeven, nu doe ik het sinds een paar weken ook 's middags in bed, maar sommige dutjes doet hij gewoon in de box.
    Ik zou me er niet te druk om maken. En vooral niet teveel naar anderen luisteren, ieder kindje en iedere moeder is anders. Lekker doen waar jij je lekker bij voelt meid.

4. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    demi slaapt al vanaf het begin in haar eigen bedje en heeft dus ook niet 'snachts bij ons op de kamer gelegen... en in de box slapen dat wil ze niet... helemaal in het begin heeft ze wel eens in de box geslapen maar ook niet regelmatig...

maar je moet doen wat je zelf het prettigste vind en waar je kleintje zich het fijnst bij voelt..

liefs

5. Angeltje24

Angeltje24 Bekend lid

22 nov 2006
    536
    1
    18
    Daar heb je gelijk in Roba!
    We proberen zo min mogelijk naar anderen in onze omgeving te luisteren. We merken dat vooral onze (schoon) ouders voorzichtige kritiek beginnen te geven over het slapen in de box. Een baby zou in zn eigen bed moeten liggen/ teveel geluiden/ te weinig rust/ box moet zijn om te spelen etc etc. :rolleyes:
    Wij vinden het fijn dat ze lekker dicht bij ons is. Maar door alle 'kritiek'vragen we ons toch wel af hoe andere mama's dit doen en of het inderdaad zo 'fout'is wat wij doen....

6. Lina

Lina Fanatiek lid

23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Wij hebben Glenn nooit op de kamer gehad en nooit laten slapen in de box.
    Wij vinden (voor óns kind) dat hij zodra hij de tekenen van slaap kreeg, hij naar bed toe moest. Dit óók om in zijn eigen bed in slaap te vallen.
    Onze mening is dat een box is om in te spelen.
    Maar als je B.I. hebt en dus geen trappen mag of kan lopen, dat ligt dan anders.

Ieder kind, iedere ouder heeft zijn of haar manier van opvoeden. Er ís geen juiste manier voor alle kinderen. Kijken naar je kind en hoe je daar als ouder op in kan spelen is het beste.

7. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    Elyesa heeft eigenlijk altijd overdag in de box geslapen en nu slaapt hij lekker door alle geluiden heen en wordt niet van het minste lawaai wakker.
    ze bouwen ze ook een dag en nacht routine op.
    overdag in box en snachts in bedje vonden wij ideaal.

8. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Met mijn dochter (nu 11) overdag in de box 's avonds in bed ( op onze kamer). Nooit problemen gehad bij de overstap naar haar eigen bedje op eigen kamer, dat ging langzaam aan vanzelf en geleidelijk.

En zo gaat het automatisch ook met onze zoon nu.
    Ze zijn nog veel te jong om aan dingen te wennen.

Ze zijn nog te klein om onderscheid te maken tussen spelen, slapen etc... Zo goed kunnen ze nog niet nadenken. Dat komt pas later.

Natuurlijk zijn er vast kinderen die heel erg regelmaat nodig hebben, maar blijkbaar gaat het bij jou prima ( en overdag in box, snachts in bed is ook regelmaat)

Oftewel , geniet ervan, niet moeilijk gaan doen en meer pijn hebben terwijl dat niet nodig is.

9. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Waarom zet je de kinderwagen niet binnen dan leg je haar daar overdag in om te slapen?

10. missmariska01

missmariska01 Fanatiek lid

na een maand of twee liet ik civan gewoon overdag in de box slapen, en nu als hij een middag dutje doet ligt hij nog in de box.
    op het cb raden ze dat af.
    maar ikzelf vind het juist prettig , je kan hem fijn in de gaten houden.
    en als er iets is ben je zo bij hem.

11. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Wij hebben Dano de eerste paar weken, (ong 5 ) ook in de box laten slapen. Dit raden ze ook aan want dan leer je de signalen van je kindje goed kennen. op een gegeven moment zo af en toe een slaapje in zijn eigen bed en geleidelijk aan doet hij nu al zn slaapjes in zn eigen bed. met 6 weken volledig.

Ik ben van de gedachjte box is spelen en bed is slapen. maarja als ze zo klein zijn spelen ze nog niet dus dat kan echt geen kwaad.

12. deb1

deb1 Actief lid

28 nov 2006
    256
    0
    0
    sverre heeft van het begin af aan in zijn eigen bedje gelegen. wij wonen gelijk vloers dus ik hoor alles van hem. als hij dan eens in slaap valt in de wipstoel of box is hij in no-time weer wakker. zijn bed vind hij toch het lekkerst liggen geloof ik. :)

13. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Merel heeft nooit in de box geslapen, dat wilde ze niet. Er waren/zijn wel periodes dat ze niet in haar bedje wil, bv. tijdens sprong. Dan leg ik haar in de kinderwagen in de kamer te slapen. Hoort ze me en weet dat ze niet alleen is. Na een paar dagen geeft ze dan weer aan dat ze weer in bed wil slapen. Gewoon doen wat voor jou goed voelt hoor!

Het kan in elk geval geen kwaad om je kleine in de box te laten slapen. Steeds weer blijven proberen of ze in haar einen bedje wil slapen en op een gegeven moment blijft ze gewoon in haar bedje. Je moet zeker jezelf niet overbelasten. Wat heeft je kleine nou aan je als je nog meer pijn zou hebben?

14. Lientje76

Lientje76 Actief lid

10 aug 2006
    189
    0
    0
    Wij hadden de eerste weken de reiswieg overdag in de woonkamer staan en 's nachts de eerste twee weken in onze slaapkamer en daarna in haar eigen slaapkamer. Ze sliep dan overdag in haar eigen bedje, maar wel in de woonkamer. Volgens mij is jouw kindje nog te klein om onderscheid te maken in box/bed en is het vooral belangrijk dat het lekker slaapt. Ik zou gewoon doen wat jij prettig vindt en gezien je bekkenklachten lijkt het mij juist slim om even van de box gebruik te maken. Je ziet straks vanzelf wel aan je kindje dat het echt gaat 'spelen' of afgeleid is door wat er om hem heen gebeurt en dan kan je toch altijd nog overgaan naar slapen in de slaapkamer overdag?

Geniet lekker van je kleintje en sterkte met je klachten.

15. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    onze eerste heeft de eerste twee weken wel eens in de box geslapen maar daarna bij elk slaapje naar bed.

onze tweede de eerste week ook wel eens maar daarna ook eigenlijk zo gauw hij begint te gapen breng ik hem wakker naar bed.

wij gebruiken de box echt als speelruimte en heb ze ook liever te slapen op een matrasje.

heb bij beide een ks gehad maar op zich geen last mee gehad om naar boven te lopen om naar bed te brengen.

16. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Marleen heeft eigenlijk nooit in de box geslapen. Die schrok zo van ieder geluid, dat ze aan het plafond hing van de schrik. Dus die gaat, zodra ze moe begint te worden, naar haar bed.

Sommige kinderen kunnen er goed tegen. Kijk gewoon wat jou kleintje doet. Ligt zij lekker in de box te slapen en schrik niet van ieder geluid wakker. Gewoon laten liggen.

En zoals jezelf aangeeft, dat je moeilijk kan traplopen, dan is de box toch goed? En iedereen die er commentaar opgeeft, bel je steeds maar op. Kom je je mijn kind even naar boven brengen? Haal je ze ook even naar benden? Nou, dan zijn ze het gauw zat hoor. ;)

17. Angeltje24

Angeltje24 Bekend lid

22 nov 2006
    536
    1
    18
    Thanx meiden.

Nina slaapt inderdaad heerlijk in de box en slaapt echt overal doorheen. Probeer natuurlijk wel zo veel mogelijk rust te creeren in de woonkamer.hh
    Binnenkort ga ik 's middags even proberen of ze in haar eigen bedje wil.

Deel Deze Pagina