@mamvansam: OK, dan zal het mss meer aan de spierkracht liggen, zoals linda ook zegt? Daar kan een osteopaat idd weinig mee, dat is echt een kwestie van oefenen... @lot23: volgens mij brullen alle kindjes bij de osteopaat... dat is nou eenmaal niet anders, iets wat scheef staat, kan niet pijnloos recht worden gezet. Ook Thirza brulde hier alles bij elkaar. Na de eerste behandeling was de reflux weg, dus een enorm verschil, maar het slapen ging toen nog niet echt beter. Was maar een klein verschil in te merken, doordat ze wel iets rustiger weg te leggen was... Ik zou het nog niet na 1 behandeling opgeven, maar eens overleggen met je osteopaat en je twijfels bespreken. Hij/zij kan je misschien uitleggen hoe en wat, dan kun je op basis daarvan belissen... @MerleQ: ik vraag het je hier ook nog maar eens: wat heb je nou tegen osteopathie? Ik merk dat ik een beetje moe word van je kritiek steeds, terwijl je nog nooit bij eentje geweest bent. Ik vind je manier van denken nogal oogklepperig/gesloten hierin... merk dat dat me erg tegenstaat.
Rozemarijke mijn zoontje heeft nu 3 behandelingen gehad, na de 2de behandeling had ik het idee dat het hielp maar nu na de 3de geen vooruitgang. Tygo rolde op zijn zij maar na de laatste behandeling doet hij dat ook niet meer. Maar er huilen dus meerdere kindjes? Mamvansam sorry dat ik even op je topic mijn vraag heb gesteld. Hoe is het met jouw kleine nu?
Onze dochter heeft met drie maanden fysio voorgeschreven gekregen omdat ze niet op haar buik wilde liggen. De fysio kwam thuis. Een hele fijne meid! We hebben oefeningen en tips gekregen. Na een afspraak of 6 waren we klaar.. Ze is nu 9 maanden en kruipt de hele kamer rond en wil ook steeds oefenen met staan! Ze had gewoon even dat opstapje nodig! Ik zou het zo weer doen! Jendo 8)
@lot23: ja, dat hebben alle kindjes die behandeld worden... Mijn osteopaat zegt steeds dat ze het liefst alleen baby's zou behandelen, maar dat niet doet, omdat het voor haarzelf veel te intensief is, omdat ze zich op elke babybehandeling echt voor moet bereiden ivm dat huilen.... Thirza heeft hier alle behandelingen keihard gebruld, behalve de laatste, toen heeft ze alleen het laatste stukje gehuild. Tja, het is hardstikke zielig, maar ik vind het uiteindelijk zieliger om haar door te laten leven met de pijn die ze had van de nekwervetjes...