spoedvraagje is het de bof??

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by anouk31, Jun 15, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. anouk31

anouk31 Bekend lid

Nov 22, 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    Hallo Allemaal,

Milou is sinds vanmiddag erg hangerig. Nadat ze vanmiddag heeft geslapen heeft ze beneden op de bank gelegen. En dat terwijl er een neefje en een vriendje rondliepen buiten in de tuin. Ze wilde niets eten en nauwelijks drinken. Ik heb toen koorts opgemeten (37,8 dus bij haar vrij normaal)
    Ze klaagt over pijn in haar buikje en pijn bij haar oortje.

Avondeten wilde ze niet.. zelfs geen danoontje. Ze heeft aan 1 kant een dikker rood wangetje. Toen ze ging slapen (19.15uur) had ze 38,2. En klaagde ze over pijn bij haar wang.

Ik heb het gevoel dat ze nu wel hogere temperatuur heeft, maar ze slaapt lekker, dus ik wil haar eigenlijk niet wakker maken. Slapen doet een mens goed, denk ik.. Maar toch ben ik bezorgd.

Mijn man heeft het over de bof (maar daar zijn ze toch voor ingeent?!?) Dus de bezorgde mama gaat pluizen op internet. En ja hoor dan weet ik het helemaal niet meer.
    Het zouden ook kiezen kunnen zijn??

Wat zouden jullie doen?? HP bellen voor advies (met het gevolg dat ik haar wakker moet maken om de temperatuur te meten) of morgen afwachten en haar lekker laten slapen?

Sorry voor mijn lange verhaal, maar ik maak me natuurlijk druk door de "verhalen" die over de bof lees op internet.

2. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Ik ben geen dokter, kan vanuit hier ook niks zeggen.

Maar als je iets spoed vind, vraag je het niet op een forum maar bel je de ha post ;)

ik zou dus de ha post bellen, uitleggen wat er scheelt en misschien hoef je niet eens te tempen.

Succes en beterschap!

3. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Lijkt misschien kortaf, is niet zo bedoelt iig. Maar reageer ff snel met mijn telefoon ;)

4. anouk31

anouk31 Bekend lid

Nov 22, 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    Ik opende mijn topic eigenlijk omdat ik soms denk ,dat ik overbezorgd ben. En dan kan een ander relativeren omdat hij of zij er helder bij kan nadenken.

Ik heb net even gebeld met HP. Het is nu nog niet nodig om te komen, maar ik moet haar wel goed in de gaten houden de komende nacht. Koorts is toch wel hoog nu 39,8.
    De bof kan het eigenlijk bijna niet zijn, omdat dit nog maar heel zelden voorkomt.

5. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Ja, maar dan is het geen spoed, maar een vraagje van een bezorgde moeder. Maar zo denk ik hoor en wie ben ik :D

Maar ik herken het hoor, het gevoel dat je overbezorgd bent. Maar daar is de ha post voor hoor. Nu ben je iig gerust gesteld ;)

En volgende keer niet meer zoeken op internet, want dan word je gek gemaakt.

Nogmaals beterschap.

6. Tink

Tink Niet meer actief

Ben het wel eens met Bloem eigenlijk ;). Wij kunnen het niet zien en we zijn geen dokter.

De bof lijkt me inderdaad sterk, daar worden ze voor ingeënt. Maar bij een oorontsteking bijvoorbeeld kunnen ze ook flink koorts hebben.

Hopelijk slapen jullie lekker vannacht :)

7. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,027
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Ik zou me niet te druk maken.
    Wel ff de temperatuur in de gaten houden en ervoor zorgen dat ze wel genoeg drinkt.

8. Foxter

Foxter Niet meer actief

Voor de bof worden ze ingeent. Dus als je kindje gewoon is ingeent hoef je je daar geen zorgen om te maken.
    Hier in het dorp is bijna niemand ingeent en 2 jaar geleden had iedereen hier de bof. Dan wordt je wang en nek heel dik. Niet een beetje zeg maar.

Als je je zorgen maakt zou ik gewoon even langs de ha gaan, misschien een kiesje of zo wat doorkomt? Daar heeft mijn dochter ook altijd een rode wang van.

Sterkte hoor!

9. Yjc

Yjc Fanatiek lid

Jan 18, 2008
    1,133
    0
    0
    Tilburg
    Inge had laatst ook een hele dikke wang met koorts en we dachten ook aan de bof, maar de HA heeft ons ook verteld dat dat bijna niet meer voor komt vanwege de inentingen en dat de nek inderdaad ook dik moest zijn.
    Waarschijnlijk was het een ontsteking of van de verkoudheid. De dag daarna was de wang ook een heel stuk minder dik.

Sterkte

10. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

Mar 30, 2008
    704
    0
    0
    Om jullie teleur te stellen: De bof komt inderdaad tegenwoordig elk jaar (weer) voor met hier en daar een uitbraak. Vooral in gebieden en scholen waar niet of beperkt gevaccineerd wordt. Helaas biedt het vaccin niet aan elk kind bescherming; het beschermingspercentage is hoog, maar niet 100%, daar staat het bof vaccin bekend om (bij vaccinologen in elk geval).

Als je echt twijfelt inderdaad de HA bellen en even laten onderzoeken. Meestal is het inderdaad wat anders.

Share This Page