Hoi, 2 maanden geleden kreeg ik van de cb het advies dat de kleine uit een beker kan gaan drinken (oefenen) dit zuo beter zijn voor de spraakontwikkeling. ik geef af en toe wel een beker (maar die hou ik vast en laat bas drinken). maar veel doe ik dit eigenlijk niet. omdat t zo knelboel geeft. vooral met yoghurt hoe doen jullie dit?zelf laten knellen? elke dag geven? graag tips en trucs
Ik had een oefenbeker van difrax gekocht en begon met yoghurt (das loop minder snel) Ik hield em vast, zij dronk. Nu oefenen we met een gewone plastic beker met een oortje en daar melk in. Zij houd oortje vast, ik de onderkant van de beker Maar echt lekker loopt t nog niet. Vaak spuugt ze het gewoon weer uit. Wat hier wel altijd goed lukt is melk drinken uit mama d'r beker. Ze krijgt iedere middag bij haar boterham een beker. De rest van de dag de rietjesbeker
Wij zijn begonnen uit tuitbeker en dit gaat prima, al binnen een dag dronk ze eruit, schep echt niet op.
Wij geven ons dochtertje bij het brood en het avondeten water te drinken uit een plastic beker. In het begin moest ze best wennen, maar in 1 keer had ze het door! En water geeft ook geen knoeiboel! Dus misschien gewoon blijven aanbieden? N.b. En als ze geen dorst heeft, vindt ze altijd nog errug leuk om in het water belletje te blazen
In het begin hield ik de beker of het glas vast (hij dronk graag wat mee van mijn sap of water), daar heeft hij aardig mee kunnen wennen. Voor het eerst zelf vasthouden deden we inderdaad met yoghurt in de beker. Dat knoeit wel, maar vloeit niet zo hard en is dus makkelijker voor de kleine.
In het begin ook geoefend met yoghurt en dat wij de beker vasthielden, maar heel snel gewoon zelf laten doen. Tja, hij knoeide de hele boel er soms onder, maar dronk wel vanaf 14 maand alleen nog uit een beker en sindsdien knoeit hij eigenlijk nooit. Soms als hij per ongeluk de beker van tafel veegt met zijn arm ofzo.
hier 1 die graag uit een gewone beker drinkt, alleen dan ga je er als je klaar mee bent of gewoon kliert toch tegen aan slaan, gevolg halve beker over haar, mij en de vloer hahahah vaak toch nog maar even uit de fles, nog geen goede antilek beker gevonde, had er 1 van mepal, maar die lekt best aardig terwijl erop stond antilek
dank je dan maar meer aanbieden. en een tuitbeker is ook niet goed schijnbaar, volgens t cb, dan gebruiken ze dezelfde mondspieren als met de fles.
Hier ook begonnen met een oefenbeker van difrax.. hier zit een uitsparing voor de neus in.. Esmee mocht altijd "oefenen" met een beker in bad.. Esmee drinkt nog dagelijks uit een rietjes beker maar uit een glas of beker gaat ook prima.. Al smeert het wel iets meer.. Ach ja!
Emma kan op zich ook wel uit de beker drinken, maar ze gaat er altijd mee op en neer bewegen, want ja, dat kan met de fles geen kwaad. Hoe moet je dat ooit afleren??
Mijn dochtertje dronk met 7 maanden al uit een gewone beker. Tuitbekers wilde ze niet, dus dit was een goede oplossing. De eerste paar keer is inderdaad een kliederboel, maar gewoon doorzetten en oefenen. Je kan ook een slab onder de kin houden om het vocht op te vangen. Na een paar dagen drinken ze gewoon uit een beker.
Hier ook gestart met de difrax oefenbeker terwijl mama of papa deze vast hield. Aanvankelijk ging het niet en zijn we gestopt omdat ons zoontje er gewoon niet aan toe was. Een maand later ging het een stuk beter. Het heeft een lange tijd geduurd voordat hij zelf de beker kon vast houden, kantelen en ook nog drinken tegelijk. Nu drinkt hij steeds vaker zelf uit de groene hema anti-knoeibeker (zonder de bovenkant uiteraard ). We moeten er wel bij blijven want soms kantelt hij de beker voordat deze bij zijn mond is (plons) en schudden of er mee op de tafel slaan is ook leuk . En helemaal zonder knoeien gaat het niet. Een langzame leerling, dus heel veel oefenen. En bellen blazen is fantastisch .