15mnd -potje proberen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door debbie2007, 25 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Onze uk van 15mnd geeft al een hele tijd aan wanneer ze haar broek volgepoept heeft, direct erna (slaat op haar kontje en wijst naar boven, verschonen!). Snel daarna ging ze dat ook bij een goeie plas doen.
    Sinds een aantal weken doet ze dit vaak ook voor ze nog maar iets gedaan heeft. Ze slaat dan op haar kontje, wil naar boven, ben je daar: alles droog. Net weer beneden poept of plast ze dan, en wil ze verschoond worden. Dit gebeurt nu te vaak om het toevalstreffers te noemen, ze voelt het kennelijk aankomen.
    Ze loopt dus nog maar zelden met een nat kontje rond, want ze plast pas wanneer ze echt moet en dan hup mama, verschonen!

Kunnen we es proberen of ze interesse toont in een potje?
    Ze vindt het overigens altijd leuk om mee te gaan naar het toilet, maar is er nog niet helemaal uit waarom papa staat en ze toch iets hoort lopen ;)
    Ik weet dat men altijd adviserrt te wachten tot 2jr, maar het lijkt er nu, na het een tijdje te hebben aangezien, dat ze het begint te voelen en dat ze haar plas lang kan ophouden.

Overigens heeft ze ouderwetse katoenen luiers, dus nat is ook echt yakkie.

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Ja hoor, zou het absoluut poberen hoor. Wel ongedwongen natuurlijk. Ken meerdere kindjes die met 1,5 al zindelijk waren

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    vroeger waren kindjes ook vroeg zindelijk, rond het jaar al. En zeker als ze het zelf aangeven, lekker doen! Op de wc -zoals papa en mama of op het potje. Even uitproberen wat ze van het potje vind.
    Het gaat er volgens mij vooral om, dat kindjes niet al vroeg gepusht worden, terwijl ze het nog niet doorhebben of voelen. Maar jou kindje voelt het blijkbaar wel en heeft het duidelijk door. Duidelijke signalen dus om het te proberen!

4. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

idd gewoon proberen, ik was met 1,5 al zindelijk, ik wil het binnenkort ook met mijn uk proberen, gewoon potje neerzetten
    mijn vader zei, als je zelf naar de wc gaat, kindje mee op het potje zetten. dat werkte bij ons vroeger wel zo.

5. wendyp

wendyp Niet meer actief

Sasha gaf laatst dit ook aan. Wees ze op dr luier en zei poe. Had ze gepoept. Toen week later ofzo, wees ze weer, ook poe. Geen poep dus. 5 minuten later stinken joh!

Ik heb dus ook geprobeerd, maar ze wilde het niet, ze kijkt ook mee als wij naar de wc gaan, vind ze zo interessant!
    Maar ik geloof dat ze hier nog de voorkeur aangeeft om staand te poepen.

Maar mocht ik het wel proberen, hoe doen jullie dat dan met uitkleden? Dan een onderbroek ipv een romper? Ik ben bang dat ik niet snel genoeg ben.

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.029
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Dit is het voordeel van katoenen luiers!
    Met gewone luiers voelen ze niet goed als ze geplast of gepoept hebben.
    Dit is een van de redenen waarom kinderen tegenwoordig later zindelijk zijn dan vroeger.

Ik zou haar absoluut op het potje zetten, zo te horen is ze er klaar voor.

7. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik heb een potje in de badkamer gezet.. als hij bloot de badkamer in loopt (voor het badje) kan hij zelf aangeven of hij wil ja of nee. Verder doe ik er nog niks mee.

8. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Wij zijn hier een maand geleden begonnen (met 17 md) om dezelfde reden; ze ging t aangeven.
    Ze plast nu regelmatig op t potje. Het 'moet' allemaal niet; gewoon spelenderwijs. Poepen durft ze trouwens nog niet.

9. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Als ze voordat ze gaat poepen aangeeft dat ze moet poepen zou ik idd het potje eens gaan proberen... mijn zoontje geeft nu tijdens het poepen aan dat hij aan het poepen is haha, dus wellicht geeft hij het strax ook vantevoren aan dan pak ik zeker het potje er bij ;)

10. firegirl

firegirl Niet meer actief

Ik heb een boekje gelezen over 'Baby's op het potje'. Dan doen ze babies al vanaf de geboorte op het potje (of gewoon boven de wastafel). Natuurlijk een beetje extreem voor sommige mensen hihi, maar Emma is nu 10 maand en plast regelmatig op het potje en poept zelfs af en toe op het potje! Het is meer een geluk dan dat ze het echt al aangeeft, maar ze vindt het niet erg tenminste.

Zo leert ze ook nu al dat het niet fijn is om met een natte luier rond te lopen. Dat lijkt me wel erg goed. Ik leer haar ook wat gebaren, zodat ze leert dat ze het kan aangeven. Ben erg benieuwd!

Ik zou dus zeker proberen je kindje op het potje te zetten Debbie! Als ze het aangeeft, is ze er blijkbaar echt aan toe. Ideaal toch!

11. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Bedankt allemaal voor de reacties!

Hihi, nou, dan maar een potje kopen en gaan proberen.

Deel Deze Pagina