Liesbreuk pasgeborene

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door marrid, 3 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marrid

marrid Lid

14 jul 2016
    51
    53
    18
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Gistwren is er door de huisarts geconstateerd dat mijn zoontje van 3 weken een liesbreuk heeft. Mijn zoontje begon 's avonds erg te huilen, ik dacht eerst aan darmkrampjes ( omdat ie ook zo met zijn beetje san het trappelen was) maar omdat het gehuil aanhield en zijn lichaam erg verkrampte van de pijn zijn we naar de huisartsenpost gegaan. Daar zag de arts dat zijn balletje opgezwolle was. Hij heeft het vocht( tenminste ik denk dat het vocht was) terug geduwd en adviseerde ons om contact op te nemen met onze eigen huisarts voor een doorverwijzing naar het wkz. Dit hebben we dus gedaan en ik hoor vandaag wanneer hij geopeeeed moet worden.

Ik ben zo verdrietig, ik weet dat het een kleine ingreep is. Maar voor een pasgeborene van drie weken is elke ingreep te veel. En ook die narcose...
    Iemand ervaring? Of kan iemand mij een hart onder de riem steken?

Lieve groet,
    Een verdrietige mama

2. Lieneke2016

Lieneke2016 Niet meer actief

Hallo, mijn zoontje is ook in het wkz geopereerd aan een liesbreukje. Hij was toen 10 weken oud maar hij is ook 5 weken te vroeg geboren. Erg klein dus ook 😊 ik snap dat je het spannend vind. Dat vond ik ook! Het is mij erg meegevallen. Hij moest een nachtje blijven omdat hij prematuur geboren is. Ze hebben hem op de ok al een goede pijnstilling gegeven na de operatie. Daarna kon hij het af met paracetamol zetpillen. Ook de operatie zelf was erg snel voorbij. Het litteken is al bijna niet meer te zien. Hij is nu 3 maanden oud. Heel veel sterkte, het is voor jou als moeder echt moeilijker als voor je kindje!

3. Pastasaus

Pastasaus Actief lid

11 sep 2016
    255
    144
    43
    Vrouw
    Op de spaghetti
    Geen ervaring, maar ik wil je wel even sterkte wensen!

4. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ah gossie.
    Ik ben zelf toen ik drie weken was geopereerd aan een liesbreuk.
    Kwam waarschijnlijk doordat ik veel huilde. Wellicht darmkrampjes.
    Ik vroeg het nog aan mijn moeder. Het herstel na de ingreep ging vlug.
    En het litteken dat ik heb is nauwelijks vindbaar ;)

Heel veel sterkte!

5. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik herken je verhaal en de angst..

Mijn zoon is 10 weken te vroeg geboren. Met 3 maanden [toen woog hij net 4kg] is dubbele liesbreuk geconstateerd. In die 2 weken dat ie op de operatie moest wachten hebben wij dagelijks zijn darmen terug moeten duwen vanuit de zijn balletjes in de buik. Het zag er verschrikkelijk uit en dat gegil :(:(

Die ellende is gelukkig als sneeuw voor de zon verdwenen na zijn operatie. Operatie zelf viel reuze mee: een half uur durende ingreep en een nachtje in het zkh ter observatie.
    Eenmaal thuis vond hij eindelijk zijn rust en had geen pijn meer.

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Onze oudste was 2,5 week oud toen hij een beknelde liesbreuk had. In zijn geval betekende dit dat er 3 lussen darmen door de liesbreuk heen zaten. Normaal geeft dit een bobbel in de lies, echter bij hem zaten deze lussen in zijn balzak. Dit valt minder op. Hij werd er echt heel ziek van voordat ze wisten wat hij had.
    We kwamen in het wkz terecht en zij zagen het direct. De lussen darmen teruggeduwd en de dag erna geopereerd.

Bij ons was het dus spoed en gaf het eerder veel stress. Je kindje wegbrengen voor een operatie vind ik best moeilijk, maar de pijn bij het terug duwen vond ik veel erger.

Heel veel sterkte.

Deel Deze Pagina