Mijn kleine ventje hoest al een paar dagen. Nauwelijks neusverkouden, maar zijn lichtweggetjes zitten vol slijm, zo klinkt het in ieder geval. Hij ademt met zo'n kraakje en vooral na een fles hoest hij erg. Nou drinkt hij minder dan normaal, ook verdeeld over meerdere voedingen maar dat vind ik niet zo erg. Hij heeft vandaag denk ik (als hij zijn laatste fles straks helemaal opdrinkt) in totaal een hele fles minder gehad dan normaal. Hij krijgt gemiddeld 6 flessen van 150+5. Hij is nu 3,5 maand en weegt ruim 7 kg. Wat zou hij minimaal aan vocht binnen moeten krijgen om niet uit te drogen? (Hebben morgenmiddag een afspraak bij de huisarts, was niet eerder ruimte)
De huisarts heeft mij ooit 500 cc verteld, maar weet niet meer hoe.zwaar hij toen was. Gewoon goed zijn fontanel in de gaten houden toch... Maar als hij iedere voeding nog wel drinkt droogt hij volgens mij niet zo snel uit
Kinderarts heeft mij altijd gezegd dat ze minstens de helft moeten binnenkrijgen van wat ze anders drinken. Dan is het nog ok. En dat natuurlijk ook maar enkele dagen aan een stuk. Maar je hebt dus nog marge.
Ons manneke was vorige week zo beroerd. Verkouden zelfs zo erg dat hij bijna niet meer kon hoesten en niezen ging al helemaal niet. Zo zielig.. en hij dronk max 5x 50cc. Normaal 3x180 + 2x150. We zijn bij de ha geweest die vond hem behoorlijk ziek en heeft hem een kuurtje gegeven. Hij knapte daar van op. Hij hoest nog wel wat maar klinkt stukken beter dan vorige week En 50cc per fles was prima maar wel plasluiers in de gaten houden en huilen met tranen. . Beterschap!