bv mee naar het kdv

Discussion in 'Borstvoeding' started by julia6, Jan 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    Hoe doen jullie dat? De avond ervoor uit de vriezer in de koelkast zodat de bv die je meegeeft aan je ukkie voor op de creche ontdooid is?
    Wie helpt? :)

2. Agatha

Agatha Fanatiek lid

Sep 16, 2007
    1,382
    0
    0
    Nou, precies zoals je het schrijft.
    Wij gebruikten die via-bekertjes van Avent, handig om mee te nemen. Wissel deksel voor verloopsukje met speen en ze kunnen haar te drinken geven zonder aan de melk zelf te hoeven komen.
    Als je het bevroren mee geeft duurt het te lang voor ze het warm en ontdooid hebben als ze mocht gaan gillen. En met snel ontdooien (dus verwarmen) verliest het ook te veel voedingsstoffen. Avond van tevoren werkt perfect, heeft een uur of 10 nodig om goed te ontdooien.

3. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Ik neem in een bakje de bevroren melk mee zet het daar in de koelkast (er ligt daar ook wat in de vriezer van mij in geval van ongelukjes)...fles mee en hun regelen de rest. Je kan ook vragen hoe ze dat bij jou kdv doen/willen ;)

4. fam

fam Actief lid

Jul 1, 2008
    219
    0
    0
    Gelderland
    Ik werk om ma di en do en de melk voor ma haal ik altijd op zondagavond uit de vriezer en is dan op tijd ontdooid. De melk voor dinsdag heb ik op maandag gekolfd en de melk voor donderdag is op dinsdag gekolfd. De melk van do doe ik dan weer in de vriezer en zo is het cirkeltje rond. Ik vries melk trouwens in in diepvrieszakjes.

5. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    Kunnen die Via-bekers gewoon in de flessenwarmer? moet je dan het blauwe gedeelte van de aventwarmer ofzo eruit halen?

6. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

Jul 22, 2005
    3,329
    0
    0
    Voor het invriezen gebruikte ik diepvrieszakjes voor ijsklontjes. Het is daarmee heel gemakkelijk om het benodigde aantal cc's in een flesje te doen en voorkomt dat je vriezer volligt met allemaal flesjes die voor het grootste deel leeg zijn.

Idd de avond van de tevoren de benodigde flesjes (plus een reserveflesje) vullen met bevroren moedermelk-klontjes en in de koelkast laten ontdooien. Ik heb een kinderdagverblijftas met een apart koelvak, en aangekomen op het kinderdagverblijf zette ik de flesjes z.s.m. weer in de koelkast.

Groetjes, Wendy

Share This Page