Ervaringen koperspiraal

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Tese, 23 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JustMe31

JustMe31 Actief lid

12 okt 2011
    183
    0
    0
    regio zuid holland
    vanaf juni 2005 na een abortus(was zwanger geworden met koperspiraal ,ankertje) een t/safe spiraal laten plaatsen heb nooit ergens last van gehad altijd netjes op tijd ongesteld en gewoon normaal bloedverlies,het laten zetten weet ik niet hoeveel pijn het deed want dit was onder narcose het eruit halen viel ook heel erg mee(eruit gehaald ivm kinderwens)

2. Tese

Tese Niet meer actief

Omdat hij eruit kan/ kan verzakken vind ik het wel een beetje eng maar ik zou niet weten wat ik anders moet. Ik ga maar een afspraak bij de dokter maken. En ik wil zeker dat de gyn hem zet

3. Nadien

Nadien Lid

12 sep 2011
    95
    0
    0
    NULL
    NULL
    En, heb je hem inmiddels?

Ik heb nu ruim een jaar de GyneFix en ben er erg tevreden mee! Mijn menstruaties duren net zolang als daarvoor 4 hooguit 5 dagen. Wel is het de tweede 2 heel heftig, dit had ik echter nooit. Mijn cyclus is ook langer dan eerst (nu gem. 32 dagen).

Ik vind het fijn dat ik nergens aan hoef te denken, geen last heb van hormonen van buitenaf en ik heb nog een libido :D

4. Tese

Tese Niet meer actief

Ik heb hem opgehaald en 17 januari word hij geplaatst. Ik heb geen gynefix maar een m.... Nog wat. Ben benieuwd!

5. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.265
    1.174
    113
    Dat zal de multiload zijn (die heb ik).
    Op zich vond ik de plaatsing (8 weken na bevalling) peanuts, nauwelijks wat van gevoeld. Na 5 weken controle echo en toen lekker nergens meer aan denken. Ik vind het wat dat betreft ideaal. Mijn menstruaties zijn er niet door veranderd, bloedverlies, duur, pijn, alles precies hetzelfde als ervoor.

Het enige nadeel, nu na 2,5 jaar blijk ik toch zwanger geworden te zijn (spiraal zat nog gewoon goed)... :$
    Geen idee wat voor anticonceptie ik ooit nog kan/durf te gebruiken (want had koperspiraal omdat ik hormonen niet meer mag)

Deel Deze Pagina