Ervaringen koperspiraal?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Hopsatee, 17 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ik was altijd een gelukkige gebruiker van de pil. Dacht ik. Ik slikte hem al 10 jaar toen ik besloot een Mirena te nemen. Leek me handig. Dat werd geen succes. Ik kreeg onverklaarbare buikpijnen en na een jaar heb ik hem na allerlei onderzoeken (ziet er allemaal goed uit mevrouw!) laten verwijderen. Een verademing want de pijnen waren voorbij.

Vervolgens aan de pil gegaan, gestopt, zwanger, de pil, gestopt, zwanger.

Het viel me al op dat ik nogal gestresst en gejaagd was en als ik niet aan de pil was had ik een hoger libido dan normaal. Maar goed wist ik veel dat het misschien door de pil kwam. Pasgeleden na laatste zwangerschap weer gestart met pil maar man man wat een drama. Zo depressief, kort lontje. Weer gestopt alles prima! Mijn mam vindt me zo veel leuker :roflmao:

Dus nu wil ik geen hormonen meer. En mijn man wil zich nog niet steriliseren en ik ook nog niet. Nu dus condooms maar dat is ook gedoe. Optie is dus koperspiraal alleen iets in m’n buik voelt door mijn ervaring met Mirena ook niet als de oplossing. Iemand ervaring met koper spiraal?

2. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ik heb 'm gehad, en ik was er supertevreden over. Nooit ergens last van gehad :)

Hopsatee vindt dit leuk.
  3. DDucky

DDucky Bekend lid

7 jul 2014
    997
    317
    63
    Ik heb m op dit moment, en op wat onregelmatig beetje bloedverlies na ben ik erg tevreden.
    Hiervoor altijd de mirena gehad (was achteraf niet te genieten en laag libido) en een half jaar de mini pil (geen idee of ik daardoor verandert was omdat ik zo kort na mijn bevalling ermee begonnen was).

Enne.. tot nu toe heeft mijn man niet te klagen geloof ik ;)

Hopsatee vindt dit leuk.
  4. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ik heb de mijne sinds mei'14 maar ben er nog steeds dik tevreden over.
    Keurige cyclus nooit rare dingen meegemaakt.

Hopsatee vindt dit leuk.
  5. Ziggi

Ziggi Bekend lid

8 feb 2017
    925
    341
    63
    Vrouw
    Hier ook een goede ervaring. Heb hem nog maar kort. Vanaf december 2017, maar ik ben dik tevreden!
    Geen hormonen, dus ik ben een stuk meer ontspannen..

Hopsatee vindt dit leuk.
  6. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik heb nu sinds ruim 2 jaar mijn 2e koperspiraal. Mag 10 jaar blijven zitten. Voor mij de beste keuze. Tja, bloedverlies zou wel ietsje minder mogen :rolleyes:, maar voor mij niet onoverkomelijk... Voor de rest nergens last van.

(ik mag geen pil wegens ernstige bijwerking in verleden, en had veel bijwerkingen van mirena en vond sterilisatie van mezelf een beetje te eng/duur. En mijn man wil geen sterilisatie. Jammer genoeg)

Hopsatee vindt dit leuk.
  7. cinniz

cinniz Actief lid

19 jul 2011
    365
    45
    28
    Ik heb hem ook gehad.
    Eerst mirena met 9maanden vloeien dus toen overgestapt oo koperspiraal.
    Ik vond mn menstruaties wel vervelend omdat ik zo heftig bloedverlies had maar nam het voor lief....alles beter als een zwangerschap.
    Tja dat laatste bleef me helaas niet bespaard.
    nu geen idee wat ik aan anticonceptie zou kunnen gebruiken iig geen koperspiraal meer :oops:

8. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb hem goed 2j gehad tussen de zwangerschappen in. Niks van gevoeld en hij heeft zn werk goed gedaan want ben in die tijd niet zwanger geworden.
    Ik had een normale ongesteldheid en netjes regelmatig. Na deze zwangerschap laat ik hem weer plaatsen.

9. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    De eerste maanden had ik wel wat last van buikpijn.
    En mijn menstruatie was wel een stuk heviger en langer.
    Verder was het prima.

Maar na de jongste ben ik toch condooms gaan gebruiken ivm die menstruatie. Mijn man gaat zich steriliseren. Heerlijk!

Hopsatee vindt dit leuk.
  10. Hopsatee

Best
    Oei dat is een wat mindere ervaring!

11. Hopsatee

Dat laatste zou het fijnste zijn! Helaas zijn we nog vrij jong, twijfelen we nog over een derde en wil mijn man dat dus ECHT nog niet. Maar ja ik wil eigenlijk geen hormonen meer. Koperspiraal of condooms dus helaas (tot nu toe condooms gaat prima hoor daar niet van maar ja...)

12. roundandaround

roundandaround Niet meer actief

Nu voor de derde keer op rij een koperspiraal en het bevalt me prima. Wel heel lang ongesteld, soms wel een kleine twee weken, maar dat heb ik er wel voor over.
    Ik heb nog nooit anticonceptie met hormonen gehad en dat wil ik graag zo houden.

Hopsatee vindt dit leuk.
  13. Hopsatee

Gelijk heb je! Het enige wat mij dus tegen houdt is dat ik van de Mirena zon vreselijke buikpijnen kreeg en dat ik een beetje bang ben dat ik dat weer zal hebben. Andere kant, dat was ook voor mijn zwangerschappen..

14. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Ik heb inmiddels voor de vierde keer een koperspiraal. De eerste voordat mijn eerste kind geboren was en de tweede erna. Beide keren erg tevreden en menstruaties vond ik erg meevallen.
    Na de geboorte van mijn jongste weer een koperspiraal gehad, maar veel last van spotting. Volgens huisarts waarschijnlijk door de borstvoeding omdat baarmoederslijmvlies dun bleef. Maar was het uiteindelijk zo zat dat ik hem heb laten verwijderen. Spotting was toen ook zo goed als over.
    Na een ongeplande zwangerschap vorig jaar, toch maar weer een nieuw spiraal laten zetten. Maar heb nu rondom de eisprong steeds een paar dagen bloedverlies. Heb pas geleden een uitstrijkje laten maken en was allemaal goed. Dus waarschijnlijk toch weer bloedverlies als gevolg van het spiraaltje. Overigens afgezien van deze paar dagen bloedverlies verder wel tevreden over het spiraal.
    Ik moet er ook bij vermelden dat ik inmiddels 46 ben en er mogelijk ook andere redenen mee spelen rondom mijn cyclus.

Deel Deze Pagina