nou ik ben even in de war. de laatste week heb ik hele vreemde dromen over bevallingen. ik heb een mirena die goed geplaatst is 2 jaar geleden dus zwanger lijkt me nihil. wel heb ik 9 februari een afspraak staan bij de gyn vanwege dat ik pijnlijke eierstokken heb en voor mijn gevoel teveel bijwerkingen van mirena al een lange tijd., nu heb ik vanaf dinsdag koorts varieert tussen 38,3 39.6 .verkouden , hoesten, gewoon hartstikke griep! toch had ik voor de zekerheid zwangerschapstesten gekocht . die doe ik elke maand om gewoon uit te sluiten. ( je weet het nooit ) ze zouden vandaag binnenkomen. hebben ze 15 ovulatietesten opgestuurd ipv zwangerschapstesten grr. nou je raad het al ik schrok me dood toen ik 2 dikke roze strepen zag! gelukkig zag ik al snel toen ik er nog 1 wilde doen dat het ovulatietesten waren! pfieuw. nu vind ik het wel heeeel vreemd dat mijn ovulatietest zo knalt. in het verleden heb ik met pcos te maken gehad. pas paar weken terug bij de endocrinoloog geweest en die heeft mijn hormomen doorgemeten en mijn oestradiol was 180 en mijn lh 7 fsh 5 heel laag dus hij gaf aan geen pcos meer. hoe kom ik dan in godsnaam aan die knaller? en ook met mirena? ik ging net naar de wc zag ik ook dat ik wat bloedde. ( mischien van het hoesten? ) nu baal ik een beetje dat ik zwangerschapstesten heb ik huis.. begin daar toch een beetje aan te twijfelen nu..
Het progestageen blokkeert de afgifte van de natuurlijke hormonen in de hypofyse (het hersenaanhangsel) die nodig zijn om de eierstokken te stimuleren een rijpe eicel te produceren. Dat betekent dat er geen eitje meer vrijkomt en er dus ook geen bevruchting kan plaatsvinden. Bovendien wordt door het progestageen de samenstelling van het baarmoederhalsslijmvlies zodanig veranderd dat de baarmoederhals niet meer toegankelijk is voor zaadcellen. dit las ik
Inmiddels de 40 gr aangetikt. Heb er meteen weer zetpil ongedaan werkt voor mijn gevoel het snelst. En nu onder de ben na 5 dagen koorts doodop
Ik dacht dat er ook vrouwen waren die wel ovuleerden met een spiraal. Ikzelf heb een mirena gehad en had iedere maand klachten van mn ovulatie, al heb ik nooit getest of ik ook daadwerkelijk ovuleerde. Het hormoon kan de eisprong onderdrukken maar is volgens mij lang niet altijd het geval. Het zorgt wel voor minder opbouw van he baatmoederslijmvlies en neemt natuurlijk al zoveel plek in dat een Eitje amper kan nestelen, waardoor het alsnog een erg veilig middel is (uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk). Dus ik denk dat je inderdaad ovuleerde, maar kan me voorstellen dat je graag een test doet om dat zeker te weten, Beterschap!
hoop dat ze morgen de goede testjes opsturen dan heb ik ze dinsdag binnen op dit moment nog steeds koorts en hondsberoerd..