Ervaringen korte luteale fase zonder mmm

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door jolein8, 28 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Ik wil graag weten wie er zwanger is geworden zonder mmm met een korte luteale fase ( korter dan 10 dgn) en hoe kort was deze lf?

Ik heb een lf van 7 dgn. Vorige keer zwanger geworden dmv medicijnen. Ben benieuwd of het toch vaak lukt zonder mmm met een korte lf of dat de kans klein is.

2. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Ik denk dat het wel kan, maar dat je toch iets minder kans maakt op een zwangerschap. Het eitje moet natuurlijk genoeg tijd hebben om in te nestelen.
    Na mijn bevalling had ik plots een korte LF (zie onderschrift). Hij ging in een half jaar tijd van 3 naar 9, de cyclus daarna was ik zwanger.

Wat je misschien kan doen is Vitex nemen, dat helpt je hormoonhuishouding te regelen. En een vit B-complex, vooral B6 zou het effectiefst zijn voor de LF.

Ik hoop dat het ondanks de korte LF toch spontaan mag lukken bij jullie! :)

3. merel80

merel80 Bekend lid

3 mei 2009
    812
    39
    28
    Bij mijn 1e kind zwanger geworden met korte lf (7dagen) met hulp van Clomid en utrogestan. Bij mijn 2e,3e en 4e zwangerschap zwanger geworden zonder medicijnen. Lf was nog steeds kort (7/8 dagen). Ik heb die proberen te verlengen door tarwekiemolie. Voor mijn gevoel hielp het! Alle keren dat ik dat gebruikte was ik zwanger in die ronde. De rondes dat ik dat niet gebruikte, had ik steeds die lf van 7 a 8 dagen. Dus misschien toeval hoor, maar ik geloof er wel in;)

4. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Bij mijn eerste heb ik tarwekiemolie gebruikt, maar mijn cyclussen waren die rondes lang. Ik weet niet of het toeval was, ben ermee gestopt.

5. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    10 dagen wordt in principe door de gynaecoloog als minimum gezien dus ik zou met zeven dagen echt niet zomaar gaan proberen is zonde van je tijd;)

6. merel80

merel80 Bekend lid

3 mei 2009
    812
    39
    28

Ben je hier mee begonnen meteen op cd 1? Ik namelijk pas na de eisprong, zo heeft het geen invloed op de lengte van het eerste gedeelte van je cyclus.

7. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Volgens mij de hele cyclus.

8. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Nou bij mijn eerste geloofde ze niet dat mijn lf zo kort was. Heeft maanden geduurd voordat ik doorverwezen werd en een behandeling gestart werd. Ik kreeg clomid, omdat ik volgens hen geen eisprong had, maar er is op progesteron geprikt toen ik nog geen eisprong had gehad. Zij dachten dat die wel was geweest.
    Met clomid lf van 8 dgn, opgehoogd en zwanger, dus weet niet of clomid geholpen heeft bij een langere lf.

VL wil niet weer zkh traject in (nog niet?). Vandaar dat ik op zoek ben naar ervaringen waarbij het wel gelukt is zonder mmm.

9. Baby dream

Baby dream Niet meer actief

Ik heb zelf ook een korte lf maar dat komt door mijn lage progesteron. Volgens mijn gyn heb ik wel kans om zwanger te worden zonder medicatie. Alleen is de kans kleiner.

10. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Ik had ook een korte LF van6 dagen. Kwam door de mediciatie die ik slikte. Daarna andere medicijnen raakte ik die maand zwanger

11. Miejes

Miejes Lid

14 dec 2016
    58
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een LF van 7 dagen en mijn HA wou mij niet doorverwijzen naar een gyn omdat het volgens haar geen problemen vormt. ben deze ronde 3 toch gestart met tarwekiemolie na het lezen van een aantal positieve ervaringen hier. Zit momenteel op CD5 heb het genomen vanaf dag 1.

Deel Deze Pagina