Goedemorgen dames, Iemand bekend met partiële mola en daarna weer zwanger worden? Om het even kort te vatten, mijn hcg was twee weken geleden in Nijmegen (Radboud) 3.6, die moet uiteindelijk onder de 2 komen. De uitslag van vorige week en van deze week vanuit Nijmegen heb ik nog niet, die uitslag laat best lang op zich wachten (meestal 2 weken dus). Maar nu, ik heb eigenlijk het gevoel dat als mijn waarde 2 weken geleden 3.6 was, dat die nu wel onder de 2 is. Mijn eisprong was afgelopen zondag of maandag, en mijn man en ik zijn er eigenlijk voor gegaan deze ronde. Aub geen oordelen verder, maar meer de vraag: stel dat ik zwanger ben, en mijn hcg waarden zijn volgende week dus gestegen, wat moet ik dan tegen de gyn zeggen?
Oei dat is wel moeilijk ja. Ik heb in jan 2011 een ma gehad waarbij het hcg pas in mei op 0 stond. En kreeg toen pas groen licht om weer zwanger te worden. Ze hebben mij de behandeling gegeven van een partiële mola zwangerschap maar ze weten niet zeker of ik dat gehad heb. Mocht je nu zwanger zijn zou ik dat zeker eerlijk zeggen. Anders zullen ze ook denken oh jee het stijgt weer. Ik heb toen gewacht tot ik echt bevestiging had dat we weer mochten beginnen. Wilde het ook eerst even laten zakken allemaal. Vond het allemaal niet niks die stress van elke week bloed prikken en was toen bang dat het twee x stabiel zou blijven of zou stijgen en ik dus methotrexaat zou krijgen. Vond het ook weer heel erg spannend om weer zwanger te worden. Maar gelukkig was ik twee maanden nadat ik weer gestoptwas met de pil zwanger. Alles goed gegaan alleen met 33 weken bevallen. Nu gaan we voor een tweede maar lukt het niet zo snel. Hoop voor je dat je snel weer zwanger bent en dat alles goed gaat! Succes!
Ik wacht al heel lang op een tweede kindje ivm mijn man, dus vandaar dat ik niet veel tijd verloren wil gaan.. Ja zal inderdaad wel eerlijk zijn. Hoop alleen niet dat ze me dan niet willen helpen of me gaan afzeiken ofzo snap je
Ze zei wel dat ik aan de pil moest, maar heel eerlijk, ik kan die hormonen niet hebben (ben ik inmiddels wel achter na ruim 10 jaar verschillende pillen te hebben geslikt), dus niet aan begonnen na mijn eerste menstruatie 2 weken terug..
Ja hier in december 14 gecurreteerd na partiële mola. Helaas nog steeds geen zwangerschap. Terwijl ik voor de curretage 2x heel snel zwanger mocht worden. Doe waar jij je goed bij voelt
Inderdaad troep de pil. Als ik kijk wat ik allemaal aan kleine klachten had met de pil pfff. Wanneer heb jij die partiële mola zwangerschap gehad? In principe staat ie bij jou gewoon al op 0 want er zijn ook mensen die standaard hcg van 4 ofzo hebben blijkbaar. Ze dachten nu in het ziekenhuis dat ik weer foute cellen in mijn lichaam had. Heb namelijk steeds voor nod een positieve zwangerschapstest (wel gevoelige testen) maar word steeds ongesteld. Gaat dus steeds voor nod mis. Maar het hcg is dan na ongi weer normaal. Heb om te kijken of ik evt restweefsel had een hysteroscopie gehad maar alles was goed. Daarvoor twee x steeds na eisprong (3/4 dagen na eisprong) een blaasje in mijn baarmoeder gehad. Maar op de echo voor hysteroscopie en met de hysteroscopie was het weg. Dat was ook weer net voor mijn eispring dus wat dat blaasje dan was weten ze niet. Lekker onduidelijk. Wanneer is je nod? Zal duimen voor je!
Ik ben 4 januari gecurreteerd.. jeetje wel spannend wat dat blaasje dan was inderdaad!! Naja 3.6 was ie in Nijmegen he, uitslag eigen ziekenhuis van gister was 12.. die 3.6 is Nijmegen 2 weken terug en die moet onder de 2, eigen ziekenhuis onder de 5..
Oh ja Nijmegen telde anders inderdaad. Is bij mij ook al lang geleden. Komt goed meis! Op naar een mooie zwangerschap!
Thanx meis. Ik maandag of dinsdag nod maar ga er niet vanuit dat ik zwanger ben al heb ik wel alweer test drang🙈. Haat het wachtbankje! Knuf!
Ik ken die testdrang Waarom ga je er niet vanuit? Wel goed geklust toch? Zit alleen nog te denken... Wat zal ik nou zeggen tegen de gyn.. Want als ik zeg dat het condoom was gescheurd zal ze zeggen ja maar je moest ook de pil slikken.. Is het iets om te zeggen dat ik dacht dat ik nu rond eisprong wel goed zou zitten qua hcg en dat het voor mij goed voelde ofzo? Want we zijn er wel bewust voor gegaan he.. Kijk ik zeg niet dat ik zwanger ben maar wil wel goed voorbereid zijn als ik volgende week woensdag de uitslag van hcg weer krijg en die dus dan misschien weer hoger is geworden haha
Ja is moeilijk. Denk dat je dan maar beter kan zeggen inderdaad dat het voor jou goed voelde. Bij jou is het snel gezakt dan. Bij mij pas in mei. Moet ze toch ook wel snappen dat dat wachten niet te doen is. Of je zegt dat je de pil niet geslikt hebt omdat je teveel klachten hebt van die hormonen. En dan dus het condoom gescheurd is. Kan ze niks van zeggen lijkt mij. Ik denk dat het niet gelukt is deze maand omdat ik de hysteroscopie voor eisprong moest laten doen alleen ik wilde dat net voor eisprong laten doen (dag ervoor) omdat je na de hysteroscopie geen sex mag hebben een week en ik dacht als ik dan een dag voor eisprong de hysteroscopie heb en de dag daarvoor nog sex heb kan ik ook nog zwanger zijn door de zaadjes die liggen te wachten. Ze willen dat voor eisprong doen omdat een evt bevrucht eitje weg gespoeld kan worden tijdens de hysteroscopie. Maar ik had dus verwacht dat ik op dinsdag mijn eisprong zou hebben. Een dag na de hysteroscopie. Maar ik had zondagochtend een dag voor de hysteroscopie al een knal ovulatie test. En zondagavond ovulatiepijn. Het zal er dus om hangen of ik zondagavond of maandag of dinsdag een eisprong heb gehad snap je. Hoop dus eigenlijk maandag net na hysteroscopie mijn eisprong te hebben gehad of dinsdag dan heb ik nog kans. Maar gyn zei dat het niet perse weg gespoeld hoeft te zijn. Maar mag in april/mei weer terug komen om nog een x te kijken hoe of wat. Bij mij is alles goed. Cyclus heel regelmatig en hysteroscopie was niks te zien alleen ik heb overgewicht. Moet dus beginnen met afvallen. Pfff niet makkelijk😢
Poeh jeetje dat is ook lastig! Je wilt helemaal niet bezig zijn met afvallen als je al zo met je hoofd bij het zwanger worden bent.. Sterkte daarmee! Ik hoop ook echt voor je dat je ei na de hysteroscopie is geweest! Zou heel fijn zijn Ik zal gewoon zeggen dat het goed voelde rond dit termijn denk ik.. Anders krijg ik misschien ook de opmerking van mijn man dat ik maar beter had moeten luisteren, mochten ze me af gaan zeiken zeg maar hahaha.. Eerst maar even afwachten of het überhaupt gelukt is deze maand!
Ik zou eerlijk zijn als ik jou was, dat duurt toch het langst en kunnen ze je ook het beste helpen lijkt me. Hopelijk is het gelukt !