Ervaringen kraamfeest

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Pinkie88, 10 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.378
    3.896
    113
    noord holland
    Vrienden van ons hebben twee of drie kraamborrels gegeven in kleinere groepen. Voor bepaalde groepen, bijv een bepaalde vriendengroep (soms heb je er meerdere) of voor een kant van de familie (aantal ooms en tantes tegelijk). Voor de mensen die ze normaal ook geregeld zien of op visite gaan was normaal kraambezoek.
    Zo konden ze toch voorkomen dat ze van iedereen los visite kregen en weken bezig waren. Het waren kraamborrels van wat kleinere gezelschappen waardoor je elkaar toch kunt spreken.
     
  2. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Het is de enige keer dat hij overdag zoveel geslapen heeft haha. Hij sliep in de wagenbak en op de arm van papa die hem heel trots liep te showen. (Maar die kreeg een lamme arm na 2 uur dus toen verder in de wagenbak ten midden van alle mensen :))

    Ik vind kraamfeest ideaal!
     
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    Ik zou ook kijken hoe jij je voelt;

    Ik was zo vreselijk uitgescheurd en genas zo slecht dat ik nog amper op mijn doos kon zitten na 5 week. Met 6 weken noodgedwongen stukje gefietst, heb van begin tot eind gevloekt bij elk hobbeltje dus laat staan dat ik zin had in een feestje
     
  4. Eveliennn89

    Eveliennn89 Bekend lid

    4 okt 2016
    511
    584
    93
    NULL
    NULL
    Wij hebben de babyborrel/ doop gehad toen L. ruim 2 maanden oud was maar dit had voor mij nog wel iets vroeger gegaan. Ik kon ook alles snel na de bevalling al terug. We hebben het ook op locatie gedaan in een zaaltje en hadden wat mensen gevraagd om te komen tappen, hadden frisdrank zelf in grote flessen meegenomen om de kosten wat te drukken.
    Als eten hadden we een wafel/ijsmobiel laten komen zodat we daar zelf ook geen werk mee hadden.

    Ik vond dit ook fijner dan kraamvisite. Dichte familie en vrienden waren op voorhand in het ziekenhuis/ thuis al gepasseerd en de rest kon hem daar komen bewonderen. Het eerste uur heeft hij bij ons in zijn wipje aan de inkom gestaan om de mensen te verwelkomen maar nadien mochten degenen die wouden hem ook op schoot nemen, maar ik ben daar sowieso niet moeilijk in.
     
  5. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.023
    2.159
    113
    Bij een tweede krijg je vaak veel minder kraambezoek dan bij de eerste. Dus misschien heb je het feest dan niet eens nodig.
     
  6. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    We hebben beslist om de babyborrel te doen als de baby (als ik niet overtijd ga) bijna 6 weken oud is.

    Redelijk vroeg, maar dan hebben we nog een goede kans op mooi weer (begin september). In oktober is m'n man sowieso een volledige maand weg met het werk, dus veel later was sowieso geen optie.

    Qua locatie hebben we gekozen voor het streekcafé. Dat ligt aan een mooi groot park met speelgelegenheid voor de kindjes. Eventueel kunnen we nog een spring kasteeltje ofzo laten zetten.

    Qua catering moeten we ons dan over de drank al geen zorgen maken, en verder denk ik gewoon enkele mensen te vragen om iets lekker te maken/bakken en zelf ook een aantal dingen te bakken of te kopen en zo een dessertenbuffet aan te bieden.

    Lekker low key, daar Hou ik van
     
    honkeytonk vindt dit leuk.
  7. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.516
    4.576
    113
    Hier ook een grote familie. Maar echt niet al die ooms en tantes kwamen langs (ooms minder dan tantes). Vaak een tante met een nicht. En sommige mensen sturen een kaartje. Dus ga er niet vanuit dat al die mensen ook echt komen (tenzij dat echt gebruikelijk is bij jullie). Bij een 2e of volgend kind komen er nog minder mensen. En met zo'n grote familie zijn er ook veel kinderen. Dat is voor velen niet heel interessant hoor.

    Juist het (ingeplande) kraambezoek was gezellig omdat je dan echt kunt bijkletsen. En hoeft ook geen uren te duren.
     

Deel Deze Pagina