Hallo Ik ben vrijdag 33 weken zwanger en ben steeds meer bezig met de bevalling. Wanneer hebben jullie je kraambed klaargemaakt??? Ik ga in een 1 persoonsbed bevallen op de andere slaapkamer, kan daarna dan lekker in ons eigen bed. Wanneer doe je de klossen er onder en leg je zeil en alles onder je hoeslaken??? Ben zo bang dat door het vruchtwater (wat hoogstwaarschijnlijk in ons eigen bed komt, zul je altijd zien) het hele bed verpest, net nieuw bed namelijk. haha Ik las al iets over waterbestendige molton van de Action??? Hellllupp!!! hahahaha
Ik had een 'bedplas-molton' van Hema, werkte ook prima. Die hebben we er rond 35 of 36 weken onder gelegd, gewoon voor de zekerheid (en idd, mijn vliezen braken in bed, dus maar goed ook!). Ik had overigens wel een groot badlaken dubbelgevouwen onder mijn bips liggen ook; ons bed is ook nog niet zo oud, dus wilde echt niet dat er iets met het matras zou gebeuren Je kraambed zou ik klaar hebben met 37 weken. Dan ben je gewoon voorbereid.
was dat een 1 persoons molton?? Ons eigen bed is namelijk 180x210, dus die zal dan wel aardig prijzig zijn. Zijn jouw vliezen gebroken in jullie 'eigen' bed???
Was idd een 1persoons molton op een 2persoonsmatras Niet heel handig, maar werkte goed genoeg. Zeker met dat badlaken er nog eens bij. Was inderdaad in ons eigen bed, want uiteindelijk braken mijn vliezen pas met 41 weken (hoop voor je dat jij niet zo lang hoeft te wachten!)
He, Het kraam bed moet je klaarmaken met 36 weken werdt mij gezegt. Wij hadden ook een molton voor zwanger vrouwen :d En 1 week van te voren heb ik ook nog een zeiltje eronder gelegd. Wij hadden ook net alles nieuw. Wij hebben ook het grootste bed wat er bestaat en die zijn te koop van Leen Bakker. Bij de Hema niet.. Klossen & vluchttas ook bij 36 weken. Doe jij dan ook klossen onder jullie bed of alleen op dat 1 persoonsbed??? Want anders helpen je ze niet toch als er geen klossen onder staan?? Liefs
Doe jij dan ook klossen onder jullie bed of alleen op dat 1 persoonsbed??? Want anders helpen je ze niet toch als er geen klossen onder staan?? Oke, ik zal eens even rond gaan kijken Ik zet alleen het 1 persoonsbed op klossen. Daar wil ik ook bevallen. En dan kan ik daarna lekker in mijn eigen bed. Ik ben heel benieuwd hoe alles zal gaan, kom steeds dichterbij!! haha
Het kan ook wel zijn dat je dan voor de controle's even op het eenpersoonbed moet hoor! Dan helpen ze je wel gewoon!! Alleen je moet zorgen dat het bed van de muur staat want de VK wil staan waar zij het lekkerste werkt... Spannend hoor!!
ja inderdaad. ik laat het 1 persoonsbed daarna ook gewoon nog tijdje staan. Zo kan de kraamhulp ook evt helpen met de borstvoeding, gezien de arbowet. haha Maar moet de vk aan beide kant van het bed kunnen staan dan??? want dat lukt toch ook niet met een 2 persoonsbed?? Sorry voor de misschien erg domme vragen. Heb er nog geen ervaring mee. haha
Als je verloskundige graag aan de kant van het bed wil staan waar jij nooit leg dan moet jij op het plekje van je vriend/man gaan leggen
Wij hebben ons bed net van de week op klossen gezet, jee wat een kasteel word het daarvan zeg! 'k Geloof dat 'ie 75cm. moet worden, maar die van ons is nu 85 met de laagste klossen! Moet bijna springen om in bed te komen!(praktisch hoor, ben 1.65 lang) We hebben het bed zelf iets meer naar de raamkant geschoven, zodat we aan mijn kant lekker veel ruimte hebben, dat zal dan toch wel goed zijn? Kan het wiegje er tenminste ook nog naast staan.
Handige tip die badlaken. Denk dat ik dat ook doe als extraatje. Geeft toch een veiliger gevoel mochten vliezen op bed breken. Ga ook denk ik pas ergens rond week 35 met die dingen beginnen.
Mijn zus en mijn vriendin moesten toch mooi naar het plekje van hun man Die mannen waren maar wat bang dat alles vies werdt aan hun kantje
haha, we zullen het zien! Dat zou een mooi feest worden, dan hebben ze waarschijnlijk een takelwagen nodig!
Bij ons ligt er nu een week een zeiltje op het bed. Die uit het kraampakket en die van de zwangerschap van Eva. Want die van nu is erg klein en ik zit ivm maagzuur regelmatig in bed, dus het zeiltje ligt redelijk hoog, maar als ik dan ga liggen lig ik net op het randje. Dus nog een zeiltje erbij. Bij Eva zijn mijn vliezen in bed gebroken. Hier liggen er trouwens ook badlakens overheen. Ik ga denk ik morgen de klossen halen, de kraamzorg had aangegeven dat ze met 36 weken eronder moesten staan. En anders wordt het van de week. En ons bed staat een beetje in een nis en je kan er alleen aan de achterkant helemaal bij en een groot gedeelte van de zijkant (waar ik lig). Was hier helemaal geen probleem, ik ben overdwars op het voeteneind bevallen, zodat ze bij mijn rechterkant en bij mijn onderkant bij konden
Ik heb de 2 persoonsversie van de Action (180x200, maar valt wel lekker groot), de 1 persoons was uitverkocht en nu ik hier lees over schuiven voor een linkshandige VK denk ik dat ik daar nu ook wel blij mee ben. Was 11,-, dus viel nog best mee (Matrassen waren 400,-, dus in dat licht bezien...)
ja in verhouding valt dat zeker mee. Het fijne van die van de Action is dat tie ook helemaal niet kraakt, anders slaap je helemaal niet meer!