wat baby snachts aan doen??

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door mamavan1, 14 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavan1

mamavan1 Actief lid

16 jul 2008
    455
    0
    0
    sint-truiden
    hallo,
    mijn dochtertje is nu 5 dagen oud,en we leggen haar te slapen in de draagwieg ,maar weet niet zo goed wat ik over haar moet leggen,deze nacht de eerste nacht thuis had ik ze in een slaapzakje gelegd ,zouden jullie nog een dekentje erover doen?

2. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Mijn dochter slaapt in een slaapzak (zonder mouwtjes) en daaroverheen heb ik nog een dekentje. Kamertemperatuur is rond de 18 graden.

Ik zou wel een dekentje over haar heen leggen. Houdt ze haar temperatuur goed vast?

3. muizz

muizz Actief lid

4 jan 2010
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    ons dochtertje ligt vanaf dat we thuis zijn gewoon in haar kleertjes onder een molton en dubbelgevouwen deken (in dekbedovertrekje) in bed.. onze dochter heeft snachts nog een kruikje in bed.

4. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ja joh; zeker een dekentje. Het is erg koud 's nachts!!

5. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ja ik zou er een dekentje bij doen. Het is zo koud nu! Tycho slaapt hier in een romper met lange mouwen, pyama, slaapzak met mouwen, laken een deken dubbelgevouwen.

xx sas

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ons meisje is nu 2 weken oud, en slaapt 's nachts in een rompertje, longsleeve ( Vaak een pyama truitje van badstof ) en of zonder broekje in een slaapzakje en daar een dubbelgevouwen dekentje over, of met een pyamabroekje, in een deken gewikkeld ( tegen het fladderen ) met een dubbelgevouwen dekentje. In de wieg liggen er nog kruikjes bij haar. Het is wel erg koud 's nachts. Onze slaapkamer is tussen de 17 en 20 graden.

7. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier ligt mn zoon (4 weken) in zijn kleertjes, ingebakerd en daarover nog een lakentje met deken losjes over hem heen. Als hij een warm broekje aanheeft, gaat deze wel uit.

8. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Onze zoon slaapt in een romper met korte mouwen, een pyama met lange mouwen en dan lekker onder zijn dekentje met laken.

Overdag ligt ie in een slaapzak met geen mouwen, romper en truitje. Geen broekje, sokken of dekens.

Ligt er even aan hoe je kindje zijn/haar temp. vasthoud en kijk gewoon even aan. Mocht je kindje het te warm hebben, kleed je minder aan en andersom net zo. Voor ieder kindje is het anders denk ik. De mijne heeft het gewoon sneller warm maar houd zijn temp. wel constant.

9. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Hier ligt ze gewoon in haar kleertjes en een dekentje en dan nog met een warme kruik erbij. Het is zon 17 graden 's nachts.

10. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    2 weken oud: broekje, sokjes, romper lange mouw, truitje lange mouw en mutsje.
    Lakentje, wollen dekentje en fleece dekentje.
    Begin van de avond een warm kruikje.

We hebben wel een woeler, hij ligt meestal vanaf zijn navel boven de dekens. Misschien toch eens kijken naar een slaapzakje :)

11. bloem79

bloem79 Actief lid

16 okt 2006
    406
    0
    16
    Onze dochter doen we vanaf het begin al een pyama o.i.d. aan, dus de kleertjes gaan 's avonds uit. Daaronder natuurlijk een rompertje. Vanaf vorige week doen we een slaapzakje aan, sokjes uit. Dan ligt ze nog wel onder een laken met deken (dubbel).

Deel Deze Pagina