Dochter heeft een rood gezichtje

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by dochters, Jan 11, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dochters

dochters Fanatiek lid

Jul 11, 2013
    4,894
    15
    38
    Female
    Mijn dochter van 2 heeft sinds een dag of 5 een rood gezichtje. Dit heeft ze nog nooit eerder gehad. Ze had altijd een fijn huidje en heerlijk zacht, maar nu is het wat ruw, bobbelig en steeds zo rood. Ik smeer het in met vaseline maar kan niet echt zeggen dat het nou zo goed helpt. Ik heb gegoogled en het heeft wat weg van eczeem. Ik snap niet goed hoe ze daar ineens zo aan komt omdat ze het anders nooit heeft. En veel buiten is ze niet geweest de laatste dagen ivm het slechte weer.
    Zouden jullie hiervoor de dokter bellen of is dat niet nodig? Of hebben jullie anders tips voor andere zalf?

2. Amaranth

Amaranth Niet meer actief

Je zou bepanthen kunnen proberen, dat helpt hier altijd goed tegen een schrale huid. Dat hoeft ook niet per se van buitenlucht te komen hoor, kan ook van bv de verwarming zijn (droge lucht) die nu waarschijnlijk wel hoog aanstaat :) Misschien helpt het om van die bakjes water aan de verwarming te hangen.

3. dochters

dochters Fanatiek lid

Jul 11, 2013
    4,894
    15
    38
    Female
    Bepanthen heb ik wel in huis, bedankt voor je tip.

4. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,319
    238
    63
    Vaseline sluit de huid af. Bij de apotheek krijg je cetomacrogol creme. Dit gebruik ik voor de droge huid en eczeem.

5. Happy12

Happy12 Niet meer actief

En anders zou je ook nog eens de calendula 'weer en wind' crème van weleda kunnen proberen.
    Fijn spul op nstuurlijke basis en koop bij oa de etos.

Mijn dochter heeft flink eczeem gehad en kon wel weleda wel prima verdragen.

6. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

Jun 9, 2013
    1,868
    2
    38
    Vaseline wordt het inderdaad nog roder van, omdat het de huid afsluit. Vocht en vet heeft het nodig. Ik zou zeker gaan voor Eucerin omega creme. Ik heb zelf eczeem en mijn zoontje ook. De eerste keer was bij hem heel anders, zijn gezichtje werd knalrood en de huid verdikte helemaal. Hij leek zichzelf bijna niet meer. Toen bij spoedpost toch even eczeemzalf (hydrocortison) voor zijn gezichtje gekregen, met 'gewone' creme ging het echt niet meer. Daarna dus eucerin. Of neutral, maar die is iets minder dik qua creme. Je moet dus iets hebben wat vocht en vet inbrengt. Bepanthen is voor nu ook een goed optie.

Share This Page