hoihoi ik geef nu nog volledige borstvoeding maar ik ben bang dat dit niet lang meer gaat duren. Productie loopt erg terug sinds ik aan het werk ben. Op het consultatiebureau hebben zij mij verschillende voedingen geadviseerd. Ik twijfel tussen Nutrion Omneo en Friso comfort. Graag zou ik van jullie weten welke voeding jullie gekozen hebben en waarom groetjes Suzanne
Hier krijgt mijn zoontje friso comfort. Maar meer omdat de kans er groot is dat hij een reflux diagnose zou krijgen. Zit helaas extreem in de familie en hij heeft inmiddels alle symtpomen van verborgen reflux. Ik had eerst kruidvat comfort, maar dit is niet bevallen. Friso bevalt supergoed! Mag ik vragen waarom deze voedingen zijn aanbevolen? Heeft jouw zoontje veel last van krampen? Omneo is voeding tegen krampjes en de friso comfort tegen krampjes en spugen. Nutrilon heeft weer andere voeding tegen het spugen. De AR. Geloof dat de omneo niet meer tegen licht spugen is, puur gericht op de krampjes.
Ik was ook benieuwd waarom je juist voor deze twee kiest? Voor (ex) BV-kindjes wordt juist HA-voeding aanbevolen. Die is een stuk licher verteerbaar en zou voor minder krampen moeten zorgen. Friso Comfort is bijv een heel stuk zwaarder, daat zit flink wat JBPM in.
We hebben nu de Nestlé NAN AR ( schijnbaar in NL Nestlé Groeie start AR) Is hypo- Allergeen en tegen reflux. Ons mannetje heeft al heel wat voedingen gehad maar met deze voeding was het vanaf de eerste keer direct een ander mannetje!
De Omneo was hier trouwens te licht en kwam snel naar boven. Jbpm constipeerde hij van. Olvarit maakte de voeding niet dik genoeg. Sinds deze voeding gaat het perfect, durf het zelfs niet hardop te zeggen.
omneo werd hier geadviseerd door cb ivm harde ontlasting en krampjes. Na bv zijn wij hier overgegaan op HA voeding van nutrilon, maar dat was hier ellende. Omneo is juist lichter verteerbaar dan de HA voeding van nutrilon. En het werkt hier nog steeds erg goed. Bovendien heeft ons kdv ook nutrilon, dus hoeven we onze eigen voeding niet mee te nemen. Erg handig Oh bovendien: omneo is ook hypoallergeen! ook al staat het niet groot op het pak. dat zegt zowel de cb arts als de nutrilon hulplijn voedingsdeskundige.
Klopt staat op de achterkant van de verpakking tussen de tekst. Dat de koemelkeiwitten gedeeltelijk geknipt zijn
bedankt voor alle reacties. Mijn zoontje heeft reflux (geconstateerd door kinderarts) en heel veel last van krampjes. Dit is ook van de redenen dat ik over ga op flesvoeding, ik kan haast niets eten, heeft er erg snel last van. Om deze reden heeft het consultatiebureau deze 2 soorten geopperd. Mijn gevoel gaat nu uit naar de friso groetjes Suzanne Ps als er nog meer meningen zijn dan hoor ik het graag hoor
Als hij last heeft van beide zou ik ook naar de friso neigen. Nutrilon heeft het toch meer gesplitst in Omneo en AR. Mijn dochter deed het perfect op nutrilon AR, mijn zoontje doet het erg goed op Friso comfort, maar hij is nog erg jong. Dus kan er niet heel veel over zeggen. Ik zelf ben veeeel blijer met de Friso comfort. De nutrilon voeding stinkt echt mega mega erg. In friso zit ook meer jbpm dan in de nutrilon.
Milan krijgt Omneo en het bevalt me erg goed moet ik zeggen, hij doet het er super op. Ben er meteen met de overstap van BV naar FV aan gegaan en de HA en het CB vonden dat prima.
Ik vind dat je je keuze een beetje beperkt stelt hoor. In jullie geval lijkt juist een echte dieetvoeding aangedikt met zelf te doseren johannesbroodpitmeel me een logischer keuze. Dan kun je de voeding veel meer op maat maken voor je kind. Wil je toch aan voorgemengde voeding, waarom dan alleen maar Nutrilon of Friso? De Comfortvoedingen van de supermarkten en drogisten zijn kwalitatief gezien even goed. Overigens, met de symptomen die jij noemt zou ik zelf juist gewoon doorgaan met zelf voeden en inzetten op verhogen van de kolfopbrengst. Met moedermelk hebben kinderen toch minder kans op reacties, minder kramp (kramp komt maar heel zelden van wat mama eet, en als dat zo is is dat alleen de eerste 12 weken ongeveer) en zijn de gevolgen van reflux minder erg. Als ze zelf erg graag wilt stoppen met zelf voeden, dan moet je dat vooral doen. Maar vanwege je kinds klachten zou ik zelf zeggen 'juist niet'.
Hier had ons mannetje toch heel erge klachten met de afgekolfde bv en hoe erg ik het ook verdikte. Was dan ook te zien op de gastroscopie. Maar met de Nestle NAN AR is hij voor het eerst echt tevreden
Hoi Bedankt voor jullie reacties. Ik ga zeker proberen om nog even door te gaan met bv. Loopt alleen sinds ik werk erg terug. Heb al een kolfweekend gedaan en domperidon gebruikt maar blijf weinig melk houden. Daarom denk ik dat het binnenkort noodzakelijk is om over te stappen. Wil dan beginnen met een fles en zoveel mogelijk zelf te blijven voeden. Groetjes suzanne
Ik zou HA of Omneo kiezen, omdat deze beiden HA zijn. Je kunt ze beiden indikken met nutriton tegen het spugen!
ik had bij me eerst nutrilon omneo en zat onder de krampen, nu bij me tweede heb ik kruitvatvoeding comfort gemengd met standaard, en is super nooit geen 1 kramp gehad en is de helft goedkoper. maarja ieder kind is natuurlijk anders