Meedenken flesje in de nacht

Discussion in 'Flesvoeding' started by Vrolijkheid, Jan 28, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ons zoontje is nu 4,5 maand oud en sinds ongeveer een maand slaapt hij door en komt hij niet meer voor een nachtvoeding. Of eigenlijk kwam ;) Hij krijgt zijn laatste fles om 2130/22 en slaapt dan zo tot 7-8

Hij is altijd een kleine drinker geweest en heeft vrij lang nog 6-7 kleine flesjes gedronken. ineens ging hij morren na de kleine flesjes en ging er meer tussen laten en dronk hij alles leeg. Daarom zitten we nu sinds een aantal weken op 5x180+6

Een paar weken lang dronk hij deze goed leeg. Nu de afgelopen 2 weken heeft hij buikgriep gehad en merkten we dat hij weer meer van zijn flessen laat staan. Ook niet erg hij geeft het zelf wel aan en het gaat in ups en downs natuurlijk.

Hij is nu ook ontzettend verkouden. Hoesten, snotneus, veel niezen en ik denk misschien ook keelpijn (ik heb het zelf in elk geval wel! :()

Zondagavond begon hij echt te krijsen alsof zijn leven er vanaf hing uiteindelijk 2 uur rondgelopen, neus ''uitgezogen'' schone luier, temperatuur gemeten en maar een klein flesje gegeven en toen was het goed. Dat deed hij nog een keer die nacht. De afgelopen nachten doet hij dat nu steeds. Begrijp me niet verkeerd ik vind het totaal niet erg om eruit te moeten en geef hem ook graag een flesje (ik geef dan ergens overdag wat minder of hij laat zelf wat staan en een hele enkele keer is hij eens over de liter gegaan) maar ik betwijfel een beetje of ik hier goed aan doe. Hij is overdag buiten zijn verkoudheid vrolijk en slaapt ook normaal. Hij is alleen wat eerder moe.

Ik denk zelf dat het komt door de verkoudheid en dat hij dan ''vol'' zit of last van zijn keeltje heeft en dat het wellicht straks weer over is. Andere kant wil ik ook niet dat ik hem laat wennen aan weer twee keer per nacht een flesje (al is het maar 60cc want meer drinkt hij ook niet maar voordat hij dat krijgt gaat hij ook niet slapen) Ik ga hem sowieso niet laten huilen.

Oh hij eet nog geen hapjes of zo en wij willen daar ook tot 6 maanden mee wachten (ik kreeg te horen dat hij weer wakker wordt omdat hij toe is aan vast voedsel maar daar geloof ik niet zo in...)

Lang verhaal kort: ik denk dat ik hier goed aan doe door gewoon met hem mee te gaan maar ergens ben ik ook een beetje onzeker. Iemand wellicht nog tips of ideeën?

2. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,272
    2,034
    113
    Het kan met zijn verkoudheid te maken hebben. Maar mijn zoontje werd rond die leeftijd meerdere malen 's nachts wakker (wilde geen fles) en ik heb hier op het forum gelezen dat meer baby's op die leeftijd dat doen (en soms ook weer een fles willen hebben). Na zo'n zes weken was het ook zomaar opeens weer voorbij. De een noemt het een sprong, de ander een fase.

3. Vrolijkheid

ah oke dat is ook nuttig om te weten :) Dankjewel! Hier is het wel duidelijk een fles (speen heeft hij niet en wordt hij ook heel boos van) want na 2 uur rondlopen is dat het enige waarna hij gaat slapen. al probeer ik wel dus hem eerst te troosten.

4. Arya

Arya Bekend lid

Jun 26, 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze gaan rond die leeftijd meer ontwikkelen dus hebben ook meer voeding nodig. Als dat werkt zou ik dan doen, het gaat vanzelf weer over en dan slaapt hij weer door. Beruchte periode hoor ;)
    Met mijn zoon ging het precies zo en die gaat nu weer beter slapen, vanaf drie maanden lange stukken en vanaf vier maanden ineens hongerrrrr. En nu weer minder.

5. Vrolijkheid

Haha Fijn dar het herkenbaar is! Dankjewel!

6. Arya

Arya Bekend lid

Jun 26, 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Graag gedaan, ik dacht af en toe: het komt nooit meer goed! Boehoe! Maar dat bleek mee te vallen haha.

7. Pluisje88

Pluisje88 Niet meer actief

Hier ook zo'n dorstig type, ze kan zo weken 's nachts doorslapen om vervolgens weer in de nacht 1 of meer keer wakker te worden. Vaak ontkom ik dan ook niet aan een fles (ze is inmiddels 13 maanden), maar als dat werkt dan vind ik het prima. Hier merk ik dat dat vaak is als ze overdag minder drinkt/eet dat ze dan in de nacht toch nog wat nodig heeft.

Leuk he die fases, pff sommige nachten dacht ik ook dat het nooit meer goed kwam. Meestal als ik dat ging denken was het vrij snel erna weer over ;) En hier is ze nooit gewend aan een fles in de nacht (soms weken elke nacht) toen ze eigenlijk geen nachtvoeding meer kreeg. Als ze door kan slapen, slaapt ze door, anders wordt ze wakker. Mensen hebben het al gauw over verwennen/gewennen maar ik denk dat dat reuze meevalt. Bij mij is de fles wel een laatste redmiddel zeg maar, ik probeer eerst te troosten (een paar keer) en als dat echt niet werkt krijgt ze pas een fles.

Met 4,5 maand kun je een baby nog niet verwennen, vind ik in ieder geval. Dat komt pas later, ik begin nu te merken aan onze dochter dat ze soms aan het uittesten is, maar dit is met andere dingen dan de fles.

8. Vrolijkheid

Dankje pluisje! Eigenlijk denk ik hetzelfde maar al die adviezen die ik krijg maken me dan weer onzeker! Soms best lastig dat mama zijn!

Goed te horen dat het over het algemeen wel losloopt!

Share This Page