Ons zoontje is vorige week maandag geboren. en hij krijgt flesvoedig. We bieden hem nu 80 cc aan per keer (om de 3 uur, snachts mocht t om de 5 uur maar dan komt hij zelf na max 4 uur) Maar nu was mijn vraag de ene keer drinkt hij de fles wel helemaal leeg en de andere keer krijgen we er met moeite 50 cc in. Hij weegt ong. 3100 gram. ( hij is met 38 weken geboren) ook heb ik het gevoel dat hij af en toe last heeft van krampjes. Niet dat hij dan overstuur ligt te huilen maar hij krimpt dan in elkaar zeg maar en schud met zijn hoofdje. Verder heeft hij elke 3 uur wel geplast en poept hij ook wel elke dag. Hij is ook wel gewoon levendig. Is dit erg dat hij af en toe niet alles op drinkt? hij zit momenteel met 5 voedingen op 300 cc en vandaag nog 2 voedingen te gaan. (3e voeding is vannacht om half 1) Hoop dat iemand me hiermee kan helpen.
Nee, dit is helemaal niet erg. Het beste is zelfs op verzoek aan te bieden, hij bepaalt wanneer hij wil drinken en hoeveel. Baby's kunnen dit heel goed regelen, maar ze moeten wel de kans krijgen. Als je op verzoek voedt, kan hij zo perfect regelen hoeveel hij binnenkrijgt. Flesjes hoeven niet altijd leeggedronken te worden, bij borstvoeding drinken ze de ene keer ook meer dan de andere keer. Kijk niet naar cc's, maar naar je kindje. Is hij tevreden en heeft hij genoeg plasluiers, zit het echt goed. Krampjes horen er helaas wel bij, het zal rond 6 a 8 weken echt op zijn hoogtepunt zijn. Buikje masseren, fietsen met de beentjes, hem dragen in een draagdoek of hem wiegen zal dan verlichting kunnen brengen.
Dank je wel. dit stelt me weer gerust. Vond t zo raar dat hij gister zoveel meer gedronken heeft als vandaag. Had hij gister ook maar klein beetje gepoept en vandaag al 3 keer. Dus misschien ook wel mee te maken! Echt wel zielig om zo een kleintje buikpijn te zien hebben maar inderdaad hoort erbij! Bedankt he!