Jippie! We hebben net een vakantie geboekt naar Menorca voor in juni, nu al zin in!!! Maar nu, ik heb alleen een wandelwagen en die neem ik niet mee op vakantie. Mijn vraag is; welke buggy is licht en makkelijk mee te nemen op vakantie? en ook op de fiets. Ik wil hem na de vakantie ook voor thuis gebruiken zodat ik de wandelwagen wat vaker kan laten staan. (Krap in de auto, elke keer loskoppelen) Heb namelijk de mura plus 4 en die is best groot..... Graag niet meer dan 150 euro, en 2e hands via MP is ook prima! Quinny Yezz vind ik er licht en flexibel uit zien alleen weet k niet of dat wat is voor thuis
Wij hebben onze Maxi cosi Mura al 3 keer mee op het vliegtuig genomen. Kan best hoor. Ik vind een wandelwagen toch veel fijner wandelen dan een buggy. En op vakantie gebruik je hem heel de dag door... Een buggy heeft vaak ook een veel te kleine zonnekap, waardoor je kind gewoon vol in de zon zit. Als je naar Menorca gaat, zou ik dat niet fijn vinden. Dit is een fijne buggy, met grote zonnekap: https://www.baby-dump.be/product/buggies/66/easywalker-mini-buggy/36644/easywalker-mini-buggy-milky-jack/45670/easywalker-mini-buggy-milky-jack/104107/ Maar ik zou er nog steeds voor kiezen om de Mura mee te nemen hoor!
Wij vonden reizen (Turkijke Griekenland en Mallorca) met onze Joolz kinderwagen geen probleem. Toen onze dochters wat groter werden hebben we gekozen voor de Nuna Pepp. Deze vonden wij het prettigst, meest stabiel en wendbaar en comfortabel in tegenstelling tot buggy's van o.a. Quinny en MClaren. Compact en licht is niet altijd goed! Ik hoor veel mensen klagen over de Quinny buggy's in mijn omgeving. Zelfs een paar stellen die 'm meteen van de hand hebben gedaan en ook een Nuna hebben gekocht.
Wij hebben deze Echt super blij mee 5. Quinny Zapp Xtra 2 De Quinny Zapp Xtra buggy ziet er totaal anders uit dan de traditionele paraplubuggys, hij lijkt veel meer op een echte kinderwagen. Dit is de enige buggy waarbij de zitting in een voorwaartse én achterwaartse stand kan, zodat je je baby goed kunt zien tijdens het rijden. De Maxi Cosi (groep 0) autostoel kan op de Quinny Zapp Xtra 2 geplaatst worden met de bijgeleverde adapters. De rugleuning is gemakkelijk met één hand verstelbaar en volledig in ligstand te plaatsen. De buggy is met enkele handelingen in te klappen tot een compact pakket, maar dit vergt wel enige handigheid en kost meer tijd dan bij de andere modellen in deze top 10. Hij is zeer wendbaar door de drie geveerde wielen, wat het een echte stadsbuggy maakt. Het zwenkwiel aan de voorkant kan vastgezet worden. Je kunt de Zapp Xtra 2 inclusief het zitgedeelte in één keer inklappen, maar bij de Zapp Xtra kan dat niet. Bij de Zapp Xtra verwijder je eerst de zitting, en heb je dus twee lossen onderdelen. Omdat de Zapp Xtra niet in één geheel op te vouwen is, mag hij officieel niet mee tot aan de gate (alleen paraplubuggys uit één stuk mogen mee naar de gate). In de praktijk mag het meestal wel, maar hou hier rekening mee als je gaat vliegen. De Zapp Xtra 2 mag wel gewoon mee tot aan de gate, die is in één geheel compact in te klappen. Gewicht 8,9 kg Voorwaarts in 3 standen en achterwaarts in 2 standen verstelbaar Verstelbare voetensteun Afmeting ingeklapt: L71 x B32 x H28 Te gebruiken vanaf de geboorte met de baby-zitverkleiner Richtprijs: 249,00 269,00 Quinny Zapp Xtra 2 bestellen kan hier
Volgens mij mag toch alleen een inklapbare buggy meenemen? en de mura is wel weer allemaal extra gesjouw en best zwaar met inklappen en je bergt hem ook niet zo maar even op. Ik zoek sowieso nog een buggy voor erbij. 1tje met een grote zonnekap is inderdaad wel handig!
Wij hebben een koelstra simba, prima wagen, grote zonnekap. Al meerdere keren mee in het vliegtuig gehad, gebruik hem erg vaak, we hebben hem ondertussen al ruim 3 jaar nog niets aan kapot.
Chico lite way 2 ideaal inklapbaar en ook de zonnekap Is in diverse standen te plaatsen en achter open te ritsen om lekker Door te luchten 5 standen om te zitten en liggen
Wij hadden een eigen merk van babywinkel echt superding. 5 ligstanden en erg wendbaar voor. 80 euro hebben. Wij erg lang mee gedaan. Na 6 jaar storte hij dan toch in en hebben. Wij voor. Nr 2 nog zoiets gehaald. Die doet het nog. Zou dus gewoon. Eens een babywinkel. Binnenlopen en dan alle merkjes voorbij. Lopen.
Wij hebben ook een Koelstra Simba, gaat mee op de fiets, en in het vliegtuig. Misschien niet de meest fijne buggy maar niet te duur en doet zijn werk prima! Gaat hier al 5 jaar intensief mee.
Wij hebben altijd de koelstra simba gehad. De zonnekap hiervan is groter dan die van de mura. Daarnaast heeft hij meerdere ligstanden. Het is een stevige buggy die wel tegen een stootje kan, hij heeft bij ons dan ook aardig wat vliegreizen overleefd. Wees alleen slim en plak wel iets van een sticker op je buggy zodat je deze goed als de jouwe kan herkennen. Bij ons op de vlucht naar Menorca lagen er op een gegeven moment 28 zwarte koelstra's op de bagageband....
Hee bedankt voor je advies! Ik ga van de week naar prenatal voor de mama-mazzel dagen en dan ga ik zeker met de koelstra een rondje lopen! En dat van die sticker is idd wel erg slim! heb thuis allemaal stickers met m'n zoontjes naam erop dus zal er wel wat op plakken.
Hier een Nuna Pepp, de fijnste buggy ooit ik heb meerdere buggy's geprobeerd en deze kwam het dichtst bij onze kinderwagen qua rijden. Echt heel prettig en met 1 hand te besturen.
Onze wandelwagen mocht steeds mee tot aan de gate. Telkens waren er nog verschillende andere mensen met wandelwagens, zelfs met baby'tjes in de wagenbak. Dit ging allemaal mee tot aan de gate, er werd daar nog in het ruim van het vliegtuig geladen.