Hallo! Wij komen in aanmerking voor als wij een 2e ICSI zouden willen, voor assisted hatching. Wie heeft hier ervaring mee en wat zijn de kansen? Groetjes Bloemetjes
Bij de 2de IVF hebben we Ass hatching gedaan, ik heb gelezen dat er goede resultaten mee zijn, bij ons heeft het niet geholpen maar bij 3e IVF gaan we het weer proberen
Ik hoop dat er nog meer reacties komen.. ben wel benieuwd over de resultaten. Op buitenlandse sites heb ik er veel goede dingen over gelezen
ik heb hier toevallig gisteren een gesprek over gehad met mijn arts. In nederland doen ze geen a.h. In het buitenland wel. Volgens mijn arts lopen er in nl wel studies naar om uit te zoeken wat de resultaten zijn. Volgens hem zijn de resultaten nog niet bewezen. echter zou ik als ik de kans zou hebben na een aantal mislukte tp het wel doen ! dus grijp je kans
Bij mijn embryo gaan ze volgende week ook assisted hatching doen voor de terugplaatsing (Amerika) Zal je op de hoogte houden als ik weet of het gewerkt heeft!
Hoi Bloemetje, mag ik vragen in welk ziekenhuis je onder behandeling bent? Begrijp dat bij jou ook nog geen enkele terugplaatsing gelukt is. Ik neem aan dat dit ook de reden is dat je in aanmerking komt voor A.H. of zijn er nog meer redenen? Ik heb zelf inmiddels twee terugplaatsingen gehad maar beide zonder succes. We doen een PGD traject (embryoselectie vanwege erfelijke aandoening) en daarom zijn we gebonden aan het ziekenhuis in Maastricht. We hebben er nu twee pogingen op zitten. We hadden geen cryo's dus op deze manier gaat het hard.... Daarom ben ik op zoek naar opties die onze kansen misschien wat zouden kunnen vergroten en ben dus ook aan het lezen over assisted hatching. Hoor graag van je! Groetjes
Wij lopen in zwolle! wij komen in aanmerking doordat we nu paar tp achter de rug hebben idd, tenminste ga ik vanuit. vragen borrelen wel op, wat gebeurt er met alle embryo en evt cryo. Als ze schilletje verkeerd sneetje in maken wat gebeurd er dan? Pf dat ze dat niet zien.. gevolgen voor evt kind ed?
In Zwolle gaat het wel om een studie hè. Wanneer je in aanmerking komt qua indicatie voor assisted hatching wordt je wel of niet uit geloot. Wanneer je uitgeloot wordt voor assisted hatching zullen ze dit uitvoeren bij de behandeling, alleen zal je niet weten of er wel of niet assisted hatching is uitgevoerd. Dit kom je pas over een aantal jaren te weten... Wij lopen ook in Zwolle en zouden bij een evt. volgende poging ook in aanmerking komen voor de studie rondom assisted hatching en zo is het ons uitgelegd.
Vanwege het feit dat het nog een studie is en je dus niet zeker bent of de assisted hatching bij jou wordt uitgevoerd? Mocht er bij ons nog een volgende poging komen, dan denk ik wel dat wij mee doen aan de studie. Wel vind ik het jammer dat dit nog in de onderzoeksfase zit, ik bedoel als men er elders goede resultaten mee heeft, waarom moet het hier dan nog weer onderzocht worden. Maar goed, ik heb me er misschien ook nog te weinig in verdiept om er iets zinnigs over te zeggen of van te vinden...
Eigenlijk beide en manlief vroeg gelijk wat voor kans op scahde is. ik vind ook jammer dat dit weer onderzoek is,terwijl het blijkbaar al toegepast word in andere ziekenhuizen. Voor meer info had ik dot onderwerp geopend. Volgende week word ik door verpleegkundige doe dit onderzoek leid gebeld