doorslapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ellen291982, 24 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

hahaha ben weer goed bezig heb weer meerdere vragen sorry meiden.

Mijn dochter is nu ruim 8 week. Ik weet dat je kindje er aan toe moet zijn als ze gaan doorslapen. Maar ik wil er graag toch tips over hoe jullie dat doen.

Mijn dochter valt namelijk rond 9 uur s avonds in slaap. Daarvoor 'speelt' ze wat enz. Ze heeft dan vaak net haar eten op. dan zou ze om 12 uur weer eten moeten hebben. Soms willen we eerder naar bed en leggen haar dan in het wiegje en zouden er dan uit aan als ze honger zou krijgen om 12 uur. Nu komt ze alleen pas om 3 uur s nachts dus doet ze het 6 uur zonder eten. We dachten dan proberen we het nu zo dat ze om 11 uur of 12 uur (toch wat later naar bed dus) haar laatste eten krijgt en dan slaapt ze tot 6 uur. Niet dus. Standaard om 3 uur word ze wakker. Is ze dan toch niet aan toe om door te slapen? Of heeft ze zo'n klok dat ze altijd om 3 uur wakker word (word al sinds geboorte 3 uur s nachts wakker voor eten). Hebben jullie tips?

2. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Hoeveel voeding krijgt je kindje en bv of fv?

Wij hadden dat met Dinja ook. Ze had de laatste fles tussen 22.00 en 23.00 en werd dan tussen 2.00 en 3.00 alweer wakker.
    Dit omdat ze bij de laatste fles wakker gemaakt moest worden.

Toen zijn we over gegaan naar 5 flessen (ik geef dan 150+5 maar dat drinkt ze eiegnlijk nooit helemaal leeg, meetsal drinkt ze rond de 130/140 cc) en de laaste fles al tussen 21.00 en 21.30 uur en nu slaapt ze al door tot 5.30 uur!

3. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Je kan het helaas niet altijd sturen. Mijn eerste maakte ook altijd haar 'nacht' vanaf een uur of 7-8 's avonds en daar hielp ook niks 'tegen', ik heb haar tot 7 maanden 's nachts gevoed. De tweede weer hetzelfde verhaal, maar bij haar ging het op een gegeven moment wel (ze pikte het ineens dat ik haar om 23 u wakker maakte voor een voeding toen ze 2,5-3 maanden was, daarvoor pikte ook zij het niet). Dus mijn tip: om de 2 weken even proberen of het werkt, om 23 uur wakker maken, en anders 'gewoon' jezelf eraan overgeven. Het is niet anders, maar het komt vanzelf een keer goed. En met 8 weken... tijd zat! Da's nog hartstikke ojong om door te slapen!
    Sterkte met de gebroken nachten!

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn neefje heeft dat ook even gehad. 's avonds laat wakker maken voor de fles maakte niks uit voor de nachtfles. Maar binnen een paar weken daarna is hij uit zichzelf gaan doorslapen..

5. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik weet ook dat het nog vroeg is en tuurlijk zou het lekker zijn hahaha!!! maar omdat ze dus 6 uur achyer elkaar doorsliep dacht ik misschine is ze er wel aan toe en moet ik het anders aanpakken dat die uren verschuiven.
    Ze krijgt flesvoeding en ze krijgt nu 7 voedingen (was voor kort nog 8) ze drinkt nu 100 a 110 per voeding. Ik dacht dat ze wel wat meer mag hebben maar ze vraagt nog niet om meer. (ze dronk vaak al iets minder dan aangegeven maar ze groeit tot nu toe erg goed)

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Onze kleine meid sliep ook vrij snel door (in eerste instantie) en dan dus ook op het 'verkeerde' tijdstip van de dag: werd dus ook rond 2-3 wakker voor een voeding. Om 23 uur voeden hielp niet, dan meldde ze zich slechts een uurtje later.
    't Is dus niet altijd te sturen. Je kunt eens in de zoveel tijd eens een paar dagen proberen of ze het wel gaat doen, maar soms werkt dat en soms niet... :)

7. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Dat was hier ook, of ze nou om 21.00u het laatste flesje kreeg of om 23.00u ze kwam toch om 04.00u. Uiteindelijk is ze dit op gaan schuiven en nu krijgt ze de laatste dagen om 21.00/21.30u het laatste flesje en rond 06.00u de eerste!

8. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

bij mij werkte het net zo, ik heb nooit tips en trucs gevolgt om haar door te laten slapen, ze sliep op een gegeven moment van 1 tot 6, toen ik die laatste voeding van 1 uur eraf haalde en 22 uur de laatste fles gaf sliep ze eigenlijk gelijk door tot 6 uur, dus het ging hier misschien iets TE makkelijk, maar wat de andere meiden ook al zeggen, ALS ze 's nachts nog komen voor voeding dan kan je daar niks aan veranderen tot ze het uit zichzelf niet meer doen.
    op een dag schrik je wakker en denk je: hey!! het is al 7 uur! de kleine!! en dat is het begin van doorslapen ;)

9. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Mijn zoontje slaapt sinds dat hij 6 weken is door. Ik gaf hem eerst de laatste fles rond 23:00. Toen ben ik om de vier uur gaan voeden en heb ik de laatste fles verschoven naar 22:30. Ik merkte dat hij dan om 05:00 wakker werd. Nu geef ik hem de laatste fles rond 22:00 en nu wordt hij pas wakker om 06:30
    Ik heb geen tips maar ik merk wel als ik hem overdag uit het ritme haal hij dan in de nacht eerder wakker wordt. En voor 23:00 voeden betekent hij Thomas bijna automatisch de nacht doorslapen.

10. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Was hier ook zo en opeens sliep hij op de goede tijden door. Even afwachten dus...

11. mandy24

mandy24 Bekend lid

28 sep 2008
    524
    0
    0
    gehandicapten zorg
    Hoi,

mijn meisje krijgt om 22.00uur haar laatste fles. Overdag krijgt ze 150 cc met 5 scheppen. Bij haar laatste fles doen we meer. Dan krijgt ze 180 cc met 6 scheppen. Ze slaapt dan van 22.30 tot 05.15.

Groetjes

12. Roema

Roema Actief lid

31 dec 2008
    265
    0
    0
    Accountmanager
    Brabant
    Hier laatste voeding om 22.00/23.00 uur. Onze kleine werd ook iedere nacht wakker. Ik ben sinds een week begonnen met niet voeden. Dus als hij wakker wordt wel even er naar toe, fiep er in. En hij slaapt dan weer in voor een paar uur.. Ben er nog niet helemaal over uit of ik hem honger laat leiden. Denk het niet, want anders zou er wel een huilbui zijn. Om 6.00/7.00 eerste voeding weer..

13. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Mijn zoontje is vandaag 8 weken en slaapt ook nog niet door helaas, dus kan ook wel wat tips gebruiken;)
    We hebben een aantal dagen de laatste voeding weggelaten, omdat we heb steeds wakker moesten maken.
    De eerste nacht kwam hij om 01.15 uur en daarna tussen 02.00 uur en 03.00 uur.
    Lag er ook aan hoelaat hij dan had gegeten en in slaap viel.
    De laatste nachten werd hij om 00.15 en 00.30 wakker en weer om 04.00 uur, dus moest ik er 2 keer uit.
    Gisteren weer een laatste voeding gedaan om 23.00 uur en toen sliep hij door tot 04.00 uur en daarna tot 07.15 dat bevalt mij dus beter:)
    Als hij 's nachts wakker wordt doen we altijd ff het speentje in de mond, omdat we dan een flesje moeten maken en dan blijft hij ook stil.
    Zouden we hem dan ook gewoon kunnen laten liggen tot 's ochtends zoals mijn voorgangster zegt?(Als hij niet begint te huilen op den duur)
    Ben veels te bang dat hij ergere honger krijgt.

14. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Wakker maken voor de laatste fles heeft bij mijn kleine meid ook geen zin. Ze valt na 50 cc weer in een diepe slaap. Wakker houden tot 23.00 uur heeft ook geen zin. Ze is dan zo moe dat ze ook haar fles niet leeg drinkt. Ik laat haar gewoon komen wanneer ze honger heeft en ik laat de natuur wel op zijn beloop. Ze slaapt op een gegeven moment echt wel op het goede tijdstip door. Meestal slaapt ze lang achter elkaar 's avonds en dan 's nachts komt ze af en toe nog eens.

15. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    We hebben vannacht geprobeerd om alleen het speentje in zijn mond te doen, maar hij begon toch te huilen, dus hij wil echt eten.
    We hadden hem om kwart voor 11 de laatste fles gegeven en hij kwam om half 3, dus een uur eerder dan de nacht ervoor.
    Er zit echt geen lijn in.
    Heb het vanmorgen iets kunnen rekken tot kwart over 6.
    Hij komt standaard 3 uur na de nacht voeding.
    We hebben nog wel even in mijn bed geslapen tot 8 uur.

16. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    Mijn meisje sliep heel erg snel door, maar ik laat haar altijd s avonds even (3 kwartier ofzoiets) mopperen zegmaar. Een beetje huilen en elke 10 minuten kom ik haar even troosten. Ik heb het gevoel dat ze door het mopperen een beetje haar indrukken verwerkt en zo rustig kan doorslapen 's nachts.

17. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Vannacht heeft hij geslapen van ongeveer 11 uur tot half 5.
    Heb hem toen een speentje gegeven en toen kwam hij om kwart over 5.
    Eten gegeven en toen heeft hij geslapen tot kwart voor 8 vanmorgen.
    We hebben hem gisteren tot de laatste voeding van half 10 beneden gelaten.
    Beneden slaapt hij niet zo diep dan heeft hij de diepe slaap 's nachts dat is voor iedereen beter denk ik.

18. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    ik maak mijn zoontje van 7 weken wel wakker voor de laatste fles. sind n paar dgen slaapt hij door! dit is gelukt door de laatste fles wat op te hogen en idd ook werd hij 4 uur wakker speen erin. 1e nacht elk half uur wakker, 2e nacht elk uur, 3e nacht sliep hij door tot 7uur. als hij echt honger zou hebben zou hij echt geen genoegen nemen met de speen!

Deel Deze Pagina