Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Daydreamer89

Daydreamer89 Bekend lid

Mar 12, 2023
    645
    607
    93
    Female
    Hoi allemaal,

Ik ben even nieuwsgierig of iemand hier ervaring heeft met een lage dosis aspirine na terugplaatsing?
    Zo ja, was dat op aanraden van de artsen of eigen initiatief? En waarvoor? En hoe was je ervaring?

:)

2. Narcisje

Narcisje VIP lid

Mar 17, 2016
    12,797
    8,466
    113
    Female
    Ik heb de afgelopen 3 terugplaatsingen ascal gebruikt, wat dezelfde effecten geeft als aspirine. De eerste keer was ik (voor het eerst) zwanger maar dat werd een vroege miskraam. De 2 terugplaatsingen daarna helaas niet zwanger.

Bij mij was er geen directe indicatie behalve innestelingsfalen van ondertussen 13 embryo's. De arts heeft het toen voorgeschreven omdat het het proberen waard was.

Ik zou het overigens nooit zonder toezicht van een arts gebruiken omdat het natuurlijk licht bloedverdunnend is en je zonder goed stollingsonderzoek niet weet of het veilig is.

Rosa91 and Daydreamer89 like this.
  3. Daydreamer89

Daydreamer89 Bekend lid

Mar 12, 2023
    645
    607
    93
    Female
    Nou zeg wat heftig, 13 embryo’s :( Ik hoop echt heel hard dat die laatste een mooie plakker gaat worden!

4. Narcisje

Narcisje VIP lid

Mar 17, 2016
    12,797
    8,466
    113
    Female
    Dat hoop ik ook, maar ik vrees er voor..

5. Veenvlinder

Oct 19, 2023
    8
    1
    3
    Hey!

Toevallig had ik dat ook gevraagd aan mijn fertiliteitsarts omdat ik zag dat ze het vooral in de VS veel gebruikte, bloedverdunner om implantatie te bevorderen. Mijn arts in Den Haag raadde het heel sterk af. Ik kan me niet meer zo goed herinneren waarom maar er zitten stofjes in asperine dat echt niet goed voor je is.

Hoop dat dit heeft geholpen!!

Daydreamer89 likes this.
  6. Rosa91

Rosa91 Lid

Dec 29, 2022
    40
    42
    18
    Ik heb kinderaspirine en fraxiparine gebruikt bij mijn laatste twee terugplaatsingen (17e en 18e embryo) nadat een licht verhoogde bloedstolling was vastgesteld. Niks zorgelijks, maar omdat er al zoveel terugplaatsingen onverklaarbaar waren mislukt, was het volgens de arts het proberen waard. De 18e tp is blijven plakken. Nog steeds ongelooflijk.

Veenvlinder likes this.
  7. Daydreamer89

Daydreamer89 Bekend lid

Mar 12, 2023
    645
    607
    93
    Female
    Wat heftig, zeg! Zo fijn, gefeliciteerd!

8. Rosa91

Rosa91 Lid

Dec 29, 2022
    40
    42
    18
    Overigens mocht ik na 13 weken stoppen met de fraxi. De aspirine heb ik wel (vrijwel) de hele zwangerschap geslikt.

Ik sluit me wel aan bij @Narcisje: ik zou dit alleen in overleg met een arts doen, en na een stollingsonderzoek. Ik liep in het buitenland (voor de vierde icsi poging), daar deden ze meer onderzoek dan in Nederland.

Daydreamer89 and Narcisje like this.
  9. Narcisje

Narcisje VIP lid

Mar 17, 2016
    12,797
    8,466
    113
    Female
    Heb jij de fraxi via het buitenland voorgeschreven gekregen? Zo ja, waar was je onder behandeling?

10. Rosa91

Rosa91 Lid

Dec 29, 2022
    40
    42
    18
    Ja, bij het UZ Gent. Aangepast protocol met de fraxi en extra progesteron (prolutex naast de Amelgen).

11. Narcisje

Narcisje VIP lid

Mar 17, 2016
    12,797
    8,466
    113
    Female
    Ik wil mijn arts volgende week vragen of ik idd dubbel progesteron mag (ik gebruikte de vorige rondes alleen prolutex) en ik wil idd graag fraxi ipv ascal. Ben benieuwd of hij er in mee gaat

Rosa91 likes this.

Share This Page