Zwanger en vakantie met 1 jarige?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Nanoe2, 20 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Ga misschien met mijn ouders mee op vakantie.
    Mn man blijft thuis en ik ga dan met mn zoontje mee op vakantie.
    Ben dan 32-34 weken zwanger, zoontje is net een jaar. Is 1100 km rijden (zou dit dan in 2x dagen rijden).
    Zorg voor mn zoontje zal ik helemaal doen en als mn ouders er zijn zij evt zijn wat.
    Momenteel wat last van mn bekken en af en toe een harde buik.

Heb er enerzijds veel zin in, anderzijds vind ik het een enorme afstand en moet ik het alleen rijden. Ook daar zal ik vrijwel alles alleen moeten doen. Tenzij ik die dag met mn ouders mee op stap ga.

Iemand ervaring? Is dit te doen?

Snap dat je niet nu kan beoordelen voor mij of dit kan. Maar ben wel benieuwd of er ervaringen zijn.

2. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Ik ben rond de 31/32 een week weg geweest op 1000km rijden. Vond het goed te doen en hebben het in een keer gereden. Wel wat vaker gestopt dan normaal.

3. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Persoonlijk zou ik dat niet doen. Ik zou kijken of ik er heen kan vliegen. Ik vind het sowieso erg ver om alleen te rijden (zwanger of niet), zeker met een 1-jarige in de auto.

Bij onze oudste paste ik met 35/36 weken niet meer goed achter het stuur en reed dus ook geen auto meer (zat zo dicht op mijn stuur dat ik niet goed kon reageren).

4. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Ik ben nu met 32 weken een weekend in wenen en ik heb geen hele erge klachten. Ik kan hier niet hele lange stukken lopen dus de hop on hop off bus gepakt wat wel oke ging. Verder ben ik gevlogen en dat ging prima. Tocj zou ik persoonlijk nu niet met mijn kind (1,5) zo ver rijden alleen. Heb na een uur auto rijden al wel lichte pijn en ik zou bang zijn dat ik onderweg toch ineens zou moeten bevallen, dan zit je alleen met je kind. Buiten dat heb ik een heel makkelijk kind die wel al zelfstandiger dingen kan dan toen hij 1 was maar de zorg word me nu ook al zwaarder. Vooral het tillen en toch elke keer opstaan.
    Maar het is niet onmogelijk hoor, zou terzijnertijd kijken hoe jij je voelt.

5. LadyH88

LadyH88 Bekend lid

12 mei 2015
    800
    274
    63
    Ik zou het niet doen. Ik zou er niet aan moeten denken om zon eind alleen met een 1jarige te moeen rijden (zwanger of niet). Ik zou dan gewoon in de buurt (Nederland, duitsland) een midweekje pakken op een leuk park ofzo, als je graag weg wilt.

Evi88 vindt dit leuk.
  6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Oftewel eigenlijk ga je alleen op vakantie. Als je zelf alles moet doen en alleen mprt rijfen etc.

Nee dat zou ik niet doen

7. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ik ben een vrij actieve dame die er veel ook alleen met de kinderen op uit gaat maar dit zou ik toch niet zo snel doen!

Ik was tijdens mijjn zwangerschap best wel snel moe en helemaal zon vermoeiende rit met een uk achterin in mijn eentje zou ik zwanger niet zien zitten. Ik zou dan eerder gaan vliegen dat zou ik wel aandurven.

8. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Als je met je ouders mee zou kunnen rijden, zou ik mee gaan. Maar het hele stuk zelf rijden met die termijn én nog een 1-jarige in de auto, nee, dat zou ik persoonlijk niet doen.
    Begrijp ik het goed dat jullie niet echt samen met jouw ouders op vakantie zijn? Omdat je schrijft dat je alles alleen moet doen, tenzij jullie samen een dagje weggaan. Op zich zou dat voor mij persoonlijk geen belemmering zijn. De afstand wel. Ik denk trouwens ook niet dat mijn man me dat hele eind zou laten rijden met 32 weken zwangerschap.

9. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Inmiddels besloten om gewoon niet te gaan.

Mijn broertje zou met mij meerijden in de auto, maar hij mag niet in deze auto rijden.
    We zitten dan wel met z’n allen in 1 huisje, maar mn ouders zijn de hele dag de hort op en broertje en ik gaan niet mee.
    Broertje zal vast wel iets doen, maar kan daar niet van op aan.
    Mn ouders zijn vanaf een uur of 6- half 7 altijd weer terug, maarja dan gaat meneer al bijna naar bed.
    Het rijden staat me ontzettend tegen en eigenlijk ook het hele dag zorg hebben voor mn zoontje zie ik niet echt zitten dan.
    Al met al, leuk plan, maar niet voor nu ;)

Deel Deze Pagina