In november ( kleine zal dan 2 maand zijn) willen wij een weekend naar Engeland met de auto, dit betekent dus lang in de auto zitten. Weet dat de kleine niet te lang in de maxi cosi mag zitten dus zullen meer stoppen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Hoi! Hier ruim ervaring! Mijn zoontje is in Engeland geboren. Met 3 weken oud zijn we naar mijn ouders in NL gegaan met de auto, en met 2 maanden weer naar NL. Met 3 maanden oud naar Frankrijk verhuisd, en sindsdien zeer regelmatig naar zowel Engeland als Nederland gereden (en een paar weken geleden naar Spanje op vakantie). Mijn zoontje is nu 15 maanden oud. Mijn ervaring is dat hoe ouder hij wordt, hoe minder soepel het gaat. Toen hij nog heel jong was sliep hij vooral (en ja, dat moet maar in de Maxicosi, af en toe een dagje kan heus geen kwaad), maar nu is het vooral een kwestie van veel eten en drinken meenemen, en de DVD speler helpt ook... Veel plezier in England!
Je kunt eens Googlen op reiswieg huren. Dat is een manier van vervoeren van je kindje die volgens allerlei normen en richtlijnen goedgekeurd is. Je legt je kindje in een reiswieg op de achterbank en die wieg zet je vast met de autogordels. In de wieg ligt je kindje dan ook in de gordel. Op deze manier kunnen ze gewoon liggend vervoerd worden, erg handig! Ik ben zo met mijn dochter van (toen) 3 mnd naar Oostenrijk gereden en mijn zus heeft haar dochtertje van 2 mnd zo naar Zwitserland gereden. Echt een aanrader!