zwemles

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door guus, 3 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    wij zijnvandaag bij een opendag geweest van een zwembad, kleinschalig max 8 kinderen.
    onze uk is net 4 jaar, twijfel nog een beetje of dit niet te jong is, misschien na de zomervakantie.

ik schrik alleen van de prijzen, de bij 1 is het 34 euro per 4 week, bij de ander 60 euro per 8 week (wel grote groepen)
    34 is dan 45 maximaal,(bij 1 zelfs maar 30 min) en bij de ander een uur

2. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik betaal voor 8 weken 85 euro. lessen van een uur.
    mijn eerste dochter heeft er ruim een jaar over gedaan. mn 2e zo te zien ook. de meeste doen er ogeveer anderhalf jaar over.
    bij mij gingen ze met 5,5 jaar op zwemles.
    wat ik zie met de zwemlessen is dat de kinderen die met 4 jaar beginnen zeker 2 jaar bezig zijn en ook op hun 6e hun diploma hebben. ze zijn vaak speelser en moeilijk om de slag goed te leren.
    maar ja, er zijn altijd uitzonderingen.
    over t algemeen denk ik dat het je wel meer geld gaat kosten als je je kind met 4 jaar op zwemles doet.

3. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Ze raden inderdaad meestal aan om pas met 5 jaar te starten met zwemmen, omdat ze er dan meer klaar mee zijn. Denk ook omdat ze met 4 natuurlijk net beginnen met school en dat kost al zoveel energie.

Zwemmen is erg duur helaas. Hier betaal ik 40,20 euro voor 4 weken, wel lessen van een uur (5 min. spelen op het einde)

4. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Heb je al bij een reddingsbrigade gekeken? Kost bijna niks €121 per jaar voor 45 min en is heel goed. Een nadeel je mag pas met 5 jaar straten.

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij merkten dat 4 jaar te jong was voor onze oudste zoon.
    Wij zijn opnieuw begonnen met 5 jaar. Hij zwemt 1 keer per week een half uurtje, scheelt mij gevlieg want die dag is mijn man thuis en kan de jongste dus ook thuis blijven.
    Wij betalen per schooljaar 240 euro. Dus een 24 euro per maand.

6. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Is ook niet duur! Is het bij een gewone zwembad?

7. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    mijn dochter was 4 1/2 toen ze naar zwemles ging, en ik betaal voor 10 lessen 42 euro en ze zwemt 45 minuten , 1x per week

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja, wel een heel klein zwembad. Puur en alleen gericht op zwemles. Kleine groepen ( nu met 5 kinderen ) en altijd dezelfde badmeester.
    Kinderen gaan als een trein en het duurt daar gemiddeld 14 maanden voor zwemdiploma A. Met 1 x p.w. zwemles.

9. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    mijn dochter is met 4 jaar op zwemles gegaan...ze was net 1 maandje 4.
    ze vind het nog steeds heel leuk en ze gaat als een speer :)
    ik verwacht dat ze rond de zomervakantie haar a en b heeft.
    dan zit ze 1 1/2 jaar op zwemles.
    ik betaal 34 euro per maand voor 1 keer in de week les van 3 kwartier.

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier betaal je voor 4 lessen bijna 40 euro. Dit zijn lessen van 50 minuten (5 minuten spelen) . En 'normale' groepen. In het begin max 10 kindjes en later 12 tot 15. Maar in de praktijk is het eigenlijk altijd veel rustiger, alleen in het weekend zitten de groepen wat voller. Er zijn altijd wel kindjes ziek of afwezig. En zeker bij de hogere niveaus (tegen het diploma aan) zijn de groepjes niet groot, ook al zou dat officieel wel mogen.

Onze dochter is met 4 jaar begonnen, maar heeft zich altijd al vrij goed en lang kunnen concentreren voor haar leeftijd + ze kon al behoorlijk veel door het ouder en kind zwemmen.

Zoals het nu gaat verwacht ik dat ze met 11 maanden les haar A gaat halen maar dat is dus erg snel.

Met m'n jongste ga ik met 4,5 starten of misschien met 5.

In principe is het zo: Hoe ouder, hoe sneller ze het oppakken. Maar ik ben van mening dat je ook niet tot 6/7 moet wachten. Want een kind hoeft nog geen A-diploma te hebben om al wel geleerd te hebben, hoe het zichzelf een beetje kan redden in het water.
    Dus ook al duurt het definitieve diploma wat langer als ze jonger zijn, als je kind al goed kan trappelen en naar de kant terug kan zwemmen, dan is je kind net iets veiliger wanneer het in het water valt dan wanneer het dit niet kan.

11. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    helemaal mee eens :)

12. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier betaal je 50 euro voor 4 lessen van een uur. Best duur inderdaad, maar dit is het enige zwembad in de buurt en ze staan goed aangeschreven. Er is wel een lange wachtlijst (ongeveer een jaar), dus Milan is nog niet begonnen.

13. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    zo te horen word het dus toch nog even wachten, dan geef ik haar op voor na de zomervakantie, dan is ze 4,5 geweest. gaan we eerst maar eens naar judo kijken.

14. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Hier mogen ze pas beginnen als ze 5 jaar zijn. Kosten zijn 41 euro voor 5 lessen van 1 uur. Lianna gaat erg traag vooruit met zwemmen, dus ik denk dat ik er na 2 september 2 op zwemles heb zitten.

15. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Mijn zoontje zit nu 2 maanden op zwemmen en gaat 2x per week een half uur.

Ik betaal 65 euro voor 12 lessen dus dit is per 6 weken.

Er staat in principe 24 lessen per badje voor dus dan zou hij na een jaar voor zijn A-diploma kunnen gaan. 3 maanden per badje en dan diploma zwemmen. Maar dit verschilt dus heel erg per kind.

Mijn zoontje is een klein dun mannetje dus misschien heeft hij die kracht nog niet maar ik vind het gewoon belangrijk dat ze zich een beetje kunnen redden in het water en het is ook gewoon fijn dat ze lekker aan het bewegen zijn.

Maar hij doet het nu al hartstikke goed en is nergens bang voor dus over een aantal lessen mag hij door naar het volgende badje.

16. lies276

lies276 Niet meer actief

de oudste twee heb ik met 5 jaar op zwemles gedaan en ze hebben over hun a- diploma een kleine 1,5 jaar gedaan (b- diploma in drie maanden).
    nr. 3 was al heel watervrij en die is met 4 jaar op zwemles gegaan.
    hij heeft over zijn a- diploma ruim 2 jaar gedaan.
    zijn motoriek en kracht was gewoon nog niet voldoende.
    mijn conclusie: nr. 4 gaat pas weer als hij 5 jaar is!

prijzen verschillen idd nogal, maar bij de ene zwemschool zwemmen de kinderen 1 uur (en zijn de groepen vaak groot), ergens anders weer 45 minuten (met kleinere groepen)of een half uur. uiteindelijk maakt het meestal niet zoveel uit, want als je met elkaar vergelijkt hoe lang je kind gezwommen heeft voor het diploma en wat het dan gekost heeft, komt het vaak op hetzelfde neer.

wij hebben gekozen voor een klein zwembad, met kleine groepjes (4 kindjes), juf in het water en verschillende niveaus door elkaar ( de één begint net, terwijl de ander al bijna af mag zwemmen).

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Hier betalen we 62 euro per maand

dan is het 90 minuten per keer

Verschrikkelijk duur...en zeker wel 12 a 14 maanden nodig.

Dus reken maar uit.

Pfff, maar goed, het moet.

Oja, onze dochter ging pas laat...ze is nu 2 maanden geweest en ze wordt over een paar maanden 6 jaar.
    De tweede gaat ook pas met 5 jaar. Dan zijn ze er meer aan toe. Tenminste...dat lijkt wel zo als ik het klasje zo zie van onze dochter.

18. Aszz

Aszz Niet meer actief

90 minuten zwemmen bosi? Jeeeuuttje. Dat is best heftig, of niet?

19. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Die van mij ging ook vanaf 4, ging totaal niet goed..na 3 maanden eraf gehaald.

Toen werd hij 5 en MOEST hij van mij, of hij nou wilde of niet haha...ik vind het namelijk erg belangrijk...

Hij gaat wle naar een ander zwembad en hij vind het helemaal geweldig...ik betaal voor 45 min per week 44 euro.

Nu gaat hij vanaf januari 2 x 45 min per week omdat hij het zelf helemaal geweldig vind en betaal 60 euro... ik hoop dat meneer zijn zwemdiploma dit jaar nog heeft en dan gauw B en hup hij mag er van mij af... tenzij hij zelf door wilt afcourse...

20. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Hier 11 euro per maand.. 40 min les waarvan 10 min spelen.. Wel grote groepjes maar ze doen er ongeveer 1.5 jaar over net zoveel als bij de duurdere hier in de omgeving..

Deel Deze Pagina