Me zoontje van 6 jaar is sinds vanmorgen ziek. Zwaar verkouden, koorts. Nu ligt hij zowat de hele ochtend al op de bank te slapen. Ik vraag me af of het normaal is? Hij slaapt alleen maar, en als ik hem wakker maak, is ie er wel maar ook weer niet. Als ik tegen hem praat geeft ie wel antwoord, maar echt wakker is ie niet. Ogen gaan steeds dicht...Hij valt ook zo weer in slaap. Ik weet dat kinderen met koorts veel slapen, maar ik vraag me af of dit wel normaal is......
Mijn zoontje is weliswaar pas 16 maanden maar in de twee keer dat hij koorts had, deed hij dit ook! Drie dagen alleen maar slapen, soms even wat drinken en toen was het spontaan over! Mannen slapen nu eenmaal alles eruit! Ik zou het even aankijken, mits hij genoeg drinkt natuurlijk! En als je het echt niet vertrouwd even de huisarts bellen!
Misschien even de dokter bellen, dat je toch even kan vragen of hij even langs moet komen. Ik vind het met kinderen altijd lastig te beoordelen...zou dan eerder het zekere voor het onzekere nemen. Dus bel hun even en wie weet zeggen ze dat je beter even langs kunt komen!
Denk dat je deze vraag beter bij je huisarts neer kunt leggen. Kinderen die niet allert zijn, of niet aanspreekbaar is altijd reden voor overleg met huisarts.... Beterschap! Hopelijk knapt hij snel op!
Normaal geeft mijn zoontje zich echt niet neer, die is zo hard voor hem zelf. Eerlijk gezegd is ie ook nooit echt ziek....maar goed ze zijn nu alle 3 hier ziek, en hij heeft het het ergste te pakken heb ik wel door!
Als ik hem wakker probeer te maken is ie er wel, maar ook weer niet. Hij praat wel terug tegen me, maar met de ogen zowat weer dicht, en hij drinkt ook wel op die manier. Misschien komt het ook wel omdat ik het niet gewend ben van hem.
Bel nou gewoon even met je huisarts! Hier zitten alleen maar leken. En vage typetjes met een glazen bol. Huisarts is echt The Man! Ook even doorgeven hoe hoog de koorts vanmorgen was (rectaal opnemen) en nu ook even meten. Heel veel beterschap.
HIer ook gehad en zoontje sliep alleen maar, dronk goed en at niet. 2 dagen en toen was het over en had ik weer een mannetje. Ik gaf hem een zetpil en dan knapte hij iets op. koorts kwam hier niet hoger dan 39 dus ben toen niet naar de dokter geweest. Maar bij twijfel moet je altijd bellen!
Hier juist het om gekeerde. Zoontje kreeg gisteren 40 graden koorts die ondanks de zetpil niet wilde zakken. Hij wilde slapen maar gisteren avond laat werd hij huilend wakker en is niet maar gaan slapen alleen maar blijven huilen. Vanmorgen de HA gebeld de assistente wilde eerst niet dat ik kwam. Toch blij dat ik een beetje door gezeurd had arm kind heeft dubbele oorontsteking. Dus ja ik zou even de HA bellen liever een keer te veel dan te weinig met die kleintjes!
Klinkt alsof hij flink ziek is. Geef je hem pcm? en genoeg te dirnken geven, als hij aan de diarree is, geef hem dan gekookt water waar je je rijst in hebt gekookt. (lauw uiteraard). beterschap!
Gewoon goed in de gaten houden. Vaak als ze een virus hebben slapen ze veel omdat hun lichaam zo moe is van het bestrijden van de virus.
Dochter was vorige week ziek. Koorts tot 40.1. En ook zij wilde alleen maar slapen, ik begrijp het wel. Als je zelf zulke koorts hebt voel je je echt beroerd! Zolang ze slapen hebben ze er tenminste geen last van, lekker laten liggen en af en toe wat drinken en een zetpil geven.
Ik heb 3 kids, maar zo heb ik het nog nooit meegemaakt. Ze hebben weleens koorts maar ze stuiteren dan gewoon door. Vooral hij geeft zich niet zomaar neer. Hij is heel druk en erg aanwezig, en nu is het een zielig hoopje wat op de bank ligt te slapen en meer niet....Ben het echt niet gewend zoiets. Maar goed heb de ha gebeld, die weet er nu van. Ik hou hem zelf goed in de gaten, en dan maar hopen dat ie snel weer opknapt!
Hij had vanmorgen al 39,8 hij zit nu al over de 40 heen en dan is het nog niet eens einde dag. Maar goed ha zei dat ze wel 41 kunnen hebben. Dat ze vrij veel kunnen hebben, dat ik het alleen wel even goed in de gaten moet houden, dat ie wel bij blijft!
Als je het niet vertrouwd, dan de dokter bellen. Mijn dochter is laatst ook een keer ziek geweest dat ze overdag in slaap was gevallen op de bank. Dat doet ze echt nooit. Maar dat was maar 1 slaapje op een dag (of misschien 2, niet zeker). Verder was ze heel huilerig, behalve ff toen de pcm aan sloeg. Op zich kan het best normaal zijn, maar ligt ook aan je kind. Toen ze jonger was, sliep ze als ze ziek was nog wel eens meer/makkelijker, maar ook echt niet de hele dag. En als ze het nu zou doen, moet ze ook wel heel erg ziek zijn.. Zeker als ze niet alert zou reageren, dan zou ik wel de dokter bellen.
Toen ik klein was... Zei de huisarts dat 42 pas echte reden tot paniek is. Dochterlief is van nature maar 36 graden... Die is met 38 graden al enorm beroerd.... Dat is echt gewoon zielig. En dan mensen maar zeggen.. Ja 38 is maar verhoging hoor.. Geen koorts. Die vergeten dan dat ze normaal een stuk kouder is dan 37,5