Ervaringen Lanzarote met baby

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Catlover2020, 24 jun 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catlover2020

Catlover2020 Bekend lid

5 nov 2022
    681
    684
    93
    Vrouw
    Hoi hoi!

Wij vertrekken over een kleine maand naar Lanzarote met ons zoontje van dan 8 maanden. Het wordt onze eerste vliegvakantie met hem, dus ik ben al de nodige voorbereidingen aan t treffen.

Zijn er hier mensen met ervaringen op Lanzarote met baby? Heb je daar ook fijne potjes babyvoeding??
    Thuis heb ik afwisselend verse hapjes of een potje. Maar voor vakantie is een potje het handigste. We zitten in een hotel.

mochten er andere tips zijn voor een eerste vakantie met baby, altijd welkom!!

2. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.171
    4.482
    113
    Voor mij is het al even geleden...
    maar wij hebben onze eerste vakantie met de oudste ook naar de canarische eilanden gemaakt (bij de jongste zijn we in griekenland geweest). ik vond het ook spannend, wat hebben ze wel en niet.
    destijds was er wel wat potjes voeding, maar minder dan wat ik in nederland gewend was.
    je zou kunnen overwegen om voor de zekerheid, bijv. in je koffer 2-3 van die zakjes voeding mee te nemen van ella's kitchen ofzo. ipv. potjes. dan heb je sowieso de eerste en tweede dag wat bij je.
    melkpoeder was te koop bij de pharmacia.

mijn kinderen sliepen wel oke overdag in de buggy, dus wij gingen vaak tussen de middag uitgebreid warm lunchen als de kleine in de buggy sliep. en savonds aten we dan nog een klein iets, want dan kon de baby redelijk normaal naar bed, en zaten we dan niet te stoeien met een oververmoeid kind, in een volle eetzaal.

verder is het uitzoeken wat voor jullie werkt. ga je lekker op avontuur, met een huurauto rondkijken. Of blijf je liever bij het hotel, op het strand zand aan de handen/voeten is een hele ervaring, het geluid van golven kunnen ze spannend of juist heel mooi vinden. genoeg te ontdekken met die leeftijd.
    ik weet niet in hoe verre er al veel rondgekropen wordt. maar een fijn speelkleed/picknick kleed, moet je zeker meenemen. is ook fijn aan de knietjes op tegels/stenen etc.

oja en vaak heb je wel speeltuintjes in dorpjes, dat vonden mijn kleintjes ook leuk. daar had je andere kindjes, en is vaak heerlijk in de schaduw.

Catlover2020 vindt dit leuk.
  3. Catlover2020

Catlover2020 Bekend lid

5 nov 2022
    681
    684
    93
    Vrouw
    Ah dankjewel voor de tips! Ik wilde inderdaad wel wat potjes meenemen voor de eerste dagen! Neem aan dat dat gewoon in je handbagage mag onbeperkt? Die zakjes zijn anders ook een goede optie ja!

Hij kruipt al en trekt zich al op dus had inderdaad al een speelkleed dat mee kan. Is niet mega groot, maar is in ieder geval iets. We blijven veel bij het hotel en zitten inderdaad lekker aan het strand. Dus dat zal ook een hele ervaring worden!:rolleyes:

4. joleine2405

joleine2405 Nieuw lid

24 jun 2024
    3
    1
    3
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Huizen
    Wat lekker zeg! Wij waren in grand canaria (zla vergelijkbaar zijn) we zaten toen nog in de alleen melk tijd, maar ik vond alle spulletjes daar makkelijk te vinden! We hadden echt alleen mee voor de reis en zijn daar meteen een supermarkt in gegaan. Grappig vond ik ook dat ze pampers hebben, maar met een andere naam (weet de naam even niet meer), maar konden dus precies dezelfde vinden als dat we thuis gebruiken!

5. Catlover2020

Catlover2020 Bekend lid

5 nov 2022
    681
    684
    93
    Vrouw
    Oh wat goed om te horen! Luiers zat ik ook nog mee idd! Was dat qua prijs ook vergelijkbaar of duurder omdat het op een eiland is?

6. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Ik ga er vanuit dat er op Lanzarote qua prijzen hetzelfde wordt gerekend als op het vaste land. Iig bij de grote supermarkten. Wij waren er in het voorjaar. Luiers waren daar gewoon normale prijzen. Ze hadden veel soorten potjes en knijpfruitjes. Wel iets meer met vlees viel mij op, maar gewoon van 6+ tot 12+ qua structuur. Ze hebben ook gewoon flesvoeding van nutrilon, maar dat heet dat anders.

7. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij zijn op Lanzarote geweest toen onze jongste 11 maanden was. Potjes en luiers waren gewoon verkrijgbaar, wel van andere merken dan hier, maar prima te gebruiken. Misschien is het ietsje duurder, maar ik zou niet voor een paar euro gaan lopen sjouwen met potjes en luiers van thuis, als je dat wegzet tegen het totale vakantiebudget.

Qua vliegen, ik weet niet of je borstvoeding geeft, maar ik legde altijd de baby aan tijdens het opstijgen en landen. Het slikken helpt tegen druk in de oortjes en ze zijn lekker afgeleid en bezig met iets, in plaats van te gaan brullen omdat het allemaal raar en lawaaiierig is. En met een beetje geluk valt ie tijdens het drinken in slaap en heb je even een tijdje geen omkijken ernaar, omdat ie lekker ligt te pitten op schoot. Dat werkt vast ook wel met een flesje trouwens.

8. Catlover2020

Catlover2020 Bekend lid

5 nov 2022
    681
    684
    93
    Vrouw
    Thanks voor de tips!!:rolleyes:

Deel Deze Pagina