Mijn man en ik zijn sinds augustus onder behandeling in het Radboud ziekenhuis ivm azoospermie. Nu is er uit het chromosomen-onderzoek gekomen dat mijn man drager is van het CF-gen. De uroloog twijfelde tijdens het lichamelijk onderzoek heel erg of er zaadleiders waren. Alle hormoonwaarden zijn in orde. De uroloog geeft ons goede hoop op het vinden van zaadcellen bij de PESA, want alleen het cf-dragerschap is afwijkend, want wrs heeft mijn man geen zaadleiders. Wij hebben 14 oktober de PESA, hopen op het vinden van zaadcellen. Wie heeft hier ervaring mee?
Hoi, Mijn vriend heeft hetzelfde. Is ook drager cf-gen en daardoor geen zaadleiders. Ze hebben daarna bij ons beide bloed geprikt om te kijken of ik ook geen drager was daar de kans op kindje met taaislijmziekte erg groot was. Ik was geen drager gelukkig. M'n vriend heeft een pesa behandeling gehad en er werd inderdaad zaad gevonden. Hierna het icsi traject ingegaan en na 4 terugplaatsingen was ik zwanger van ons zoontje welke inmiddels al 3 is. Nu bezig voor een 2e en heeft m'n vriend opnieuw pesa ondergaan en wederom zaad gevonden. Er is dus goede hoop dat het bij jullie ook gaat lukken! Veel succes!
Wat fijn om goed nieuws te horen Kirsten1988!! Ken je nog meer mensen die een positieve PESA hadden? Veel succes met de 2e behandelreeks! Hoe vond je de hormonen spuiten en de punctie?
Hier hetzelfde, intussen al een aantal jaar geleden. Drager CF gen, geen zaadleiders, hormonen oke. TESE gehad ipv PESA. Ik denk dat ze dat hier in Belgiƫ niet doen dus daarom TESE. Heel veel buisjes zaad gevuld. Vierde poging van eerste ICSI een mooie dochter nu bezig voor een tweede kindje. Veel succes, ik duim voor een goed resultaat.
Mijn man heeft gisteren de PESA gehad. Er zijn zaadcellen gevonden, alleen niet veel. Er zijn 2 rietjes van gemaakt. Wat is jullie ervaring? Ik hoop dat het genoeg is voor een behandeling!