Mijn zoontje stelde deze vraag vanavond en ik zei eerst dat er geen enkele familieband is, maar een zoektocht op google kon mij dit niet bevestigen. Dus wie weet is er hier iemand die met zekerheid het antwoord weet te geven? Mijn broer is getrouwd. Zijn vrouw is mijn schoonzus en hun kinderen zijn mijn neefje en nichtje, alsmede het neefje en nichtje van mijn eigen kinderen. Nu heeft mijn schoonzus zelf ook een zus die met haar man ook een kind hebben. Dat kind is het neefje van mijn broer, schoonzus en neefje/nichtje. Maar wat is dat neefje nou van mij?mijn kinderen? Achterneef? Aangetrouwde neef? Of gewoon helemaal niks (wat ik zelf vermoed maar nergens bevestigd kan krijgen haha)
Ik zou ook zeggen niks. Er is geen bloedverwantschap tussen jullie en die kinderen. Maar zeker weet ik het ook niet. Dus je hebt hier nog weinig aan
Klopt, maar ook geen bloedverwanten (aanverwanten) kan als familie gezien worden lees ik, maar geen idee hoever dat gaat
Niks (denk ik). Achterneef is als je neefje een kind zou krijgen. Dat kindje is dan je achterneefje/nichtje. Aangetrouwde neef is als neefje een vriend zou krijgen en daarmee trouwt Toch?
Nee, er is altijd sprake van een stamboom. En dat verbindt je. Jij staat op dezelfde lijn als jouw broer. En naast jouw broer staat zijn vrouw maar zij is geen bloedverwant. Als jouw broer en schoonzus zouden scheiden verliest zij haar titel schoonzus. Bloedverwanten kunnen hun titels niet verliezen.
Ik vind deze wel 'duidelijk': Gaat inderdaad om bloedverwanten. Jouw schoonzus is geen bloedverwant. https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Familie_(verwanten) Onder familieschema (piramide) kijken
Het is inderdaad het neefje van jullie neefje/nichtje en dus niks van jullie zelf. Ik vond dat vroeger ook ergens wel gek dat mijn nichtjes ook nichtjes hadden die weer niks van mij waren. Dus dat de familie van mijn familie niks van mij is
Is helemaal niks. De lijnen gaan over bloedverwantschappen in de "zoveelste lijn verwijderd". Waar het kind van je broer een neefje/nichtje is (bloedverwant) is je schoonzus enkel aangetrouwd (ook wel koude kant ) De kinderen van haar zus zijn voor HAAR wel bloedverwanten maar niet voor jou of jouw kind. Maar wel weer voor de zoon van je broer (die een bloedband deelt met je schoonzus en zo in de bloedlijn komt met de kinderen van haar zus)