Wie heeft er die trein van duplo? Onze zoon speelt nauwelijks met zijn duplo, maar hij vindt treinen wel erg interessant. Bij mijn schoonouders speelt hij vaak met zo'n houten treinset met rails. Ik twijfel een beetje omdat ik die set zo duur vindt. Zonde als we hem kopen en hij speelt er bijna nooit mee.
Dilano speelt ook nauwelijks met zijn lego, maar zijn rijdende trein vind hij geweldig. We hebben er pas een wissel bij gekocht en nu speelt hij er nog vaker mee.
Bedoel je die grote set die nu overal in de aanbieding is, van ruim 100 euro voor veel minder....? Hier heeft mijn zus hem laatst eindelijk bemachtigd voor zijn verjaardag in december. Hoe hij die trein vindt weet ik niet maar bij mijn ouders speelt hij met de oude duplo trein van mijn ouders en die vindt hij al helemaal gaaf dus denk dat het met deze ook wel goed komt!
Hier word er iedere dag mee gespeelt we hebben er veel rails, een wissel de brug en een tweede treintje bij en hij vind hè geweldig
Hij is superleuk! Ik zou 'm wel lekker op marktplaats kopen, daar staan er ook genoeg waar nog een doos bij zit, en het scheelt echt een hoop geld!
Wij hebben ook zo'n baan. Wel op een rommelmarkt een doos gekocht voor een heel mooi prijsje. Zaten wel voor 3 grote sets aan rails is, en een hele stapel treinen/wagentjes.. Hij heeft hem gekregen met 2, en speelt er nu bij 5 nog regelmatig mee. Hij heeft ook een houten treinbaan. De ene speelt hij nu boven mee, de andere beneden. Werkt prima. Mijn neefjes hebben ook een set gekregen, maar die oudste (bijna 4) speelt er amper mee, maar die is meer van de fysieke spellen, ipv fantaseren over treinavonturen. De jongste lijkt er iets meer geduld voor te hebben..
Mick vind hem geweldig! Hij rijd ook gewoon zonder rails, dus soms gaat 'ie het hele huis door.. Erg leuk!
mijn zoon speelt niet veel met lego, maar heb nu de dulpotrein te leen van de spelotheek, en hij speelt er nog steeds mee! hij vind het erg mooi. Ik wou het testen voor sinterklaas, maar zit te twijvelen over de gewone lego trein of de duplotrein ivm. zijn leeftijd... wat zeggen jullie?
Hier ook een groot succes. Wij hebben de basisset met de grote brug. Elke dag wordt er mee gespeeld. In december krijgt hij daarom de grote set erbij.
Hier nog geen ervaring, maar wij zitten ook te denken de trein te kopen. Vraagje... Rijdt die trein 'vanzelf'?
@hoedje, ja de trein rijd 'vanzelf' als je een knop op de overkant indrukt, na enige tijd gaat hij ook vanzelf weer uit. Hier hebben we hem sinds een paar weken en bijna elke de roept hij 'trein bouwen', maar onze kleine vind blokjes bouwen ook leuk, hij is nu 21 maanden
Je hebt de Beginset 5608 en luxe set 5609. Zijn dat ook verschillende treinen? Rijdt de Beginset ook vanzelf? Zitten er bij de luxe versie gewoon meer poppetjes en blokjes of nog meer verschil?
De luxe set en wat groter en zit iets meer bij. Wij hebben de luxe set gekocht 3,5 jaar geleden voor onze dochter gekocht. Zij speelde er niet heel veel mee, maar onze zoon van 2 speelt er nu bijna dagelijks mee.
Hier allebei de sets, het verschil: de trein heeft een andere kleur, rails is langer (de basis is maar een klein rondje) en er zit een soort werkplaats bij met een kraan en loopband. De luxe is dus meer een goederentreinsetting en de basis een personentrein met stationnetje. Je kunt natuurlijk ook gewoon los extra rails, bruggen en wissels en spoorwegovergangen kopen.
Julie heeft de trein voor haar 2e verjaardag gehad en speelt er sindsdien bijna iedere dag mee. Ze heeft de grote doos, en de brug. Nu voor sinterklaas wil ik nog extra rails en de wissel geven. Ze rijdt de trein ook los door de kamer en maakt de meest geweldige bouwsels bovenop de wagons (van een halve meter hoog ), dan laten rijden en Elin rent er achteraan. Het "tanken" is ook helemaal leuk, dan maakt de trein gloek-gloek geluidjes. Echt een aanrader!
Oh, wat leuk zoveel reacties al! Zo te horen wel een goed cadeau dus. Dan vind ik het niet erg om er eens wat meer aan uit te geven. Eigenlijk vind ik het wat te veel van het goede met Sinterklaas. Maar hij heeft voor zijn verjaardag (van onszelf) niet veel gehad. Hij kreeg toen al een Groot Cadeau van de grootouders. (Ikea-keuken. Ook een echte aanrader trouwens!) Daar hebben wij toen alleen maar wat accessoires bij gekocht. Dus dan wil ik voor Sinterklaas wel een keer extra uitpakken.
Dat doen ze allebei. De trein is exact hetzelfde alleen een andere kleur (maar dat kan ook nog komen omdat ze van verschillende jaren zijn).
Hier zijn ze er ook allebei dol op en nu dochter ouder wordt begint ze steeds leukere/mooiere baantjes te leggen. En weet wie het ook leuk vindt? Papa !