3 jaar geleden ben ik binnen 4 maanden zwanger geraakt van ons eerste zoontje. In juni 2013 ben ik bevallen van hem. Nog nooit zo verliefd geweest als toen en nu, op een klein mensje wat op ons lijkt We wisten allebei dat we dit nog een keer wilde meemaken en allebei ook verlangden naar een groter gezin. Nadat ons zoontje een half jaar was geworden, zijn we langzaam aan weer begonnen met het proberen. Rustig aan, geen haast, we zien het wel. Tot en met nu januari 2016, zijn we nog steeds aan het proberen. Meer dan 2 jaar verder en nog steeds geen zwangerschap. Afgelopen november hebben we dan ook de stap gemaakt naar de gynaecoloog. De huisarts was in eerste instantie een beetje afwachtend, want daar komt hij "jullie hebben er toch al eentje, dus zou het toch moeten lukken?" Toch allebei heel opgelucht dat nu "iemand anders" er naar ging kijken, want dan kunnen we het een beetje loslaten. Tot nu toe alle voorbehandelingen gehad en testen die we kunnen krijgen, voordat er een behandelplan wordt besproken. En alle testen kwamen positief terug. Geen slecht zaad, samenlevingstest goed, geen rare cyclus.. Gisteren heb ik de HSG gehad en ook daar liet de test geen gekke dingen zien. Wel heb ik na een half uur nog een tweede foto moeten laten maken, om te zien of de vloeistof weer weg liep, maar volgens haar geen gekke dingen. En nu... nu hebben we morgen het beleidsgesprek en horen we wat we nu gaan doen. Want in principe is alles goed. Geen rare dingen gevonden. Heel fijn zou je zeggen. Dat klopt ook, maar toch houden we er allebei een naar gevoel aan over, want we weten gewoon nog steeds niets. Blij dat er geen gekke dingen zijn, aan de andere kant weten we ook dat er morgen heel goed gezegd kan worden, dat we het weer zelf moeten proberen. En eigenlijk heb ik geen idee wat ik daar van vind... Ik vind het lastig en moeilijk te plaatsen, omdat ik eigenlijk niet weet waar ik aan toe ben. We zijn heel gelukkig met zn drietjes als gezinnetje, we genieten met volle teugen en ons kleine mannetje geeft ook zoveel liefde, dat moeten we niet loslaten en dat maakt ons gelukkig Nu wachten we het gesprek van morgen af, want dan weten we waar we staan.. Spannend! Zijn er hier nog meer met deze ervaringen? Wat gebeurde er daarna? Alle uitslagen goed en dan?
Hoi hoi hier bijna de zelfde uitslag! Alleen bij ons was het zaad van vriendlief niet goed. 98% misvormt maar aantal wel gewoon goed, bewegelijkheid was ook iets minder.... Conclusie van het ziekenhuis... Ga het nog maar een halfjaar zelf proberen😞 Lees wel dat het veel verschillen per ziekenhuis is. Wij zijn nu 2 en halfjaar bezig en mogen in feb weer terug komen. Ik hoop voor jullie dat het gesprek goed gaat en dat jullie kunnen starten. Laat je het even weten! Groetjes
Als je net een HSG hebt gehad en je al een kindje hebt is het advies vaak nog zelf proberen. Maar wie weet handelt je ziekenhuis anders, het is altijd een verrassing!
Dank voor de reacties. We hebben om 15.00 uur het gesprek gehad en ook de tweede röntgenfoto van de HSG was perfect. Dus conclusie, alle uitslagen zijn goed/perfect. Na de HSG (deze was op oliebasis) hebben ze goede resultaten van vrouwen die vermeerderd vruchtbaar waren in het eerste halfjaar na de HSG. Dus ook wij mogen het tot de zomervakantie zelf gaan proberen, met daarbij de noot dat we in juni weer welkom zijn en we dan (als het onszelf niet gelukt is) direct beginnen met de behandelingen. Allebei opgelucht, dat hij ons serieus nam en niet ons weg stuurde, met "we zien jullie wel weer en zien dan wel wat te doen". Na dat half jaar zijn we zelf ook 2,5 jaar aan het proberen, maar deze uitslag en de duidelijke afspraken die we nu gemaakt hebben, geven ons opluchting en hoop dat het op de spontane manier kan lukken
Hoi Kiwi, Wat fijn dat er nu een soort van plan is. Maar jeetje, 2,5 jaar bezig dan al. Lastig hoor. Wij zijn nu ruim een jaar bezig en ik ben er af en toe al zo klaar mee. We zijn een paar weken geleden bij de gyn geweest en ook bij ons lijkt alles goed. We hebben alleen geen hsg en samenlevingstest gehad, dit vond de gyn (nog?) niet nodig. Wij mogen ook in juni terugkomen als het nog niet gelukt is. Natuurlijk is het fijn om te horen dat er niks ernstigs mis is. Maar waarom lukt het dan niet? Vandaag weer ongesteld geworden, dus gewoon een k*tdag. Ik heb zelf ook het idee dat er meerdere keren wel iets is maar dat het bij de innesteling mis gaat. Heb nu ook al 3 keer een heel licht streepje op een test gehad. En daarna vreselijke buikpijn als ik ongesteld word. Ik ga de komende ronde maar eens granaatappelsap proberen... Heb jij nog tips om het beter los te laten? Dit lukt me niet altijd even goed...
Ik hoop dat je nu snel zwanger bent na de HSG! Wat voor behandeling krijg je als het niet lukt? Eisprong dmv hormonen of inseminatie?