In de topics 'Geboortetrauma' en 'Ellende met slapen en eten' heb ik al verteld over de slaaproblemen van Noelle. Omdat laten huilen hier geen optie is, vroeg ik anderen dus advies over een methode om haar rustig in te kunnen laten slapen zonder huilen. Door een aantal mensen werd het boek "Lekker slapen zonder huilen" van Elizabeth Pantley aangeraden en ik ben dus benieuwd of er meer mensen ervaring hebben met de methode uit dit boek. Wie kan mij hier dus meer over vertellen? Alvast bedankt voor de reacties.
Ik lees even mee...lijkt me heel interessant! Laten huilen werkt hier ook niet. Dan gaat ze echt helemaal los en ze heeft echt een uithoudingsvermogen waar je U tegen zegt. Ben benieuwd
helaas geen ervaring, hier heeft ze het nodig om in slaap te huilen, maar soms kan ik haar weg leggen zonder huilen. als ik zie dat ze moe is (rrr) dan leg ik haar p bed, kletsen een beetje, spelen wat , muziekje aan en gedag zeggen. soms hoor je haar nog een tijd kletsen, maar soms ook niet of 2 pogingen tot huilen (we we) en dan stil.
Niemand ervaring met de methode uit dit boek? Ik wil er graag even wat meer over weten voordat ik het aanschaf.
Hoi, Ik weet niet of je mijn reactie in je andere topic over het hoofd hebt gezien? Ik had een lang stuk geschreven over het boek. http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/148584-geboortetrauma.html Misschien had je het wel gelezen en wilde je nog meer weten dat kan ook. Succes!
Lief dat je reageert MamavanMischa, maar ik had jouw reactie in mijn andere topic wel gelezen hoor. bedankt daarvoor. Ik was echter inderdaad benieuwd of er meer mensen ervaringen hadden met de methode uit dit boek. Ik zal hetgeen jij er over schreef hier even naar toe kopieren: Ook ik heb het boek "Lekker slapen zonder huilen" liggen. Het komt er heel globaal op neer dat je begint met steeds zodra je kindje huilt gaan troosten (eerst er uit halen om te troosten, daarna proberen terwijl ze in bedje blijft liggen te troosten), daarna 5 minuutjes laten huilen en dan komen troosten, dan alleen nog in de kamer aanwezig zijn om te troosten (zij adviseert iedere stap ongeveer een week te blijven doen, tot dit goed gaat, dan een stapje verder...), en uiteindelijk zou je kindje daardoor het vertrouwen moeten krijgen dat het rustig kan slapen en geborgen is.
Ik heb het weleens dat ik topics waarin ik gereageerd had niet meer terug kan vinden , vandaar mijn bericht.
ik heb heel veel gehad aan het boek lekker slapen zonder huilen! Niet dat ie nu alleen slaapt Maar dat ligt ook heel veel aan mijn onzekerheid hoor. Maar vanaf dat ik het boek las en ik de methodes toepaste is ie wel veel beter gaan slapen en door gaan slapen snachts. In het boek legt ze je uit hoe het slaapritme van je kindje in elkaar steekt. En hoelang een kindje moet slapen met een bepaalde leeftijd. Daarnaast geeft ze verschillende tips voor verschillende slaapproblemen. Of je kind nu de fles krijgt of de borst. Overdag niet wilt slapen en/of snachts niet. Overal weet ze wel raad op. En allemaal inderdaad zonder de beeb te laten huilen. Erg steunend geschreven omdat ze een ervaringsdeskundige is en dus weet waar ze het over heeft. Ik vind het dus echt een aanrader.
Zijn dit soort methoden wel ergens op gebaseerd (naast de persoonlijke overtuiging van de schrijfster)? Is er uberhaupt wel eens gekeken of dit daadwerkelijk beter helpt bij baby's dan het wel laten huilen? Volgens mij is het vooral erg veel geduld opbrengen... Uiteindelijk gaan de meeste kinderen steeds beter slapen, bij de 1 gaat die alleen wat makkelijker dan bij de ander.
Ik heb het boek een aantal maanden geleden aangeschaft. Ik ben het niet helemaal eens met de reactie van MamavanMischa. Het stukje waar zij het over heeft is één van de methodes waaruit je kan kiezen. Maar wat het boek vooral doet is een basis aanleggen d.m.v. inzichten over de slaappatronen van de kleintjes. Voor ieder probleem worden er een of meerdere oplossingen geboden (als je kindje bijvoorbeeld alleen aan de borst in slaap kan vallen, hoe je dit doorbreekt of als je kindje bij jou in je bed slaapt en hem in zijn eigen bed wilt hebben). Wanneer je het boek zou volgen zou je op één ding uit komen: rust en regelmaat. Dat is de basis. Het is zeker een interessant boek. Je kunt eruit halen wat je wilt en wat voor jou bruikbaar is. Er staan ook schema's die je in kan vullen om inzicht te krijgen in het slaappatroon. Die heb ik nooit gebruikt, ik ben aan de methodes begonnen. Ik zag ook iets staan over wetenschappelijk onderbouwd bewijs of het laten huilen inderdaad slechter is; het boek noemt inderdaad een paar onderzoeken die daarover gaan. Ik heb deze onderzoeken alleen niet nagelezen o.i.d. dus kan er verder ook niets over vertellen.
Ik heb geen ervaring met het boek sorry.. Hoop dat je er wat aan gaat hebben als je besluit het aan te schaffen! Wat ik alleen even wilde vragen, aan iemand die het boek heeft, zou je kunnen opzoeken wat er geadviseerd word voor een baby van 9 maanden kwa hoeveelheid slapen zowel overdag als 's nachts? Mijn zoontje slaapt gemiddeld 2 x 1,5 uur en 1 x uurtje. En de nacht rond de 10-11 uur.
Bwoe, het klopt wat je zegt, maar Frieda heeft maar een deel van mijn verhaal in dit topic gekopieerd, vandaar. MissyZuilen, ik heb even snel gezocht en dit staat in de tabel voor een kindje van 9 maanden: 2 slaapjes overdag, totaal 2,5 tot 4 slaapuren overdag, 11 tot 12 uur 's slaap nachts en in totaal 14 uur slaap per etmaal. De schrijfster noemt dit niet een advies maar een richtijn, een gemiddelde dus.
Kan je dit boek al van kleins af aan gebruiken? Onze zoon kan s nachts nogal spoken en gaat dan echt helemaal los met huilen en is haast niet meer te troosten, hoe snel je er ook bij bent.
Ja hoor Sunshine, deze methode kun je meteen vanaf het begin gebruiken voor je baby. Dit is namelijk de beschrijving van het boek: Lekker slapen zonder huilen van Elizabeth Pantley Een lieve methode om je baby 's nachts te helpen doorslapen Samenvatting: Slaap, veel slaap staat zo'n beetje nummer één op het verlanglijstje van elke jonge ouder - vanwege het slopende gebrek eraan. Meestal moet je het doen met het advies om je baby maar 'eventjes' te laten huilen of te leren leven met de gebroken nachten in het eerste jaar. Elizabeth Pantley, opvoedingsdeskundige en moeder van vier kinderen, nam hier geen genoegen mee en ontwikkelde haar eigen methode, gericht op kinderen van 0 tot 2 jaar. Ze geeft inzicht in hoe baby's precies slapen, waarom ze 's nachts wakker worden en wat je daaraan kunt doen - zonder dat je baby zichzelf in slaap hoeft te huilen. Of je kind nu bij jou in bed slaapt of in zijn eigen bedje, of je baby nu borstvoeding of flesvoeding krijgt, met dit boek kun je een persoonlijk slaapplan maken en je baby op een lieve manier helpen 's nachts door te slapen. Zodat je zelf ook weer lekker kunt slapen. Ik heb het boek zojuist besteld, dus we zullen zien wat we er mee kunnen.
Nou ben erg benieuwd of het gaat 'helpen'. Hou on sop de hoogte. Heb zelf ook een kleine van ruim 7 maanden die het slapen nu een paar weken tot een drama maakt. Hoor graag van je... Liefs, Sara