Wil toch een apart topic openen over de LEO behandeling, die regelmatig wordt aangekaart bij vrouwen met PCO. Ik heb dus ook PCO en krijg geen eisprong van mezelf, tevens reageer ik niet op Clomid. We zijn in juni 2008 gestopt met de pil, in die tijd 2 cyclussen van mezelf gehad, daarna begonnen met Clomid wat niet aansloeg. De gyn opperde een LEO wat ik eerst niet zag zitten. Een vrij heftige operatie waarbij ze gaatjes in je eierstokken branden (eiblaasjes wegbranden) in de hoop dat je cyclus op gang komt, dat je hormonen hun best doen en je weer reageert op Clomid. Maar goed, de resultaten zijn blijkbaar zo goed, dus hopsakee, afspraak gemaakt. Op 23 maart was het zover, de operatie. Ik vond het flink tegenvallen, heb erg veel last gehad van de wondjes (3 sneetjes) en het gas wat ze inspuiten. Ook flinke spierpijn gehad en wat krampen. Na een week weer aan het werk en na 3 weken was de gevoeligheid aan de wondjes zo goed als weg. 2 weken ná mijn operatie blijk ik al een ei gehad te hebben!!! Uit mezelf, helemaal natuurlijk! Gister kreeg ik de uitslag van mijn progesteron, 63 Nu zit ik dus op de wachtbank, kan zondag testen. Maar heb vandaag iets bloed verloren, dus denk niet dat het raak is. Maar, het feit blijft dat de LEO mij, 2 weken daarna, al een ei heeft gegeven!!! Wie had dat durven dromen. Er is weinig te vinden over een LEO behandeling, dus ik dacht, ik maak een nieuw topic, met mijn ervaringen en ontwikkelingen. Voor iedereen die een LEO gaat krijgen of twijfelt, ik zeg DOEN! Je bent even uit de running, maar dit is natuurlijk dan direct gaan spuiten. Daarbij, als je niet op Clomid reageert, is de kans klein dat je wél reageert op spuiten (zei mijn gyn). En voor mij heeft het al succes gehad, ik heb al een ei gehad. Is het nu niet raak, dan mag ik meteen met Clomid beginnen, om te kijken of ik daarop reageer Dames, succes!
hey meid wat goed om te horen..... heb zelf een LEO gehad, ruim 5 jaar geleden, ben toen wel aan de Clomid moeten gaan, maar was "toch" binnen 4 rondes zwanger.... jij veel succes op het bankje
De vorige ronde was helaas niet raak. Ik mocht dus weer aan de Clomid. Ik heb tot 21 dagen echo's gehad, geen groei. Op dag 21 een eitje van 11 mm en een paar dagen DAARVOOR een positieve ovulatie test. Bloed laten prikken vorige week, helaas geen ei, dus die test was vals positief. Ik heb met mijn man afgesproken vorige week dat we nog 2 weken wachten met het slikken van Primolut, gewoon om even mijn lichaam de tijd te geven en niet meteen met die rotzooi te beginnen. Nu is sinds dit weekend mijn temp omhoog, dus waarschijnlijk donderdag of vrijdag toch een ei gehad! Op dag 25 ongeveer. Dus mijn cyclus is redelijk op gang nu, wel langer als volgens het boekje, maar als hij zo blijft, ben ik al blij! Morgen belt mijn gyn, ik wil nogmaals bloed laten prikken namelijk om het zeker te weten.
Ik heb op 23 juni vorig jaar een LEO gehad, na maanden twijfelen of ik dat wel wilde. Uiteindelijk toch gedaan, ook omdat we wilden weten of er misschien meer mis was waardoor ik niet zwanger werd (pco was al geconstateerd). Meteen na operatie een natuurlijke, regelmatige cyclus van rond 30 dagen, dus al heel blij daarmee. Op 12 november (in de 5e maand na de operatie): positieve test!! En nu ben ik alweer 32 weken zwanger., op 14 juli verwachten we onze baby. =D> Dus ja, ik kan niet anders zeggen dat de kijkoperate zeker heeft geholpen. Mochten we een tweede willen en weer/nog steeds pco hebben, dan zou ik meteen weer een kijkoperatie laten doen, als het kan!