ervaringen letselschade/smartengeld?

Discussion in 'De lounge' started by Yankee, Oct 27, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

Jun 18, 2009
    2,299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    O ja...noteer alle kosten doe je maakt en bewaar ieder papiertje. Al is het maar 1 km die je moet maken hiervoor of een paracetamol doe je ervoor moet kopen.

2. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,076
    12,030
    113
    Ik heb geen ervaring, maar bedacht mij dat je wellicht nu niet werkt, maar dit in de toekomst mogelijk weer zou willen doen.

Sterkte, hopelijk worden de klachten spoedig minder.

3. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

Nov 17, 2010
    3,050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Hoi yankee!!

Wat een vervelende situatie!
    Pittig met 2 kleintjes thuis ook zeg!
    Ik zou inderdaad informatie gaan inwinnen bij de rechtsbijstand/ advocaat en zoals hier boven al is gezegd voor jezelf bij houden waar je nu meer hulp bij nodig hebt / Welke kosten je maakt.
    Ik wens je het allerbeste toe en hopelijk een voorspoedig herstel!

Yankee likes this.
  4. Treez

Treez Niet meer actief

Ik ben op mijn zestiende aangereden en toen er sprake bleek te zijn van blijvend letsel ook een letselschadeadvocaat ingeschakeld. Via een letselschadebureau. Na 14 jaar heb ik het laten afkopen. Tussendoor ook verschillende bedragen mogen ontvangen. Mijn ervaring is dat het vooral langdurige zaken zijn. Elke paar jaar werd ik weer opnieuw door een arts beoordeeld en werd er weer een bedrag uitgekeerd. Overigens zou het feit dat je nu niet werkt niet hoeven uit te maken. Ik werkte ook niet op mijn zestiende, afgezien van een bijbaantje, maar er werd zeker wel rekening gehouden met als ik in de toekomst wel zou gaan werken. Kon ik wel elk beroep uitoefenen? Zou het leiden tot meer klachten op latere leeftijd etc. Voor jou geldt natuurlijk hetzelfde.

5. Yankee

Yankee Fanatiek lid

Aug 30, 2014
    1,098
    249
    63
    Female
    NULL
    NULL
    jeetje, bedankt dames voor de reacties.

velen zeggen dus inderdaad letselschade advocaat. lees hier ook dat die betaald wordt door tegenpartij. dus ik hoef deze advocaat zelf niet te betalen klopt dat? (heb inderdaad rechtsbijstand overigens)

en tot slot. heeft iemand een letselschade advocaat die die kan aanraden?

ik hoor het graag. bedankt

6. Yankee

Yankee Fanatiek lid

Aug 30, 2014
    1,098
    249
    63
    Female
    NULL
    NULL

hey Mariahh

hoe is het? wat leuk zeg een zoontje na je 2 meiden. en zo snel achter elkaar. spannend hoor. Gefeliciteerd. hoop dat alles naar wens gaat

Ja, bedankt meid. ik ga het in de gaten houden inderdaad

7. Treez

Treez Niet meer actief

Ik heb er nooit wat voor betaald. Ik denk dat zijn honorarium een deel van mijn smartengeld was? In ieder geval betaalde dit de verzekering van de tegenpartij.

De mijne blijkt er mee gestopt te zijn, lees ik net op google. Hij was ook al op leeftijd. Ik kan je daar niet mee helpen.

Yankee likes this.
  8. Yankee

Yankee Fanatiek lid

Aug 30, 2014
    1,098
    249
    63
    Female
    NULL
    NULL
    ik lees meer over het voorschot ontvangen?

dus het kan dat de zaak nog loopt zeg maar ( zolang ik nog onder behandeling ben) en je in de tussentijd voorschot krijgt voor gemaakte kosten) zonder het compleet af te handelen?

DastyQueen likes this.
  9. Yankee

Yankee Fanatiek lid

Aug 30, 2014
    1,098
    249
    63
    Female
    NULL
    NULL

oh zo dat is duidelijk, dank je wel voor je antwoord

wat vervelend voor je zeg dat je er zolang mee hebt moeten zitten. heb je een soortgelijk ongeval gehad?

10. Treez

Treez Niet meer actief

Ik ben aangereden op mijn scooter door een jongen die net zijn rijbewijs had en even stoer wilde doen voor zijn vrienden. Hij reed veel te hard en verleende mij geen voorrang. Gevolg o.a. een gebroken knie en heup. Mijn linkerbeen blijft een zwakke plek. Toevallig nu weer klachten. Afgezien daarvan kan ik verder alles, wel ooit op advies van de arts bewust gekozen voor een zittend beroep. Uiteindelijk heb ik heel veel mazzel gehad. Hier is prima mee te leven!

Jij heel veel sterkte. Ik kan mij zo goed voorstellen dat het moeten stoppen met de borstvoeding erg verdrietig is. Denk goed om jezelf!

11. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

Jun 18, 2009
    2,299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Waar woon je en hoever zou je willen rijden. Je zal gemiddeld 1x per 2 maanden een gesprek bij de advocaat hebben.
    De mijne zit in Tilburg. Kom zelf uit deurne.

12. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

Apr 25, 2011
    6,031
    2,894
    113
    't Gezellige Brabant
    Mijn broertje heeft toen hij ca. 17 jaar was ook een aanrijding gehad. Hij zat achterop een scooter en ze werden door een Duitse aangereden. In eerste instantie leek er niets aan de hand, maar inmiddels 5 operaties verder en een x-aantal jaren is er bijna 40.000 euro betaald met bemiddeling van een letselschadeburo. Tussentijds hebben ze ook steeds alles aan kosten betaald, van loonderving tot ziektekosten. Hij zal alleen nooit meer kunnen voetballen of andere sporten en moet altijd voorzichtig zijn met zijn knie. Gelukkig heeft hij een kantoorbaan en in het dagelijks leven weinig tot geen last. Maar een potje voetbal of andere belastende sport met zijn vrienden bv moet hij overslaan. Lichamelijk zwaar werk kan ook niet.

Een letselschade advocaat is zeker aan te raden en zolang er klachten zijn voorlopig niets af laten kopen. Het kan jaren duren, dat is jammer, maar het moet niet zo zijn dat jij door toedoen van een ander in de problemen komt, bv financieel. Laat je daarin goed bijstaan.

13. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    4,339
    141
    63
    Ook hier pech na 7jaar nog steeds last

14. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Mijn zoontje is drie weken geleden overreden door een scootmobiel. Hij lijkt hier niets aan over te houden (medisch, psychisch heeft het duidelijk effect, op ons allen), maar de zorgverzekeraar wil de medische kosten (ambulance, nacht ter observatie) verhalen op de andere partij. Bij de brief die zij ons stuurden waar wij ons verhaal op moeten doen, zat een brochure van 2 kantoren waar zij mee samen werken. Mogelijk kan jouw zorgverzekeraar hier ook in ondersteunen.
    Het is sowieso een goed idee om hen op de hoogte te brengen, zij zullen mogelijk kosten ook willen verhalen. Voor jou persoonlijk geldt natuurlijk vooral wat jijzelf moet betalen (eigen risico, fysio buiten pakket), maar zij gaan waarschijnlijk alles proberen te verhalen.
    Je hoeft je trouwens niet bezwaard te voelen ten opzichte van die man. Dit gaat voor hem volledig via de verzekering (ervan uitgaande dat het gewoon een ongeluk was en hij niet te hard reed of zo). Hij gaat hier minder van meekrijgen dan jullie.

15. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

Aug 2, 2015
    3,090
    2,175
    113
    In jou geval zou ik ook absoluut een letselschade-advocaat inzetten.
    Ik heb enkele jaren terug een ongeluk gehad waarbij ik in de file van achteren in een kettingbotsing kwam (achterste auto duwde 5 autos door). Ik had nauwelijks schade, ik ben alleen 2 weken overspannen thuis geweest omdat ik de mentale impact onderschatte.
    Ik heb een vergoeding van 1500euro gehad daarvoor, verder is mijn werkgever schadeloos gesteld voor de twee weken verlof die ik nodig had.
    Dus dit ging echt over een hele minimale letselschade.

Heel veel sterkte!

16. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

Jun 18, 2009
    2,299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Jij ook nog steeds :(. Ik herken je nog van een soortgelijke topic een paar jaar geleden.

17. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Oh ja, jij hebt misschien geen inkomsten, maar als jij niet volledig voor de kinderen kan zorgen kost dat ook geld. Mogelijk moet jouw man dan minder werken of moeten jullie hulp inhuren. Neem dat wel mee in je berekening!

18. Yankee

Yankee Fanatiek lid

Aug 30, 2014
    1,098
    249
    63
    Female
    NULL
    NULL
    Dank je wel dames. Klopt, hier idd geen inkomen maar mn man is al meerdere malen vrij geweest. En heb vooral anderen lastig moeten vallen (familie en vrienden) te helpen met de kids. Mocht dit niet snel overgaan zat ik te denken aan evt opvang.

Maar Ja, ik zal dan inderdaad maandag even kijken naar een letselschade advocaat.. heb beetje op internet gekeken en zag zooveel aanbod. Denk even wat ervaringen lezen.

19. Yankee

Yankee Fanatiek lid

Aug 30, 2014
    1,098
    249
    63
    Female
    NULL
    NULL
    Dat gaat hem niet worden. Ik woon in het oosten van het land. Toch bedankt !!

teigetje1 likes this.
  20. skiwi

skiwi Fanatiek lid

Jun 15, 2012
    4,270
    402
    83
    Female
    Pb gestuurd. Ik woon ook in het oosten van het land. Wil je evt mijn letselschadeadvocaat wel doorgeven?

Share This Page