ervaringen letselschade/smartengeld?

Discussion in 'De lounge' started by Yankee, Oct 27, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Goede vriend van ons heeft paar weken geleden een ongeluk gehad, hij heeft een letselschade advocaat ingeschakeld.
    Hij heeft via maatschappelijk werk in ziekenhuis 1 toegewezen gekregen. Je zou het dus ook eens via die manier kunnen proberen om met iemand contact te leggen.

2. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

Jun 18, 2009
    2,299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Graag gedaan. Mocht je vragen hebben kun je me altijd pb-en. Ik ken t hele whiplash ritueel van therapieën en ziekenhuisopname en de hele rechtzaak toestand ;)

3. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

Mar 5, 2013
    4,611
    2,405
    113
    Hier ook nog 1. Ik zit op bijna 9 jaar.

Dat je nu niet werkt, vanwege de kinderen. Betekent niet dat je in de toekomst niet zou gaan werken. Mocht je inderdaad zo pechvogel zijn als ons.. dan zit fulltime werken er niet meer in. Omdat je tijdens het ongeluk niet werkte, zal je ook geen Wia ontvangen.

Mijn advies: zoek een verzekering die zoveel mogelijk fysio/manueel therapeut vergoed.
    Als je in de buurt van Schevingen/Rijswijk woont dan weet ik een hele goeie. Hij houdt me mobiel. En hij schreef ook een briefje dat het werkelijk een whiplash was in de ergste categorie.
    Overigens, ik werd 2x per week vanuit Zeeland daar heen gereden. Stopte onderweg bij Ikea om even plat te kunnen liggen. En bij de fysio ging ik altijd eerst languit liggen op de bank.

Borstvoeding, vraag hulp. Er zijn meerdere manieren om aan te leggen. Wij gebruikte extra kussens. Andere houding en ik ging vaak genoeg gewoon ff op bed liggen.

Mocht je na een jaar nog veel last hebben, dan kan je bijv naar de pijnrevaldatiecentrum in Rotterdam. Daar leer je mee om te gaan met de pijn. Je moet meer gaan bewegen; er wordt een betere houding geleerd. Je krijgt psychologisch hulp. Groepstherapie, (ervaringen delen) Mindfullness en ik moest vooral loslaten. Minder perfectionisch willen zijn.

Ik heb nog steeds pijn, slaap geen enkel nacht meer door. Ik werk inmiddels part time voor mezelf met behoud van uitkering. Voor een werkgever werken is geen optie meer. Ik heb een rustige werkplek nodig, een goede stoel en ik moet af en toe kunnen liggen. En op slechte dagen lig ik hele dagen op bed.

En dat allemaal vanwege een val vanwege gladheid op het eigen terrein vd toenmalige werkgever. Ik heb van 1 ding spijt: ik had ze moeten aanklagen voor nalatigheid. Vd collega's officieel een verklaring moeten vragen.

4. Maev

Maev VIP lid

Dec 4, 2014
    6,071
    5,553
    113
    Heb alleen je op gelezen en de eerste reacties, ik zou zeggen neem contact op met een letselschade advocaat die ook aangesloten is bij diverse kwaliteitskeurmerken voor letselschade.
    Die advocaat zijn overigens niet jouw kosten maar voor de tegenpartij ;)
    Nu kunnen vrienden, familie etc nog bijspringen maar op de langere termijn misschien niet of minder.
    Wij zijn nu ruim 5 jaar bezig met letselschade na een ongeval, blijvend letsel met enkel kans op verslechtering. Ik wil het nu voor mijn gevoel afsluiten, advocaat snapt mij daarin maar vanwege de kans op verdere verslechtering wordt het afgeraden. Vaak wordt er door de tegenpartij (verzekering) gedaan alsof je je aanstelt, onderste uit de kan wil etc. een goede letselschade advocaat drukt dat gelijk de kop in.

Yankee likes this.

Share This Page