Wie heeft er verstand van de Facebook privacy? Ik kon het bij hun uitleg niet vinden. Maar als iemand jouw dat met een berichtje op een pagina van iemand anders, zien al jouw vrienden dat dan ook? En als ik daar op reageer, zien al mijn vrienden dat dan ook?
Ligt eraan waarin je wordt getagd; is dat een openbaar bericht, dan kan iedereen dan ziet. Is het een afgesloten bericht (bv enkel voor vrienden van die persoon) dan kan alleen die bepaalde groep dat zien (en jij moet dan dus ook bij die bepaalde groep horen, dus bv bevriend zijn met die persoon). Zelfde bij reacties daar weer op.
Sorry niet zo duidelijk. Zie dat er 'dat staat ipv ' tact Maar ik bedoelde dat als iemand mij tagt (op een openbare pagina) of mijn vrienden dat dan zien. Ik weet dat ze het kunnen zien als ze naar die pagina gaan, maar krijgen ze ook een melding/ verschijning op hun tijdlijn? En als ik daar op reageer, zien al mijn vrienden dat dan ook?
Ohh das balen! Dankjewel! Toch gek want dan kan iedereen je openbaar taggen en dan verschijnt het op de tijdlijn van je vrienden?
dat dacht ik ook, maar kon die optie alleen vinden voor foto's op mijn tijdlijn Of ik kijk verkeerd kan ook.
Ja, in principe gebeurt dit. Maar ook weer niet altijd, fb selecteert soms voor je. Ik heb onlangs gemerkt dat mensen met wie ik goed bevriend op facebook, zij veel vaker op mijn tijdlijn te zien zijn. Van hen zie ik bijna elke tag. Van anderen met wie ik nooit contact heb op facebook, of waar ik bijv nooit wat van like, zie ik veel minder voorbij komen.
Ik heb het taggen in berichten uitstaan. Dat betekent dat mensen mij wel kunnen "taggen" en dat ik daar bericht van krijg, maar het verschijnt niet bij mijn vrienden op de tijdlijn, totdat ik daar akkoord voor geef. Maar als bijv vriendin A mij tagt dan kan onze gezamenlijke vriendin B wel zien dat A ergens een berichtje heeft getypt en dat ik getagd ben.
Als je getagd wordt in een openbaar bericht dan zien vrienden dat in hun nieuwsovericht. Niet op hun tijdlijn.
Ik zie daar wel instellingen wat ze kunnen zien op mijn tijdlijn. Maar niet wanneer ik bij hun verschijn?
Dat kan helaas niet. Taggen is openbaar. Of het moet een afgesloten groep zijn, maar dan moet jij daar ook weer lid van zijn. Als je nu bv wordt getagt onder een bepaald artikel op Ad.nl zien al je vrienden die tag idd verschijnen op hun nieuwsoverzicht. Ook al hebben zij Ad.nl niet geliked.